התגלה וירוס אנדרואיד חדש שמצטרף לאפליקציות הפופולריות ואינו ניתן להסרה

חברת אבטחת המידע האמריקנית lookout חושפת וירוס חדש ומטריד במיוחד במערכת ההפעלה אנדרואיד, שמתקין את עצמו דרך אפליקציות מהנפוצות בעולם שמופצות באינטרנט (חדשות, דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

וירוס חדש ומסוכן למדי התגלה במערכת ההפעלה אנדרואיד: חברת אבטחת המידע האמריקנית lookout חושפת וירוס חדש ומטריד במיוחד במערכת ההפעלה אנדרואיד, שמתקין את עצמו דרך אפליקציות מהנפוצות בעולם שמופצות באינטרנט ולא דרך חנויות האפליקציות הרשמיות.

על פי החברה, הווירוס אמנם לא כל כך מסוכן מכיוון שהוא עוסק בעיקר בהפצת פרסומות ובהתקנת אפליקציות פרסומות מרגיזות ולא ידוע על גניבת נתונים או ריגול מעבר לתוכנות הפרסומות.

הוירוס מתקין את עצמו על ידי החדרת קוד נגוע לגרסאות של 20,000 אפליקציות מהפופולריות בעולם, כולל אפליקציות כמו ווטסאפ ופייסבוק, כשהקוד הנגוע מחדיר וירוסים לספריית השורש של מערכת ההפעלה במקרה והמשתמש פרץ את המכשיר והעניק גישת ROOT לחשבון האישי שלו (פריצה שמבוצעת על מנת לאפשר התקנות שונות ושינוי הגדרות משמעותיות במכשיר האנדרואיד).

לדברי החברה, עד עתה זוהו עשרות אלפי נפגעים בווריאציות שונות של הוירוס, בעיקר מארה"ב ואירופה, אך החברה כתבה בבלוג הרשמי שלה כי בעקבות העובדה שמדובר בווירוס ברמת ה-ROOT, משתמשים מן השורה לא יוכלו להסיר את הוירוס ויאלצו להחליף מכשיר או לשלוח אותו לטיפול מקצועי במעבדה.

למעשה, ההמלצות של חברת לוקאוט לבעלי מכשירי האנדרואיד איננה שונה מהמלצות גוגל - להוריד ולהתקין אפליקציות רק מהחנויות הרשמיות, מה שמונע את האפשרות לחדירת וירוסים למכשיר לרוב. וככל שתקפידו על כך הסיכון להחדרת וירוס למכשיר שלכם דרך אפליקציות - נותרת נמוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר