שתף קטע נבחר

בזמן שדיארה שיחק בנבחרת, בת דודו נרצחה מחוץ למגרש

מתקפת הטרור בפריז: קשרה של נבחרת צרפת גילה שקרובת משפחתו הייתה בין קורבנות הירי בעיר: "היא הייתה עבורי כמו אחות גדולה". אחותו של אנטואן גריזמן ניצלה. שחקני פ.ס.ז', דויד לואיז ואדינסון קבאני, הביעו חשש לחזור לצרפת

עולם הספורט כולו הביע בשעות האחרונות הזדהות עם העם הצרפתי אחרי מתקפת הטרור בפריז. העובדה שאחד הפיגועים בוצע על ידי מחבלים מתאבדים בסמוך לאצטדיון סטאד דה פראנס בזמן המשחק בין נבחרות צרפת וגרמניה רק הגביר את התדהמה במדינה.

 

 

תחילה התפרסמו בתקשורת דיווחים כי הצרפתים החליטו על ביטול המשחק מול אנגליה שתוכנן ליום שלישי, אולם בסופו של דבר הוא ייערך כמתוכנן באצטדיון וומבלי תחת אבטחה כבדה. עם זאת, לא ברור כיצד מתקפת הטרור תשפיע גם על ארגון משחקי היורו שצפויים להיות משוחקים בצרפת בקיץ הקרוב. במקביל, בוטלו אירועי הספורט בקרבת פריז בסוף השבוע הקרוב.

 

לסאנה דיארה, שפתח בהרכב של נבחרת צרפת במשחק מול גרמניה, גילה כמה שעות לאחר ההתמודדות כי בת דודו נרצחה במהלך מתקפת הטרור בעיר הבירה. "אחרי האירועים הדרמטיים בפריז, אני פונה אליכם בלב כבד. כמו שבטח שמעתם, נפגעתי אישית מהמתקפה. בת דודי אסטה דיאקיט הייתה בין קורבנות הירי, כמו מאות צרפתים חפים מפשע. היא תמיד תמכה בי והייתה עבורי כמו אחות גדולה", כתב קשרה של מארסיי בעמוד הפייסבוק שלו.

 

דיארה, ששיחק בעבר גם בצ'לסי ובריאל מדריד, הוסיף: "יחד אנחנו חייבים להגן, לאהוב, לכבד ולחיות בשלום. תודה לכולם על התנחומים ומי ייתן שהקורבנות ינוחו על משכבם בשלום".

 

ההודעה שפרסם לסאנה דיארה בעמוד הפייסבוק שלו ()
ההודעה שפרסם לסאנה דיארה בעמוד הפייסבוק שלו

 

מי שנשם לרווחה הוא אנטואן גריזמן, שבסיום המשחק של צרפת בו נטל חלק התבשר כי אחותו שהתה בתיאטרון בטקלאן במהלך ההופעה שהייתה במקום, אך הצליחה להימלט מהטבח שהתרחש במקום. "תודה לאלוהים, אחותי הצליחה להיחלץ מבטקלאן", כתב טוויטר גריזמן, "תנחומיי למשפחות של הקורבנות. ויוה צרפת".

 

אנטואן גריזמן במשחק אמש. נס גדול (צילום: AP) (צילום: AP)
אנטואן גריזמן במשחק אמש. נס גדול(צילום: AP)

 

"אנחנו כולנו בהלם גדול", אמר מאמן גרמניה, יואכים לב, שכבר בצהריים פונה יחד עם שחקניו מהמלון בו הם שהו בשל איום על פצצה, "כולנו היינו קצת מפוחדים בגלל איום הפצצה שגרם לנו להיות מחוץ למלון במשך שלוש שעות. הכדורגל פחות חשוב ביום כזה. סיפרו לנו בחדרי ההלבשה מה קרה".

 

אצטדיון וומבלי נצבע בדגלי הדגל הצרפתי (צילום: מתוך הטווויטר) (צילום: מתוך הטווויטר)
אצטדיון וומבלי נצבע בדגלי הדגל הצרפתי(צילום: מתוך הטווויטר)

 

תיירי הנרי אמר: "אני מזועזע ממראות הזוועה בפריז. לבי עם כל משפחות הקורבנות ועם האנשים החפים מפשע שסובלים מהפיגוע הזה". בסיום המשחק חששו האוהדים לצאת מהמגרש ונותרו על כר הדשא בסטאד דה פראנס, כאשר גם השחקנים הורשו לצאת באיחור מהמגרש.

 

האוהדים בסטאד דה פראנס אחרי המשחק. חששו לעזוב את האצטדיון (צילום: AP) (צילום: AP)
האוהדים בסטאד דה פראנס אחרי המשחק. חששו לעזוב את האצטדיון(צילום: AP)

 

דויד לואיז ואדינסון קבאני חוששים לחזור

אלופת צרפת, פריז סן ז'רמן, עלולה לספוג מכה מקצועית קשה בעקבות מתקפת הטרור בעיר האורות. שניים משחקניה הבולטים והיקרים, דויד לואיז ואדינסון קבאני, הביעו חשש לחזור לצרפת אחרי פגרת הנבחרות. "חברתי, משפחתי וחבריי נמצאים בפריז, הם היו כה עצובים ומפוחדים", אמר לואיז ששיחק לפנות בוקר ב-1:1 של נבחרת ברזיל מול ארגנטינה בבואנוס איירס. "אני לא יודע מה אעשה אם אצטרך לחזור לפריז. אומנם מדובר בעבודה שלי, אבל אם זה היה תלוי בי, הייתי נשאר כאן".

 

חלוץ הקבוצה, אדינסון קבאני, מחזיק בדעה דומה - כך טוען חברו לנבחרת אלבארו גונסאלס. "המתקפה בפריז איומה ואדינסון אמר לנו שהוא מעדיף שלא לחזור לצרפת", אמר האחרון.

 

"לא יודע מה אעשה אם אצטרך לחזור". לואיז (צילום: MCT) (צילום: MCT)
"לא יודע מה אעשה אם אצטרך לחזור". לואיז(צילום: MCT)

 

ברחבי העולם נערכו דקות דומיה לפני משחקים, בין השאר לפני ארגנטינה מול ברזיל ולפני משחקי ה-NBA, כאשר אלכסיס אז'ינסה, שחקנה הצרפתי של ניו אורלינס פליקאנס,

רשם על הנעל שלו "להתפלל עבור פריז" לפני המפגש עם טורונטו ראפטורס. הקשת של אצטדיון וומבלי בלונדון נצבעה בצבעי של דגל צרפת.

 

אגב, לצד האימה בפריז נרשמו מחוות יוצאות דופן בין הקהל הגרמני לתושבי פריז, שניסו לסייע לאורחיהם דרך הרשתות החברתיות והציעו להם הסעות מהאצטדיון ומקומות לינה בסיום המשחק.


פורסם לראשונה 14/11/2015 09:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
לסאנה דיארה מול תומאס מולר, אמש
צילום: Gettyimages
מומלצים