ד"ר ראובן ברקו // ד"ר ראובן ברקו

ד"ר ראובן ברקו מנתח את תוצאות גל הטרור

"שוב הסתבר לפלשתינים כי שום אינתיפאדה לא תניע את ישראל למהלכים נגד רצונה"

ראובן ברקו מנתח את גל האלימות ומדגיש - למרות הניסיונות של הפלשתינים, החברה הישראלית אינה מתרסקת, אלא נערכת להגנה.

צילום: דורון פרסאוד מאפרת: מירב דרזי מאירי

"סיכום ביניים – הפלשתינים משתמשים בטריק שנקרא אלאקצא בסכנה. וזה עצוב. אם טריק זה לא היה עצוב כל כך, ניתן היה להתייחס בקלילות לסיכום המצב שנוצר, בציטוט מתוך 'הגשש החיוור': 'מה היה לנו כאן'? התשובה: 'לא פלאגים' לא 'פלטינות': כלום. 'גורנישט' (כלום באידיש)".

"באותה סיטואציה גרוטסקית ניצבים הפלשתינים שוב, בעיצומו של פרק אלימות זה, בפני שוקת שבורה". 

"בתום קרוב ל- 50 הרוגים פלשתינים שחוסלו מייד בעיבורו של אירוע הטרור שיזמו ושלל בלתי מספק, מבחינתם, של יהודים נרצחים, הם ניצבים ללא שום הישג משמעותי".

"אז כן, האוכלוסייה הישראלית שוב מבוהלת אך בניגוד לציפיות היא אינה מתרסקת מוראלית אלא נערכת שוב, ובהצלחה, להגנה".

"האמון שנתנו רבים בתוכנו בפתרונות שבהסכמה עם הרש"פ קטן ורמת הניכור והחשדנות של אזרחינו כלפי כזבני הרש"פ והבטחותיו גברה. קשה יהיה לרש"פ לשוב ולהונות אנשים אלה בעתיד".

"אשר למצב של אלאקצא? זה נותר, כבעבר, מחוץ לתחום הסכנה. שוב הסתבר לרשות, לחמאס ולתנועה האסלאמית כמו גם לאנשי "הרשימה המשותפת" כי שום אינתיפאדה, רצחנית ככל שתהיה, לא תצליח להניע את ישראל לבצע מהלכים מדיניים או אופרטיביים בניגוד לרצונה".  

"בעשותה שימוש ציני באלאקצא הצליחה ההנהגה הפלשתינית בישראל ובשטחים להניע מספר טיפשים פלשתינים לרצוח הרבה יהודים ובכך הביאה למותם של הרבה מאוד פלשתינים".

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

"אז נכון, הפלשתינים הצליחו להסיט מעט את הזרקור מהאסון המזרח תיכוני לעבר בעייתם ההולכת ונדחקת לשוליים, אולם מיליוני הפליטים של המזרח התיכון, שחלקם מתדפק על אירופה, הטבח האמיתי בסוריה, המסגדים המפוצצים, הכנסיות השרופות, המיעוטים הנרדפים  - הם הממשיכים לשמש כסיפור האמיתי ולא הפברוק של אבו מאזן, חמאס והחכ"ים הערבים ישראלים חורשי המזימות". 

"כבעבר, צריכה ישראל לסיים אינטרוול אלימות זה בצריבת תודעתם של הפלשתינים כי לא יקבלו דבר אם יעשו שימוש בכוח. ההיפך. עליהם להפנים כי בכל עימות יזום מצידם ייסוגו לנקודת התחלה רעה מזו בה החלו כשהם חלשים וניזוקים יותר מאשר בנקודה ממנה פתחו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו