יום שלישי, 21.05.2024 שעה 02:07
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 76 - 82
  • מכבי ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • 60 - 86
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל אילת
  • 90 - 95
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • 68 - 84
  • הפועל חיפה
  • עירוני קריית אתא
  • שלישי, 21/05, 19:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 25/05, 21:20
  • הפועל ת"א

גודס: בודים סיפורים ובוכים כדי להחליש אותנו

מאמן מכבי ת"א חושף את הקלפים בראיון מיוחד ל-ONE ועונה על הכל - השינוי בצוות, אובדן האליפות, החשש מפיטורים ודעתו על שיטת הפלייאוף

|
גיא גודס:
גיא גודס: "יהעונה ש לנו כוח אש מבחוץ" (עמרי שטיין)

עם יד על הלב, איזו קבוצה מנצחת? נשאל מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. זו של ג'ורדן פארמר, טרבור אמבקווה ויטור פבראני ושות' או זו ג'רמי פארגו, אלכס טיוס, סופוקליס שחורציאניטיס וכל הלהקה? מאמנים רבים בליגה סוברים כי דווקא הקבוצה מאשתקד - זו שהודחה בבושת פנים 3:0 בסדרת הפלייאוף ביורוליג מול פנרבחצ'ה, וזו שהפסידה את תואר האליפות עוד לפני סדרת הגמר - מוכשרת יותר ותנצח.

לגודס מחשבות אחרות: "קשה להגיד", הוא מסייג בפוליטיות אופיינית. "השנה יש לנו הרבה כוח אש מבחוץ וזה משהו שחסר לנו בעונה שעברה. על הנייר היה רק את דווין סמית' וסילבן לנדסברג. העונה התחזקנו קיצונית עם טיילור רוצ'סטי ופארמר שקולעים מעל ל-40 אחוז, פלוס דגן יבזורי. ראו את זה במשחקי ההכנה".

מכבי ת"א הביסה את קריית גת 65:89

"עדיין", נזכר גודס בלקויות המקצועיות של הפאזל הנבנה והוסיף, "אנחנו צריכים למצוא האיזון עם שחקני הפנים ולייצר גם משחק פוסט-אפ, אשתקד ג'רמי השיג הרבה נקודות בצבע כי הוא גארד חזק וקשוח".

פארמר חוגג (יניב גונן)
פארמר. מכבי ת"א התחזקה (יניב גונן)
 

גודס עדיין כואב את אובדן האליפות אשתקד כשהודח מהפלייאוף בחצי-הגמר על ידי אריק שיבק והפועל אילת 3:2, סדרה שנכנסה לספרי השיאים של הכדורסל הישראלי. זו פעם שלישית שזה קרה לו. בעונת 2007/08 הפועל חולון זכתה באליפות על חשבון גודס, צביקה שרף ומכבי. בעונת 2012/13 שוב גודס, עם דייויד בלאט ומכבי, הפסיד את האליפות למכבי חיפה. הפעם השלישית אשתקד. מנגד, כעוזר הוא זכה באליפות אירופה והעפיל עוד פעמיים לגמר היורוליג.

 
 הבנתי לאן נושבת הרוח אחרי האכזבה מאובדן האליפות. הסברתי לג'רמי שאישית אני מאוד אוהב אותו, הוא סחב את הקבוצה על גבו, ואין לי ספק שהוא שחקן מצוין. אבל נפלה החלטה ניהולית לעשות שינוי קיצוני שיזעזע את המערכת 
 
 
 

כבר שנתיים שמאמן הצהובים יושב לטיילור רוצ'סטי על הווריד. מנגד, למרות שלא היה בסוד העניינים, גודס לא בוכה על הגעתו של פארמר. הבעיה היא שפארגו היה ה-"בייבי שלו". השליט הבלתי מעורער במכבי, מלך הביצה המקומית, שלוחה של המאמן על המגרש, וסופרסטאר בקליבר הכי גבוה ביבשת - בניגוד לפארמר.

