הסכינים שנמצאו (צילום: הצלה יו"ש)
הסכינים שנמצאו | צילום: הצלה יו"ש

סוכל פיגוע דקירה במחסום חסם צלבנית במערת המכפלה: שתי נערות פלסטיניות נתפסו היום (שלישי) על ידי לוחמי מג"ב כשברשותן שתי סכינים. הן נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הנערות עוררו את חשד השוטרים לאחר שצעקו בכניסה למחסום "באנו לשחרר את פלסטין". תחילה הן סירבו לחיפוש בכליהן אך לאחר מכן נמצאו הסכינים על גופה של אחת מהן. מפקד הפלוגה, רב-פקד כפיר הכהן, אמר כי "ערנות הלוחמים, הדריכות והמוכנות שלהם מוכחים פעם אחר פעם כשובר שוויון בהתמודדות בתופעת המפגע הבודד. המענה המקצועי והמהיר היווה גורם מכריע בסיומו של האירוע באופן הזה וללא נפגעים לכוחותינו".

בתוך כך, נעצרו בפעילות משותפת של שב"כ, יחידת המסתערבים של מג"ב באיו"ש וצה"ל שני פעילי טרור ממחנה הפליטים ג'נין, שתכננו לבצע פיגוע. השניים, קיס סעדי (24) ותאיר ג'רדאת (29), הם פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי. בחיפוש בדירה שבה הסתתרו נמצאו אמצעי לחימה רבים כגון רובים מסוג M-16, אקדח, רימון הלם, אמצעי לראיית ליל וקופסאות תחמושת.

אמצעי לחימה בדירת הפעילים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
אמצעי לחימה בדירת הפעילים | צילום: חטיבת דובר המשטרה



אתמול ניסה מחבל לדקור ישראלים סמוך למערת המכפלה. ניסיון פיגוע הדקירה הסתיים ללא נפגעים בזכות העובדה שהמחבל נוטרל ונהרג עוד לפני שהספיק לפגע. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל הגיע לעמדת הבידוק וניסה לדקור את אחד החיילים במקום, אלא שהלוחמים שנכחו שם הגיבו במהירות, ניטרלו את המחבל והרגו אותו.

מוקדם יותר אתמול נדקר חייל צה"ל בצווארו בצומת בית ענון, צפונית לקריית ארבע, בידי מחבל חמוש בסכין. החייל הפצוע פונה במצב קשה לבית החולים, המחבל נורה ונהרג בידי כוח צה"ל המאבטח את האזור.