שעות לאחר שדקר ישראלי ופצע אותו באורח קשה באזור התעשייה של שער בנימין - המחבל בראא עיסא הסגיר את עצמו לידי מנגנון הביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית ברמאללה. עיסא, תושב מזרח ירושלים ופעיל בחללי גדודי אל-אקצא, פרסם אתמול ברשתות החברתיות סרטון שבו נטל אחריות לפיגוע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בשמי ובשם העם הפלסטיני, אני בנה של ירושלים", אמר עיסא, שנראה בסרטון כשהוא מצולם על רקע דגלי פת"ח. "מסרתי את נפשי כדי לשמור על אל-אקצה ולהגן על אדמתנו הכבושה בכוונה טהורה לעמוד בפני אללה בכל כוחי הגופני והנפשי, מסרתי את נפשי ביוזמתי כדי לבצע את הפעולה הזאת ללא הנחיה ומבלי לחצים משום גורם שהוא".

זירת הפיגוע בשער בנימין (צילום: איציק כהן)
זירת הפיגוע בשער בנימין | צילום: איציק כהן
"חזרו הפיגועים - וגם הסיוטים" (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)
צילום: קבוצת מדברים תקשורת

בסיומו של הסרטון, דרבן עיסא צעירים כמותו לצאת ולבצע פיגועים: "אחיי הצעירים, אני מפציר בכם ללכת בדרך השחרור ומות הקדושים". המסר המצולם הזה הועלה לעמוד הפייסבוק שלו לאחר ביצוע הפיגוע. כמה שעות קודם לכן העלה פוסט שמבהיר את כוונתו. זו הפעם הראשונה מאז ראשית גל הטרור שבה מחבל מותיר אחריו נטילת אחריות מצולמת, בשם אחד הארגונים.

אתמול התנפל עיסא על ישראלי שעמד מחוץ לסניף של רמי לוי, דקר אותו בפלג גופו העליון מספר פעמים וברח מהמקום. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קשה והיום חל שיפור במצבו, שמוגדר כעת בינוני.

מחסומי עפר באזור חברון (צילום: שלמה מור)
מחסומי עפר באזור חברון | צילום: שלמה מור

צה"ל פועל בחברון, חייל נפצע מפליטת כדור

בתוך כך פועלים ביממה האחרונה כוחות גדולים של צה"ל במרחב חברון בניסיון ללכוד את המחבלים שביצעו אתמול (שישי) שני פיגועי ירי - אחד סמוך למערת המכפלה ואחר סמוך לצומת בית ענון. בפיגועים נפצעו שני ישראלים באורח קשה ואדם נוסף נפצע קל.

במהלך הפעילות ביצעו כוחות צה"ל חסימות עפר בכניסות וביציאות מכפרים במרחב ובשכונות בחברון. כמו כן דיווחו כלי תקשורת פלסטינים שחיילים תפסו מספר בתים ליד מערת המכפלה בצו מפקד. עוד דווח כי נער פלסטיני בן 16 נעצר במטע סמוך לבית ענון כשבידיו נשק ונבדק האם הוא קשור לפיגוע הירי.

במהלך הפעילות של צה"ל אירעה תאונה כאשר קצין פלט כדור ופגע בחייל בכתפו. החייל נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים. חקירת התקרית הועברה לידי מצ"ח.