גודס לא רצה לשחרר את פארגו. היחסים בין השניים היו מצוינים ובין המאמן לשחקן הייתה כימיה עיוורת. גודס התעקש לממש את חוזהו את הגארד האמריקאי, אולם קיבל ברקס עצבני מההנהלה שהכתיבה את קצב בניית הקבוצה לעונה. "הבנתי לאן נושבת הרוח אחרי האכזבה מאובדן האליפות. הסברתי לג'רמי שאישית אני מאוד אוהב אותו, הוא סחב את הקבוצה על גבו, ואין לי ספק שהוא שחקן מצוין. אבל נפלה החלטה ניהולית לעשות שינוי קיצוני שיזעזע את המערכת, להגדיל את התקציב בכ-20 אחוז, ובמקומו הגיעו פארמר וטיילור".

רנדל קולע (נעם מורנו)
רנדל. נחתך בניגוד לרצונו של גודס (נעם מורנו)
 

לא רק פארגו קיבל כרטיס אדום. מעמדו של גודס כבעל מניה מקצועית וכאיש עם מילה בקבוצה, קיבל סטירה נוספת. בראיין רנדל, הפורוורד המוכשר שהפתיע את כל אירופה בעונת בכורה מלאה ומוצלחת ביורוליג, ושחקן ההגנה בזירה המקומית בפעם השלישית ברציפות, נחתך בניגוד לדעתו ורצונו של גודס.

 
 הסיטואציה עם רנדל רגישה מאוד. לקחתי את זה מאוד קשה, לא רציתי להיות זה שמספר לו שלא נממש את החוזה שלו. כשאמרו לי שבראיין לא ממשיך לא ידעתי איך לאכול את זה, שאלתי את עצמי, 'מה אני עושה עכשיו? מי יביא שקט, יציבות, ועוגן הגנתי?'. ההחלטה לא התקבלה בלב שלם 
 
 
 

"הסיטואציה עם רנדל רגישה מאוד. לקחתי את זה מאוד קשה, לא רציתי להיות זה שמספר לו שלא נממש את החוזה שלו. כשנגמרה העונה והיינו צריכים להחליט מה עושים עם בראיין, הייתה התלבטות גדולה. זה קרה בפגישה לילית, התקבלה החלטה ברגשות מעורבים לחתוך את הקשר ולא מימשנו חוזהו", גודס סיפר.

רנדל לקח קשה את החלטת המועדון, ולתקופה נכנס לדיכאון. גם גודס התקשה לעקל את רוע הגזרה הניהולית. "תקשיב, אהבתי ורציתי מאוד את שניהם. גם ג'רמי וגם רנדל. המשכיות זה דבר חשוב, אבל הבנתי את שינוי הקונספציה. כשאמרו לי שבראיין לא ממשיך לא ידעתי איך לאכול את זה, שאלתי את עצמי 'מה אני עושה עכשיו? מי יביא שקט, יציבות, ועוגן הגנתי?'. ההחלטה לא התקבלה בלב שלם, אבל לשמחתי עשינו תיקון. רצה הגורל ובראיין חזר".

גיא גודס (משה חרמון)
גיא גודס. "עברתי חודשיים קשים" (משה חרמון)
 

כעת, בראיון מיוחד וחושפני ל-ONE, מאמן מחזיקת גביע ווינר חושף את כל הקלפים ועונה על כל השאלות. על השינוי בצוות המקצועי, אובדן האליפות, החשש מפיטורים, מעמד המאמן, הציפיות, הסטיגמה על פארמר, צביעות ראשי הליגה בעניין המתאזרחים, שיטת הפיינל פור, והניתוח ברגל. מה הקשר לסנדוויצ'ים בבוקר ולייזי גורדון?

