צפו: חיל הים בתרגיל משותף עם הצי האמריקני

חיל הים תירגל לאחרונה אימון מבצעי עם הצי האמריקני. בין התרחישים: ספינה אמריקנית המותקפת על ידי כלי שייט קטנים ומזעיקה לעזרה את חיל הים הישראלי. צפו בתרגיל (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

חיל הים הישראלי תירגל לאחרונה אימון מבצעי עם הצי האמריקני. האימון נערך אל מול חופי המדינה והשתתפו בו ספינת מלחמה אמריקאית, שלדג של פלגת הביטחון השוטף 916 ושתי צרעות של יחידת סנפיר שדימו את הכוח האויב.

בין התרחישים שנבחנו: ספינת מלחמה אמריקאית מנסה להפליג לכיוון הנמל כשלפתע מאיימים עליה שני כלי שייט קטנים עם חומרי נפץ ונשקים. מפאת גודלה לא מצליחה הספינה להשמיד את ספינות המחבלים, ולשם כך היא קוראת לעזרת ספינה ישראלית שתחלץ לעזרתה ותחסל את האיום.

"האתגר בתרגיל מהסוג הזה הוא הגזרות הבעייתיות, הכלים קטנים והתנועה באזור הצפוף", הסביר מפקד שלדג 844, סרן חיים בוכריס לאתר חיל הים. "הכלים העוינים זריזים ובעת ביצוע הירי עליהם אתה מחויב לירות בזוויות קטנות על מנת לא לפגוע בכלי שייט תמימים. יש לנו דיוק שאין לרוב צבאות העולם בשל התמודדות שלנו עם חריגות דיג ברצועת עזה, מתוך הבנה שטעות עלולה לפגוע בחף מפשע. הדבר מצביע על הביטחון של הצי האמריקאי ביכולות שלנו ובכך שאנו יכולים לספק להם הגנה, ומוכיח את המקצועיות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר