שתף קטע נבחר

איציק קורנפיין - איש השנה בספורט

נבחרת הדייויס, שחר צוברי, יוסי בניון ועומרי כספי אמנם השיגו בתשס"ט הישגים ספורטיביים נהדרים. אבל דווקא יו"ר בית"ר ירושלים, שדבק במעשים במקום במילים, בידיעה שהרווח האישי שלו מהצלת המועדון יהיה מינורי, ראוי יותר מכולם לתואר

ביום שלישי האחרון, בית"ר ירושלים כינסה מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה התבשרנו על הפתרון שנמצא וימנע ממנה ללכת לפירוק בעונה הבאה. מבין הנוכחים בלשכת ראש העיר ירושלים, קשה היה שלא להבחין בפניו של איציק קורנפיין.

 

ההירתמות של גומא אגייאר, ממש ברגע האחרון, היתה הפרס הגדול עבור היו"ר של מחזיקת הגביע, שבשבועות האחרונים ניהל מלחמה, כמעט לבדו, על חיי המועדון אותו הוא אוהב.

 

עוד כחודש וחצי תסתיים לה השנה העברית וחובבי הספורט בישראל יבחרו את איש השנה שלהם. תשס"ט אולי תיזכר בעיקר בזכות נבחרת הדייויס האחת והיחידה, אליפות אירופה של שחר צוברי, העונה הנפלאה של יוסי בניון וההיסטוריה של עומרי כספי. אך אם יש אחד שראוי יותר מכל לתואר הוא דווקא איציק קורנפיין, על אף שלא רשם שום הישג ספורטיבי בשנה האחרונה.

 

למה דווקא הוא? כי בניגוד לכל הרשימה המכובדת שהוזכרה לעיל (ויש הרבה הרבה כבוד), יו"ר בית"ר ירושלים נכנס למלחמה הזו עבור הישרדות המועדון בידיעה שהרווח האישי שלו יהיה מינורי. נכון, הוא שמר על מקום עבודתו וקנה את לבבות האוהדים בבירה, שלא ישכחו לו את המאבק חסר הפשרות עבור הקבוצה היקרה להם. אבל כפי שראינו בכותרות הראשיות מהימים האחרונים, מי שייזכר כמושיע הגדול הוא אגייאר, שהסכים להשקיע מכספו הפרטי.


קורנפיין נלחם, אגייאר גרף את הכותרות (צילום: דודי ועקנין)

 

מלכתחילה היה ברור שיש לקורנפיין אינטרס אישי בהצלת הקבוצה, אך קשה היה להישאר אדיש לצורה בה הוא התנהל בחודשים האחרונים. מהאומץ שהפגין עם כינוס מסיבת עיתונאים בעקבות החשד שלו לניסיון הוצאת כספים שלא כחוק מהמועדון, דרך ההתמודדות האמיצה עם חיצי הביקורת סביב יכולת הקבוצה ועד המשאים ומתנים האין סופיים עם כל מי שהתעניין בהצלת המועדון.

 

אם נביט סביב לדמויות הבולטות בעולם הספורט שלנו בכלל והכדורגל בפרט, נגלה שקורנפיין הוא באמת עוף מזן נדיר במחוזותינו. את הביטוי המובהק להערכה לה הוא זוכה, ניתן היה לראות בהסכמה הכוללת של השחקנים להיענות לדרישות הקיצוץ, ולעובדה שדווקא הם התעקשו שלא יישכח לתת לו קרדיט על כל המהלך של הצלת המועדון. מבלי לפגוע ביו"ר הקודם, אתם מצליחים לדמיין את אלי ארזי מנהל את המשבר האחרון?


איש השנה של תשס"ט? איציק קורנפיין (צילום: דודי ועקנין)

 

אסור גם לשכוח שעד לפני שנתיים קורנפיין היה שחקן פעיל ואל המשימה שהוטלה עליו, אחרי ההיעלמות של ארקדי גאידמק, הוא נכנס חסר ניסיון. את המצב הזה ניסו לנצל מספר נשמות טובות,

 שלא התביישו לפקפק בכוונותיו. גם מולם הוא התמודד בגבורה ואת התשובה המוחצת ביותר לאותם אנשים הוא נתן, ללא מילים, במסיבת העיתונאים ביום ג', שם הוכרז כמנצח הגדול.

 

במדינה מתוקנת הקולות האלה היו נשמעים כבדיחה לא מוצלחת ואיציק קורנפיין, שבעיקר יודע לעשות ופחות לדבר (עוף מוזר, כבר אמרנו?), היה המועמד המוביל ליו"ר ההתאחדות הבא. גם העובדה כי התעלה והחליט להיפגש עם משה דדש, שתקף אותו בחריפות, אך לאחר מכן שידך לקבוצה ספונסר, מוכיחה כי ברגעים החשובים הוא יודע לשים את האגו בצד.  

 

העונה הקרובה לא הולכת להיות קלה עבור בית"ר ירושלים. האיחור בפתיחת האימונים, העתיד הלא ברור והסגל שנחלש יגרמו לאנשי הקבוצה מספר לא קטן של לילות ללא שינה. אך עוד לפני היציאה לדרך, תואר אחד לטעמי כבר יש להם - איציק קורנפיין הוא איש השנה בספורט הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איציק קורנפיין
צילום: דודי ועקנין
מומלצים