שתף קטע נבחר

רשת קופי בין הישראלית נמכרה לזכיין סבארו

רשת קופי בין הישראלית נמכרה לאיש העסקים דני ורנר, בעל הזכיון לרשת סבארו בישראל ובעלי חברת מורג המתמחה בהסעדה. היקף העסקה מוערך ב-5 מיליון דולר

רשת קופי בין נמכרה אתמול (ה') לאיש העסקים דני ורנר,בעל הזכיון לרשת סבארו בישראל למזון מהיר איטלקי ובעלי חברת מורג המתמחה בהסעדה שמפעילה את הבית הירוק ברמת אביב ואתרי ארועים אחרים. היקף העסקה מוערך ב-5 מיליון דולר.

 

אתמול אחר הצהריים נחתם ההסכם הסופי לאחר שהגיע אישור של רשת קופי בין הבינלאומית לעסקה; כך, שהחל מהיום עוברת קופי בין להנהלת מורג. זאת, לאחר שלפני כחצי שנה נעשה נסיון, שלא צלח, למזג אותה עם לחם ארז. גיורא נפתלי המחזיק ב-25% מרשת קופי בין הוא גם בעליה של רשת לחם ארז.

 

רשת קופי בין האמריקנית הוקמה בשנת 1999 ונמצאת היום בבעלות 6 שותפים בהם, הפרסומאי דוד טמיר, עידו קוריצ'ינר ברוך היבצר, וגיורא נפתלי, השותף במי עדן ובחברת ביג המתמחה בהקמה והפעלה של מרכזי קניות. בעלי הרשת כולם אנשי עסקים שאת עיקר זמנם מיקדו בעסקיהם האחרים, הרשת מונה בישראל 14 סניפים (11 בבעלות מלאה ו-3 עם שותפים), ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-35 מיליון שקל.

 

הפסדי הרשת גדלו מאז התערבה ההסתדרות, ביוני 2007, בפיטוריו של אלון לי-גרין, מנהל משמרת ברשת שטען כי הסיבה לפיטוריו היא ניסיונו להקים ועד עובדים. בעקבות זאת גם הושבתה העבודה בסניפי הרשת. מחזור המכירות השנתי של הרשת - שעמד אז על 45 מיליון שקל בשנה - ירד ל-35 מיליון שקל לשנה, והרשת עברה להפסדים.

 

אחד מהבעלים אמר לידיעות אחרונות ש"במשך 45 יום ההסתדרות הוציאה כל יום אוטובוסים של הנוער העובד והלומד שהפגינו לפני הסניפים בתל-אביב ובירושלים. בסניף אבן-גבירול, שספג הכי הרבה הפגנות עם סיקור תקשורתי רחב, ירדו המכירות מ- 15 אלף שקל ליום ל-6,500 שקל ליום. המפגינים עמדו בכניסה ולא נתנו לאנשים להיכנס. מאז הרשת לא התאוששה, וכל מה שעשינו לא הועיל. אני תולה 75% מהאשמה במה שקורה היום ברשת בהסתדרות, ורבע בחודשיים האחרונים בגלל שהמצב נעשה רע".

 

העסקה כוללת את רשת קופי בין בלבד אולם בעלי לחם ארז, המעוניינים בהכנסת שותף לרשת, מאמינים כי הרשתות ימוזגו. מקורב ללחם ארז אמר כי "אם לא יצלח עם דני ורנר, מתקיימים מגעים גם עם אחרים".


פורסם לראשונה 27/11/2008 20:16

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקרה אלון-לי גרין - העביר את הרשת להפסדים?
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים