690740
שייח' סלאח בבית המשפט | צילום:

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בצהריים (שלישי) את ערעורו של השייח' ראאד סלאח וקבע שראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות בגין נאום שנשא ב-2007, ירצה מאסר של 11 חודשים. בנאומו קרא להגיע אל מסגד אל-אקצה ולעצור בכל דרך אפשרית את "ההשתלטות הישראלית על המקום".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

השייח' סלאח יחל לרצות את עונשו בעוד כשבועיים וחצי - ב-15 בנובמבר. בכניסה לדיון פרצה מהומה כשפעיל הימין איתמר בן גביר צעק לעברו "אתה מחבל, בכל מדינה אחרת לא היית רואה אור יום" ונהדף על ידי מאבטח במקום. עשרות מתומכי השייח' סלאח המתינו לו מחוץ לבית המשפט וקראו "ברוח ודם נפדה את אל-אקצא".

עם פרוץ גל הטרור האחרון האשימו פוליטיקאים רבים כי השייח' סלאח הוא אחד ממובילי ההסתה לאלימות. לפני כשבועיים חתם שר הפנים סילבן שלום על צו איסור יציאה מהארץ לשייח' ולסגנו, לאחר שלטענתו השתכנע כי קיים חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה אם ייצא מישראל.

ראאד סלאח (צילום: יוסי זילברמן, חדשות 2)
צילום: יוסי זילברמן, חדשות 2

צו איסור היציאה מהארץ הונפק בזמן שסלאח הגיע לנתב"ג במטרה להמריא לאיסטנבול לרגל כנס "הקואליציה העולמית למען מסגד אל אקצא", אך לאור הצו לא התאפשרה עלייתו למטוס והוא חזר כלעומת שבא.

באותו היום בשעות הבוקר הגיע סלאח לבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון בערעור שהגיש על העונש שנגזר עליו לאחר שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות. לפני שנכנס לאולם אמר: "נמשיך בדרכנו ותמיד נגיד - 'ברוח ודם נפדה את אל אקצא'".