שתף קטע נבחר

כוכב אחר: נבאס סוף סוף בטופ

בלי מאפיינים של סופרסטאר ולמרות עונת בכורה קשה בריאל מדריד, קיילור נבאס ביסס את מעמדו כאחד השוערים הטובים בעולם אחרי תצוגה מופתית מול סלטה. וגם: סוארס מתפוצץ, הרכש של אתלטיקו מתעורר והקבוצה של אמרי קמה לתחייה. סיכום המחזור התשיעי בליגה הספרדית

כשיוצא לו לעמוד מדי פעם בפעם מול מצלמה, עם אותו מבט צנוע ומבוייש בעיניים, קיילור נבאס תמיד מדבר על אמונה. אמונה באלוהים, אמונה בצדקת הדרך, אמונה בעבודה קשה. אבל סביר להניח שגם השוער מקוסטה ריקה, אחרי כל מה שעבר, לא האמין שהקריירה שלו תקבל תפנית כל-כך גדולה בזמן כה קצר; שבתוך כמה חודשים, ואחרי אינספור מכשולים, הוא יהפוך סוף סוף לכוכב בינלאומי, ולא סתם כוכב - אחד שלובש את החולצה של ריאל מדריד.

 

לכל תקצירי הליגה הספרדית

 

החותמת הסופית ניתנה ביום שבת, המחזור התשיעי בליגה הספרדית, והבלאנקוס התארחו אצל השנייה בטבלה סלטה ויגו, שעדיין לא הפסידה העונה. ריאל פתחה מצוין, אבל אחרי שספגו פעמיים התכולים התעוררו והסתערו בכל הכוח בחיפוש אחר שער מצמק. הם הגיעו לכמה וכמה מצבים מבטיחים, כאלה שתמיד גורמים לכמה אוהדים לחטוא ולחגוג עוד לפני שהכדור פגש ברשת, אבל לצערם של השחקנים והאוהדים המקומיים, המשחק הזה היה ה-משחק של קיילור נבאס, ואף אחד לא יכול היה לקחת את זה ממנו.

 

השוער בן ה-28 סיפק עצירות פנומנליות בזו אחר זו, גרם לכלי התקשורת להתמוגג ולאוהדים לצאת מגדרם בכל פעם, וגם שער מצמק של נוליטו (כזה שהוא באמת לא יכול היה למנוע), לא קלקל את החגיגה. ריאל ניצחה 1:3 וחזרה הביתה עם שלוש נקודות, כשאת הקריאות בשמו של נבאס אפשר היה לשמוע עד מדריד. ברשת הפיצו תמונות ערוכות שלו עם שמונה ידיים, השוו אותו לחומת בטון וגם העניקו לו את הכינוי "סן קיילור", כאילו שהוא כבר הצליח להשכיח את אחד מסמליה הגדולים של ריאל מדריד, איקר קסיאס.

 

אבל עד לפני חודש-חודשיים, נבאס אפילו לא היה קרוב להיות כוכב של ממש, לפחות מחוץ לקוסטה ריקה מולדתו. בעונה שעברה הוא היה שוער שני לכל דבר, ובקיץ שימש קלף מיקוח ציני במשא-ומתן על דויד דה חאה שהסתיים בדרמטיות וכשנבאס עצמו, כך הודה בתקשורת, ממרר בבכי.

 

אין לו "איכויות" של סופרסטאר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אין לו "איכויות" של סופרסטאר(צילום: EPA)

 

אחת הסיבות לכך שהוא לא נספר כאופציה ראויה לאפודת השוער הראשון בריאל היא שבשונה מדה חאה, אין לנבאס "איכויות" של סופרסטאר. לא את המראה, לא את המניירות, בקיצור - לא משהו

 שימכור מספיק חולצות ויופיע על מספיק שערי מגזינים.

לאורך הקדנציות של פלורנטינו פרס רבים ביקרו את ריאל על הגישה הזו, על כך שהעדיפה שחקנים שהם "החבילה השלמה" שכוללת, בנוסף לכישורים המקצועיים, גם פרצוף יפה. בפעם האחרונה נשמעו הביקורות הללו כשהבלאנקוס נפרדו מאנחל די מריה, אבל הסיפור המפורסם ביותר היה ב-2003, אז ריאל ויתרה מראש על המירוץ אחר רונאלדיניו בטענה שהוא "מכוער מדי", והחתימה את דייויד בקהאם. היו בעבר יוצאים מן הכלל וישנם גם היום, אין שום ספק, אבל המודל השיווקי הזה הוא חלק מריאל מדריד המודרנית, והוא כמעט סלל את דרכו של נבאס החוצה.

 

עם האיש שהיה אמור להחליף אותו. נבאס עם דה חאה (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
עם האיש שהיה אמור להחליף אותו. נבאס עם דה חאה(צילום: גטי אימגס)

 

גם הדרך לריאל מדריד, אותה אהד נבאס מגיל צעיר, הייתה קשה ומפותלת. הקריירה שלו בספרד התחילה ב-2010 כשהצטרף לאלבסטה מליגת המשנה, קבוצה שחלמה על העפלה לליגה של הגדולים אך בפועל סיימה את העונה במקום האחרון וירדה לליגה השלישית. נבאס הושאל ב-2011/12 ללבאנטה מהליגה הבכירה, שותף רק במשחק הליגה האחרון של העונה אבל איכשהו הצליח לשכנע את קברניטי המועדון שישאירו אותו, והוא נרכש תמורת 150 אלף יורו בלבד.

 

גם בעונתו הראשונה כשחקן קבוע בלבאנטה הוא לא הרבה לשחק, ולמעשה החל לראות דקות רק משום שהשוער שלפניו, גוסטבו מונואה, סירב להאריך חוזהו בקבוצה וכתוצאה מכך עבר "סדרת חינוך" על הספסל. העניין הפעוט הזה, כך מסתבר, שינה את מסלול הקריירה של נבאס. אט אט הוא השתלט על הטריטוריה בין הקורות ובעונה שלאחר מכן, ב-2013/14, סיפק הצגות נפלאות והגיע למקום הרביעי בטבלת הזאמורה, דירוג שוערי הליגה על-פי כמות השערים שספגו. בעיני רבים, בהתחשב בקבוצתו החלשה, הוא היה השוער הטוב ביותר בספרד.

 

במונדיאל בברזיל הוא להט במדי קוסטה ריקה והפך רשמית לגיבור לאומי. הוא ספג רק שער אחד בשלב הבתים אותו סיימה קוסטה ריקה במקום הראשון, ובשמינית הגמר סיפק הצגה בלתי-נשכחת שכללה כמה הצלות מדהימות בזמן החוקי ועוד עצירה אחת קריטית בדו-קרב הפנדלים מול יוון, ששלחה את הנבחרת שלו לרבע הגמר לראשונה בתולדותיה. בשלב הבא הוא נעצר מול ההולנדים, שוב בפנדלים, אבל סחט מחמאות מכל עבר.

 

במונדיאל בברזיל הוא להט. קוסטה ריקה חוגגת עליה לרבע הגמר (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
במונדיאל בברזיל הוא להט. קוסטה ריקה חוגגת עליה לרבע הגמר(צילום: גטי אימגס)

 

אחר-כך הגיעה החתימה המרגשת בריאל מדריד, אבל במקום להמשיך את הנסיקה שלו, נבאס ישב דרך קבע על הספסל וראה מרחוק את שירת הברבור של קסיאס. הוא לא נספר על-ידי קרלו אנצ'לוטי ובקיץ כמעט עזב למנצ'סטר יונייטד וחתם פרק עגום בסנטיאגו ברנבאו. אבל אחרי נפילת העסקה וכמה שיחות הבהרה עם רפא בניטס והמועדון, הוא החליט לשים את הכל מאחוריו ולפתוח דף חדש.

 

על הדף הזה כבר רשומים כמה נתונים היסטוריים שנרשמו הודות לספתח החלומי של נבאס, כזה שעשה לו עוד טוויסט בקריירה. הוא שבר את שיאו של קסיאס בדקות ללא ספיגה כשהצליח לשמור על שער נקי במשך 534 דקות רצופות, ובשבוע שעבר הפך לשוער הראשון בתולדות המועדון ששומר על רשת נקייה בחמישה משחקי בית רצופים. והעונה הזו בקושי התחילה.

 

ואז הגיעה החתימה המרגשת בריאל מדריד. נבאס מאושר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ואז הגיעה החתימה המרגשת בריאל מדריד. נבאס מאושר(צילום: AFP)

 

הוא כנראה לא קורץ מהחומר ממנו עשויים כוכבים, אבל בדיוק בגלל זה המסע של קיילור נבאס לפסגה הוא כל-כך יפה. הוא לא התברך בלוק של שחקן קולנוע, לא קיבל יותר מדי צ'אנסים וסבל לעתים מחוסר מזל, אבל עכשיו הוא שם. בטופ. היום נבאס הוא אחד השוערים הטובים בעולם, ויש כאלה שיגידו שבכושרו הנוכחי הוא אפילו הטוב שבהם. ואם אתם לא חושבים כך, כנראה שהוא עוד יוכיח לכם אחרת. תאמינו.

 

פוּנטוס

• במחזור שעבר היה זה ניימאר שסחב את ברצלונה לניצחון עם רביעייה, השבוע זה היה לואיס סוארס. החלוץ מאורוגוואי שם שלושה כדורים ברשת של אייבאר הקטנה והלוחמנית, שעוד הובילה 0:1 בקאמפ נואו אבל סיימה ב-3:1. עבור סוארס מדובר בתזמון חגיגי לקחת כדור הביתה, שנה בדיוק אחרי הופעת הבכורה שלו בקבוצה. בשנה הזו הוא הספיק לרשום 35 שערים ו-29 בישולים. שיהיה במזל.

 

• סביליה מתחילה להתאושש מפתיחת העונה הגרועה שלה, ובמחזור התשיעי הוכיחה את זה ובגדול עם 0:5 ענק על חטאפה. קווין גמיירו היה המצטיין במשחק עם שלושער, ועוד נתון שבוודאי צד את העין הוא מספר הפנדלים שנשרקו לזכות סביליה - שלושה!

 

• צמרת הליגה מתחילה ללבוש את צורתה המוכרת מעונות קודמות, וכעת שלוש הראשונות הן ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד. הקולצ'ונרוס טיפסו למקום השלישי הודות לאיבוד הנקודות של סלטה ויגו ול-1:2 יקר על ולנסיה. ג'קסון מרטינס כבש את היתרון, שהיה שערו השני בשני המשחקים האחרונים - יותר ממה שכבש בעשרת המשחקים שקדמו להם (1).

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים