ימים ספורים לאחר מתקפת הטרור הקטלנית בפריז, מזהיר הבוקר (שני) ראש ממשלת צרפת מפני פיגועים נוספים. "אנחנו במצב של מלחמה", אמר היום, בזמן שכוחות הביטחון ביצעו שורה של מעצרים במוקדי הפעילות של גורמים איסלאמיים קיצניים. במקביל נמשך המצוד אחר עבדסלאם סלאח בן ה-26, שהיה מעורב במתקפת הטרור והצליח להימלט למרות שתושאל על ידי שוטרים בגבול עם בלגיה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס חשף כי כוחות הביטחון פשטו במהלך הלילה על בתים של עשרות חשודים מוסלמים ברחבי המדינה, תוך שהם מחרימים מצבור של אמצעי לחימה, שכלל גם משגרי רקטות שהוסתר בעיר ליון.

לדבריו, שירותי המודיעין הצרפתיים מנעו כמה מתקפות מאז הקיץ והמשטרה ידעה שיש עוד פיגועים שמתוכננים לצאת אל הפועל בצרפת. "אנחנו יודעים על מבצעים נוספים שתוכננו ועדיין מתוכננים, לא רק נגד צרפת אלא נגד מדינות אירופאיות נוספות", הזהיר ואלס.

מנואל ואלס (צילום: רויטרס)
"אנחנו במלחמה", ואלס | צילום: רויטרס

"אנחנו עושים שימוש באמצעים החוקיים שלרשותנו במסגרת מצב החירום כדי לחקור אנשים המעורבים בפעילות של תנועות איסלאם קיצוניות וכל אלה שמטיפים לשנאה של המדינה", אמר ואלס בריאיון לתחנת הרדיו RTL.

מצוד אחר מפגע נוסף בבלגיה, היום (צילום: טוויטר)
גל מעצרים ברחבי צרפת | צילום: טוויטר

הנשיא הולנד יישא נאום לאומה

במקביל מפרסמת התקשורת בצרפת שמות של שני מחבלים נוספים שלקחו חלק במתקפה המשולבת בכמה מוקדים בבירה. אחד מהם הוא בילאל חדיף, שפוצץ את עצמו מחוץ לאצטדיון סטאד דה פרנס במהלך משחק הכדורגל בין נבחרות צרפת לגרמניה.

צרפת מתאבלת (צילום: רויטרס)
צרפת מתאבלת | צילום: רויטרס

חדיף, בשנות ה-20 לחייו, לחם לפי הדיווחים עם כוחות דאע"ש בסוריה. הוא ככל הנראה התגורר בבלגיה כשיצא לבצע את הפיגוע. המחבל השני שזהותו פורסמה הוא ברהים עבדסלאם, אחיו של המחבל שנמלט. הוא פוצץ חגורת נפץ שנשא עליו בבית קפה בשדרות וולטר.

בשעה 13:00 צפויה דקת דומיה בצרפת וברחבי אירופה לזכר קורבנות מתקפת הטרור ומיד אחר כך ינאם הנשיא פרנסואה הולנד בפרלמנט ויתייחס למצב.