Skip to content

מזכיר המדינה קרי: האלימות – תוצאה מהגידול בהתנחלויות

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון קורא לישראל "לחקור ביסודיות" אם כוחות הביטחון שלה מפעילים כח מופרז בעימותים עם הפלסטינים. השגריר הנכנס לאו"ם, דני דנון, הגיב: "גל הטרור ממשיך להכות ברחבי ישראל, והוא אינו פוסח על אף אחד- לא על תינוקות, לא על ילדים, לא על נשים ולא על גברים. כולם נחשבים למטרות מהלכות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, מתכוון להגיע לביקור בישראל בימים הקרובים, במאמץ להרחיק את ישראל והפלסטינים ממה שהוא כינה "סף התהום". קרי שוחח הלילה טלפונית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס.

קרי: האלימות - תוצאה של תסכול (צילום ארכיון: הסטייט דיפרטמנט)
קרי: האלימות - תוצאה של תסכול (צילום ארכיון: הסטייט דיפרטמנט)

בדברים שאמר בנאום, בפני סטודנטים באוניברסיטת הארוורד, אמר קרי כי גל הטרור האחרון נובע מהגידול המאסיבי בבניה בהתנחלויות ומהרחבתן. "במהלך השנים שחלפו נרשם גידול מסיבי בההתנחלויות", אמר קרי. "יש עליה באלימות מפני שהתסכול בקרה הפלסטינים הולך וגובר. התסכול הולך ומתעצם גם בקרב הישראלים, שאינם רואים יש סוף למצב הזה".

קרי הוסיף כי למרות שלממשל אובמה נותרו 16 חודשי עבודה – "אנו מתכוונים להוסיף להיות מעורבים ולהוסיף לנסות למצוא פיתרון לבעיות האלה מפני שיש אופציות ויש חלופות טובות יותר למצב הנוכחי. אם לא נתחיל לפעול, פתרון שתי המדינות עלול להיגזל מכל הצדדים".

קודם לכן, במסיבת עיתונאים, גינה קרי "במונחים החריפים ביותר", את התקפות הטרור נגד אזרחים ישראליים. גינוי הושמע גם בהודעה שפרסם משרד החוץ בוושינגטון. בהודעה נאמר כי וושינגטון מביעה דאגה עמוקה מההסלמה וקוראת לכל הצדדים לנקוט צעדים של ממש להשיב את השקט ולמנוע פעולות שיש בהן כדי להחריף את המתיחות.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא, לעומת זאת, לישראל "לחקור ביסודיות" אם כוחות הביטחון שלה מפעילים כח מופרז בעימותים עם הפלסטינים. דוברו של באן אמר כי הוא "מוטרד" ממה שנראה כמו שימוש מופרז בכח מצד כוחות הביטחון של ישראל וציין כי הדבר רק מחמיר את המצב וגורם למעגל קסמים של שפיכות דמים מיותרת.

באן קי מון - פרידה מהשגריר היוצא רון פרושאור (צילום באדיבות משלחת ישראל לאו"ם)
באן קי מון - פרידה מהשגריר היוצא רון פרושאור (צילום באדיבות משלחת ישראל לאו"ם)

השגריר הנכנס לאו"ם, דני דנון, פנה בתגובה למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון ואמר: "גל הטרור ממשיך להכות ברחבי ישראל, והוא אינו פוסח על אף אחד- לא על תינוקות, לא על ילדים, לא על נשים ולא על גברים. כולם נחשבים למטרות מהלכות. אזרחי ישראל חוששים ללכת ברחוב, הם נמנעים מלנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית, והם חוששים לחיי ילדיהם בכל פעם שהם עוזבים את הבית. משטר הטרור הזה חייב להפסק."

דנון ציין, כי ב-72 השעות האחרונות, 12 פיגועים מחרידים פקדו את מדינת ישראל, ובחודש האחרון, 24 פיגועים גבו את חייהם של 8 אזרחים ישראלים והותירו 56 פצועים.

 "ביום שני, שני ילדים פלסטינים, ביצעו מעשה רצח מזעזע, כאשר דקרו ילד ישראלי בן שלוש עשרה בעוד הוא רכב על אופניו, ודקרו אדם נוסף שהלך ברחוב. מדובר היה רק בפיגוע אחד מבין ארבעה שהתרחשו באותו יום, כאשר שלושה מהם בוצעו על ידי קטינים."

בתוך כך, שגריר ישראל היוצא באו"ם, רון פרושאור, נפרד מתפקידו, ונפגש בארבע עיניים עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. בעמוד הפייסבוק שלו כתב השגריר פרושאור, לרגל פרידתו מהתפקיד: "במשך כל השנים באו"ם אמרתי שאני הולך במסדרונות הארגון, גאה וזקוף קומה, כשאני יודע את מי אני מייצג ואת מה אני מייצג, ובתחושה הזו אני גם חוזר ארצה.

"אני מאמין בעמידה האיתנה של החברה הישראלית מול האתגרים שעמם היא מתמודדת יום יום, ומודה לממשלת ישראל ולאזרחי ישראל על הזכות לייצג אתכם בארגון האומות המאוחדות, בזירה חשובה שלא יודעת מנוח.

"אני משאיר כאן בניו יורק משלחת של אנשים ערכיים ומקצועיים, ואני משוכנע שהם ימשיכו לעשות עבודה מצוינת, ומאחל לשגריר הנכנס, דני דנון, הצלחה ואיתנות בכל המאבקים שעוד יתנהלו כאן, והרבה הישגים".

2 Comments

  1. sofar
    15 באוקטובר 2015 @ 22:44

    הטירור הוא בלי שום קשר להתנחלויות, הפלסטינים דווקא טוענים שזה בגלל אל אקצה – טענה מטורפת…הטירור הזה הוא מטורף והקרי הזה הוא מטורף גם כן.
    לא ייתכן שהוא יצדיק או יתרץ את הפיגועים ואחת היא מה הסיבה!

  2. גידי
    14 באוקטובר 2015 @ 16:47

    בדיון שנחשף בגל"צ נשמע ראש הממשלה מתגאה שבתקופתו גדל מספר המתנחלים ב-120 אלף. הנתונים אמנם נכונים, אך מדובר בעיקר בגידול טבעי. נתניהו בנה בגדה פחות מכל ראשי הממשלה ב-20 השנים האחרונות
    חיים לוינסון
    14.10.2015 הארץ.
    במקרה בעתון הארץ היום ראיתי זאת ,מי יכול להעביר זאת לידיעת שר החוץ ההזוי של אמריקה…?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן