רוסיה: "המטוס בסיני התרסק מפצצה, זאת פעולת טרור"

רוסיה הודיעה היום רשמית כי התרסקות המטוס בסיני היא בוודאות פעולת טרור. ראש שירות הביטחון הסביר כי במטוס הוטמן חומר נפץ "שווה ערך לקילוגרם TNT". פוטין: "נעניש את האחראים" (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

שלושה שבועות אחרי התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני, רוסיה הודיעה רשמית כי מדובר בפעולת טרור וכי המטוס התפוצץ מפצצה שהוטמנה בו.

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין אמר: "אפשר לומר שמדובר בפיגוע". פוטין הורה לכוחות הביטחון להתמקד במציאת האחראים למעשה, "אין חוק התיישנות על זה. אנחנו צריכים לדעת את כל שמותיהם, אנחנו הולכים לחפש אחריהם בכל מקום שבו הם מסתתרים. אנחנו נמצא אותם בכל מקום על פני כדור הארץ ונעניש אותם", אמר פוטין.

ראש שירות הביטחון הרוסי אלכסנדר בורטינקוב אמר: "אפשר לומר באופן חד-משמעי שמדובר בפעולת טרור". הוא הסביר כי "לפי המומחים שלנו, מטען נפץ תוצרת בית שווה ערך לקילוגרם TNT התפוצץ במהלך הטיסה, דבר שגרם למטוס להתפרק באוויר ומסביר מדוע שברי המטוס היו מפוזרים בשטח כה גדול. אני יכול לומר בוודאות שזו הייתה פעולת טרור".

בהתרסקות המטוס ב-31 באוקטובר נהרגו 224 בני אדם. גורמי מודיעין בארה"ב ובבריטניה הודיעו כמה ימים אחר כך כי מדובר בפעילות טרור וכי המטוס התרסק בשל פצצה שהוטמנה בתוכו, אלא שבמצרים התעקשו לטעון שמדובר בכשל טכני במטוס וברוסיה העדיפו לשמור על עמימות עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר