"צילומי החקירה של לוחמי 'נצח יהודה' נעלמו"

שופטים שדנו בעניינם של ארבעת הלוחמים מגדוד "נצח יהודה" החשודים בהכאת פלסטינים עצורים, החליטו שלא לקבל החלטה בעניין כתב האישום נגדם, משום שצילומי חקירתם נעלמו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החיילים החשודים בכניסה לבית המשפט (צילום: פלאש 90)

שופטי בית הדין הצבאי ביפו שדנו היום (שני) בעניינם של ארבעת הלוחמים החרדים מגדוד "נצח יהודה", החליטו שלא לקבל החלטה בעניין כתב האישום נגדם, משום שצילומי חקירתם נעלמו. בדיון התברר לשופטים כי יתכן וצילומי חקירת הלוחמים אינם קיימים, למרות הצהרת התביעה על כך בהליך המעצר ונציגת הפרקליטות הצבאית הודיעה כי הנושא בבדיקה של מצ"ח.

עו"ד חי הבר המייצג חלק מהלוחמים מטעם ארגון חוננו, מסר ל"כיכר השבת" כי "עוד בדיון המעצר הראשון נתבקשה התביעה להציג לנו את הקלטות החקירות של החיילים על מנת שנוכל לבסס טענתם כי החקירה התנהלה שלא על פי החוק תוך שימוש באמצעים פסולים".

"התביעה שטענה לאורך כל הדרך כי יש בידיה צילומי החקירות שיש בהם להראות ללא כל ספק כי הכל התנהל כשורה פתאום הודיע היום בדיון, כאשר נתבקשה להציג את התיעוד, כי יתכן וישנה בעיה והקלטות אלה נמחקו או אבדו", הוסיף.

הפרקליט הסביר כי הצילומים חשובים בשל טענות הלוחמים לאמצעים פסולים והבטחות שונות שנאמרו להם בחקירות. "אין ספק כי מחיקת הקלטות של חקירות, בייחוד במקרים בהם מהרגע הראשון טוענים החשודים לפגם החקירה מעורר תהיות, שלא לומר הרגשה קשה יותר של הסתרה", אמר עו"ד הבר.

בעקבות הטענות קבעו השופטים דיון נוסף בשבוע הבא תוך שהם מבקשים מהתביעה לעשות כל מאמץ בכדי לספק את חומרי החקירה לסנגורים. השופט, סא"ל שחר גרינברג, קבע בתחילת החודש כי קיימת עילת מסוכנות של הלוחמים, ואף סירב להבדיל ביניהם, למרות שאחד מהם מואשם בכך שנתן מכה אחת למחבל, ואילו אחרים מואשמים במספר אירועים.

בימין מתחו ביקורת בימים האחרונים כי ישנם כשלים ואי דיוקים בחקירת המחבלים וכי היו שינוים בגרסתם. בנוגע לכך בית הדין קבע כי הדברים יתבררו במסגרת ניהול התיק העיקרי, וסירב להתייחס עניינית לטענות הסנגורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר