שתף קטע נבחר

קטש יצליח להוציא את הפועל ת"א מהבוץ?

האדומים פתחו רע את העונה (2:1) וייאלצו להסתדר ללא רביב לימונד הפצוע במפגש בשני מול עירוני נהריה. גם צביקה שרף בבעיה כשאשדוד עם שלושה הפסדים רצופים וסגל קצר תתמודד מול הפועל אילת. ההגנה החזקה של מכבי חיפה תתארח אצל העולה החדשה מקריית גת

המחזור הרביעי בליגת העל יינעל מחר (ב') עם שלושה משחקים כאשר המרכזי יפגיש את הפועל תל אביב המאכזבת עד כה מול ההפתעה הנעימה של אריק אלפסי מנהריה (20:05). האדומים שלא מצליחים להתחבר מתחילת העונה (מאזן 2:1) ייאלצו להסתדר בהתמודדות ללא רביב לימונד הסובל מקרע במפשעה וצפוי להיעדר כשלושה שבועות נוספים.

 

הבעיה העיקרית של המקומיים היא ההתקפה. 71.7 נקודות בלבד קולעת קבוצתו של עודד קטש עד כה (אחרונה בליגה). בהיעדרו של לימונד, גיל אמיתי וככל הנראה גם תמיר בלאט הצעיר ייאלצו להיכנס לנעליו הגדולות ולהראות שבהפועל ת"א אין ואקום.

 

 (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
(צילום: ראובן כהן)

 

עודד קטש: "אנחנו חוזרים הביתה למשחק חשוב וקשה. נחסר את רביב לתקופה וזה הזמן של שאר השחקנים לגלות אחריות ולהתעלות". סנטר הקבוצה, רוברט רוטברט הוסיף: "עבדנו קשה השבוע, ונעבוד קשה מחר במשחק. כל השחקנים מאוד רוצים להשיג ניצחון ביתי ראשון העונה ואני מקווה שנעשה את זה".

 

נהריה מנגד נראית נהדר עד כה, בעיקר תודות לריצ'ארד הוואל שקולע 16 נקודות וקולט 16 ריבאונדים בממוצע למשחק. ניב ברקוביץ' חזר לפרוח אחרי תקופה לא פשוטה מבחינה אישית אותה עבר בהפועל אילת. ברקוביץ' ג'וניור מעמיד מספרים נאים (9.7 נקודות ו-6.7 אסיסטים).

 

"אנחנו יוצאים למשחק חוץ קשה מול יריבה חזקה. נקווה להמשיך את היכולת הטובה בה שיחקנו בשני המשחקים האחרונים ולשפר אספקטים נוספים אצלנו בכדי לחזור עם ניצחון לנהריה", אמר אלפסי לקראת ההתמודדות.

 

בינתיים נראים נהדר. עירוני נהריה (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
בינתיים נראים נהדר. עירוני נהריה(צילום: ראובן כהן)

 

מכבי אשדוד - הפועל אילת (19:55)

קבוצתו של צביקה שרף נמצאת בבעיה גדולה. אחרי שלושה מחזורים היא עדיין ללא ניצחון ומצבת השחקנים שלה ממשיכה להתקצר. אחרי שיהוא אורלנד נפצע בהכנה בברכו (צפוי לחזור בעוד שבועיים-שלושה), גם נועם לייש נפצע בברך וככל הנראה סיים את העונה.

 

פתיחה רעה היא לא דבר נדיר אצל אשדוד. את העונה החולפת פתחו הדרומיים במאזן 4:0 וגם ב-2012/13 הם היו במאזן זהה. כדי לנצח את אילת יצטרכו שחקניו של שרף לשפר את האחוזים ל-2 נקודות שעומדים כרגע על 42.2 בממוצע (אחרונים בליגה), ולהתחיל לשמור ולחטוף כדורים (אשדוד חוטפת הכי מעט - 6.3).

 

בצד השני קבוצתו של אריק שיבק למרות שהשאירה מחצית מהסגל של העונה שעברה לא מצליחה להתחבר ורשמה כבר שני הפסדים. אחת הסיבות לכך הם כמות איבודי הכדור (20 למשחק), ובנוסף האחוזים הרעים מקו העונשין - 59.8. גם אלישי כדיר חייב לשפר את מספריו שעומדים עד כה על 7.3 נקודות למשחק, ירידה תלולה מ-12.3 בעונה החולפת.

 

ישיגו את הניצחון הראשון דווקא מול הסגנית? מכבי אשדוד (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
ישיגו את הניצחון הראשון דווקא מול הסגנית? מכבי אשדוד(צילום: יאיר שגיא)

 

מכבי קריית גת - מכבי חיפה (19:45)

אומנם מדובר במפגש ראשון והיסטורי בין שתי הקבוצות, אך שתיהן היו שמחות להניח את הפיקנטריה בצד ופשוט לסיים את ההתמודדות בניצחון. כדי לעשות זאת קריית גת תצטרך להסתדר עם ההגנה של חיפה שהיא גם הטובה בליגה (סופגת 66.3 נקודות בלבד).

 

בצד שלה העולה החדשה תהיה חייבת לעשות עבודה טובה יותר בחלק ההגנתי ולהוריד את הספיגה שלה למשחק (84 נקודות). נתי כהן יודע שהמפתח עבורו לניצחון הוא טריי מקיני ג'ונס שקלע 18 נקודות בניצחון על נס ציונה, ורק 3 נקודות בהפסדים למכבי ת"א וראשל"צ.

 

טפירו וחבריו יצטרכו להסתדר עם ההגנה הטובה בליגה (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
טפירו וחבריו יצטרכו להסתדר עם ההגנה הטובה בליגה(צילום: אבי רוקח)

 

"עלינו להגיע מוכנים למשחק הפיזי שלהם, במיוחד במגרש הביתי שלהם. אני נרגש, ומוכן לעזור לקבוצה להרים את הרמה ולהשיג נצחון חוץ חשוב", אמר רנה רוז'ו".

 

יוני ניר, שחקן מכבי קרית גת: "אנחנו חוזרים מחר הביתה לאחר הפסד מרגיז לראשון לציון בשבוע שעבר. מצפה לנו משחק קשה מאוד נגד קבוצה אגרסיבית ומאומנת מאוד. אנחנו מצידנו נעשה הכל על מנת לשמור על הבית שלנו לאורך כל העונה כמו שעשינו במשחק הבית האחרון ובוודאי גם מחר".

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים