צעיר שהשתמט לנציג צה"ל: "מסריח, מגעיל, אל תתקשר לבחורי ישיבה"

בהקלטה שהגיעה ל"כיכר השבת" נשמעת שיחה בין צעיר חרדי לנציג צה"ל שמודיע לו על ביטול מעמד "תורתו אמנותו", הבחור ענה בזעם: "חתיכת מגעיל, אל תתקשר לבחורי ישיבות, מסריח" (חרדים, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

בחודשים האחרונים בוטל מעמד "בן ישיבה" לכמעט אלף צעירים שעל פי הצבא לא הציגו טופס דחייה מוועד הישיבות. מאז, מנסים נציגי הצבא המשרתים במדור בני ישיבות בתל השומר ליצור קשר עם הצעירים ולעדכן אותם בכך, אלא שהשיחות עם חלקם לא תמיד עוברות בצורה חלקה.

מאז החלה לפעול לשכת הגיוס החרדית בתל השומר, אליה מגיעים כל תלמידי הישיבה מרחבי הארץ, החלו החיילים המשרתים בה לנסות ולאתר צעירים הרשומים בישיבות, אולם בפועל עובדים בעבודות שונות וזאת במטרה להביא לגיוסם.

מפקד הלשכה, רב-סרן יעקב ראשי, הורה בשבועות האחרונים על הסרת מעמדם של כאלף צעירים שלטענתו אינם לומדים בישיבות. הוראה שיש הטוענים שמגיעה דווקא מגורמים חרדים בכירים המשתפים עמו פעולה ומוסרים לו את שמות הבחורים.

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמע נציג הצבא מסביר לתלמיד ישיבה כי מעמדו בוטל, ובתגובה לכך התלמיד מזהיר אותו לבל יעז להתקשר לתלמידי ישיבה נוספים.

כך התנהלה השיחה:

נציג צה"ל: "מדברים מהצבא"

הבחור: "איך אפשר לעזור?".

נציג צה"ל: "לפני כמה זמן הגשת...?".

הבחור: "וואלה, לא זוכר אחי".

נציג צה"ל: "כי עכשיו מופיע לי שירדת ממעמד בן ישיבה ואתה מחויב בגיוס, אתה יודע אולי למה?".

הבחור: "יופי, אז תקשיב לי טוב..."

נציג צה"ל: "אתה יכול לשמור על הפה שלך?".

הבחור: "חתיכת מגעיל, אל תתקשר לבחורי ישיבות - מסריח".

גורם צבאי אמר ל"כיכר השבת" כי "ישנם בחורים חרדים שמדווחים לצבא כי הם לומדים בישיבה אולם בפועל הם אפילו לא מסתובבים בין כותלי הישיבה ובמקביל אף עובדים בעבודות שונות בניגוד לחוק".

הוא הוסיף כי בהקלטה המדוברת, "ניתן להבין מסגנון דיבורו כי הוא רחוק מלהיות בחור ישיבה, כי אם הוא היה כזה, בוודאי שלא היינו שומעים קללות מהעבר השני של הקו".

"זו שפה לא מקובלת ואינה מתאימה לרוח החרדית ואינה תואמת הליכות של בחור ישיבה", הוא מוסיף, "צה"ל לא נוגע בבחורי ישיבות שלומדים תורה בפועל, אך עם זאת בחור חרדי שאינו נמצא בין כותלי הישיבה מקומו בצה"ל".

לדבריו, זו אינה הפעם הראשונה שבה החיילים "זוכים לקללות ואיומים מצד המשתמטים משירות. הם מתמודדים עם זה בגבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר