המשלוח החשוד נבלם בדרך לעזה (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)
המשלוח החשוד נבלם בדרך לעזה | צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון

ישראל נלחמת בארגוני הטרור - וגם במשלוחי המדים: הבוקר (שני) עצרו הבודקים הביטחוניים במעבר כרם שלום משלוח של בדים. המשלוח, כך התברר, הכיל בדים מנומרים ומחשידים. במשרד הביטחון מעריכים שהבדים יועדו להגיע לזרוע הצבאית של חמאס בעזה וגם לשלוחת דאע"ש בסיני, על מנת לייצר את המדים של ארגוני הטרור המאיימים. המשלוח החשוד סוכל, ונפתחה חקירה נגד המעורבים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המשלוח נתפס על ידי בודקי רשות המעברים במשרד הביטחון, שעצרו לבדיקה משאית ישראלית. בתוך המשאית היו 15 משטחים עם מאות מטרים של בד מנומר. על פי החשד, מתפרות בעזה היו אמורות לקבל את הבד ולייצר באמצעותו מדים לחילות השונים של חמאס.

אך מתברר כי לא רק חמאס היה אמור ליהנות מהסחורה: במשאית נתפסו בדים מנומרים בהירים, מהסוג שמשמש את לוחמי שלוחת דאע"ש בסיני. המשלוח כולו הוחרם וחקירה נפתחה בנושא. גורם ביטחוני אמר בתגובה לסיכול המשלוח: "העובדה שמדי דאע"ש נתפרים ברצועת עזה, יחד עם מדי חמאס, מהווה חיזוק נוסף לטענות בדבר קיומו של שיתוף פעולה בין שני האירגונים".

מאות ניסיונות הברחה סוכלו ב-2015 (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)
מאות ניסיונות הברחה סוכלו ב-2015 | צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון

במשרד הביטחון הדגישו כי בשנה שחלפה מאז מבצע צוק איתן ניסיונות ההברחה לרצועה לא נפסקים: בפעילות משותפת לשב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, המכס ורשות המעברים סוכלו מתחילת שנת 2015 למעלה מ-500 נסיונות הברחה של מוצרים אסורים מישראל לעזה.