מעטים הבחינו בגודס מדדה על קביים מהחניה הראשית מחוץ לשער 9 לחדר המאמנים בהיכל מנורה מבטחים. השעה הייתה שעת אימון של נבחרת ישראל בהיכל, וגודס, יחד עם אבי אבן, ירדו לסיעור מוחות נוסף. הניתוח שעבר גודס והקושי לתפקד באופן מלא, בלט באופן מצמרר.

"עברתי ניתוח ברגל, אבל זה לא משהו שחששתי שלא אצא ממנו. היה לי קשה מאוד להסתובב עם המשפחה, ללכת על המגרש, וזה משהו שמשכתי הרבה מאוד שנים, מאז ששיחקתי למעשה הייתה שחיקה על הרגליים. רציתי להיות יותר אקטיבי ופעיל, עברתי חודשיים קשים מאוד אבל אני מתפקד נורמלי".

דייויד בלאט (מערכת ONE)
דייויד בלאט. לא היו זעזועים כשהפסיד את האליפות
 

איך השתנו חייך כמאמן מכבי ת"א?
"יש עליי יותר אחריות. לא רק במגרש, גם בבית. לא משנה למי הפסדנו או את מי ניצחנו בלילה שלפני, בבוקר אני בתורנות להכנת סנדוויצ'ים לילדים ומקפיץ אותם לבית ספר. לאחר מכן אני מגיע להיכל ומתחיל לעבוד. האחריות כמאמן מכבי גדולה בהרבה יותר מאשר להיות עוזר מאמן. צריך לעשות הכל כפליים, אני דרוך כל הזמן".

חששת לתפקידך לאחר הכישלון בהדחה המוקדמת נגד אילת?
"בעונה שעברה הגענו לישורת האחרונה עם המון פציעות וזה לא כישלון כי לא היינו עם סגל מלא. מכבי הפסידה אליפויות בעבר, בחלק מהמקרים היו זעזועים ובאחרים זה הורגש פחות. נגד חיפה למשל, כשדייוויד בלאט הפסיד כמאמן את האליפות, לא היו זעזועים. המערכת מבינה שסבלנו מחוסר מזל, אפשר לראות שפתחנו את העונה עם כמה פצועים וקשה להיכנס לקצב, אבל לא חששתי לרגע לתפקידי".

 
 אין מאמן במכבי, ולא משנה מתי יגיעו ההפסדים, שלא ישמע לחשושים וקולות בתקשורת כשהקבוצה במשבר וצריך להחליף מאמן. אנחנו מכירים את הסיפורים והסרטים, אבל המטרה היא לא להגיע לשם. אולי זה יקרה, אין מה לעשות 
 
 
 

יש עליך הרבה לחצים העונה לספק גם בליגה וגם באירופה. אתה מרגיש את המשקולות?
"במכבי תמיד יהיה לחץ על הכתפיים. מאמן שלא מכיר את הסיטואציה ולא יכול לעבוד בסיר לחץ מאוד גדול, לא יכול להצליח במכבי. עם היותי שחקן ששיחק במועדון, ומי שהיה שנים רבות עוזר מאמן ומאמן, אני מכיר את הלחצים ומתמודד איתם בהצלחה".

לא כולם בהנהלה רוצים בך כמאמן. 3-4 הפסדים ואולי אתה בבית, אתה חושב על סיטואציה כזו?
"אין מאמן במכבי, ולא משנה מתי יגיעו ההפסדים, שלא ישמע לחשושים וקולות בתקשורת כשהקבוצה במשבר וצריך להחליף מאמן. אנחנו מכירים את הסיפורים והסרטים, אבל המטרה היא לא להגיע לשם. אולי זה יקרה, אין מה לעשות, אבל המטרה שלנו היא לעמוד ביעדים. את גביע ווינר, שהפכו אותו שנה שעברה ל-"גביע הקדוש" החזרנו, וכעת מתחילים במרתון יורוליג".

שמעון מזרחי (משה חרמון)
מזרחי. ההנהלה לוחצת (משה חרמון)
 

אם הזכרת יורוליג, מכבי ת"א הוגרלה לבית קשה מאוד. מה הציפיות?
"אנחנו בבית מאוד מסוכן, צריך לדעת לשמור על הניצחונות בת"א ולנצח קבוצות שלא מהדרג העליון. מול הגדולות, כמו צסק"א ומלאגה, צריכים לבוא בכושר שיא ונחושים מאוד, אבל הפוקוס הראשוני הוא לעבור את שלב הבתים".

הקבוצה שבניתם שווה פיינל פור?
"יכול להיות, אבל קשה לדעת. אי אפשר לדעת איך תפתח העונה עבור הקבוצות בדרג הביניים. כולם יודעים שהגדולות יהיו שם, השאלה היא אילו קבוצות מהדרג הבינוני, קבוצות עם פחות כסף, יצליחו להשתחל. לפני שנתיים עשינו מסע מופלא ולא נתנו לנו סיכוי. האחוזים היו אחד למיליון לרעתנו. צריך הרבה מזל, אבל המטרה היא להגיע לפלייאוף ומשם לפיינל פור, כי הלחץ יהיה על הגדולות".

ההנהלה החליפה לך את כל הצוות המקצועי בניגוד ברור לדעתך. כועס?
"נלקחה החלטה של הבעלים לרענן את הצוות. זה לא משהו שרציתי, וניסיתי לשנות את ההחלטה. העוזרים שלי כעת מנוסים מאוד, אבי אבן עבד עם דייויד בלאט ויש לו ניסיון אירופי רב. רפי בוגטין בחור עם הרבה ניסיון ויכולות לבצע וידאו, טכניקה, ועבודה אישית עם שחקנים. כשעבד ברוסיה, הוא ייעץ לליסה לזלי - מהכדורסלניות האמריקאיות הגדולות בכל הזמנים - כיצד לשפר את זריקות העונשין, והיא אפילו כתבה עליו בספר שלה. יש לנו צוות מצוין עם ניסיון רב".

גיא גודס (אחמד מוררה)
גיא גודס. "בעד שיטת הפלייאוף" (אחמד מוררה)
 

פארמר מפזר הצהרות שמכבי רוצה לזכות ביורוליג. זה לא יומרני מדי?
"ממש לא. טוב שהוא מדבר כך, זה מעיד על הרצינות שלו. הוא מאוד מחויב, דורש מעצמו הרבה ומכוון גבוה. יש לו טבעות אליפות מה-NBA, אבל באירופה הוא לא זכה באף תואר וזה חשוב לו באופן אישי כי חובת ההוכחה עליו. עד כה באירופה הוא שחקן לא מוכח".

מה עמדתך לגבי התפוצצות פרשיית המתאזרחים?
"אני חושב שאין מקום לחוקים שמציעים רק בגלל טיילור רוצ'סטי. כל הזמן מנסים להמציא חוקים לרעת מכבי ת"א, וכעת זה גם לרעת הפועל ירושלים כי הוא הפכה לקבוצה בסדר גודל של מכבי מבחינת החוזק ומה היא משדרת - להביא את השחקנים הטובים שאפשר. להזכירכם, גם כשאני שיחקתי כדורסל היו מתאזרחים, ולייזי גורדון או ג'ונתן דנזל לא היו ישראלים כשרים או עשו צבא, אז זה סוג של צביעות להמציא סיפורים ולבכות כדי להחליש את מכבי".

מה אתה חושב על שיטת הפיינל פור, בהסתמך על הפלייאוף אשתקד? זה עשוי לשחק לטובת מכבי.
"אני נגד זה לחלוטין. אני בעד פלייאוף. ראינו שנה שעברה שהפועל אילת יכולה לנצח את מכבי בסדרה ולא במשחק אחד, וזה מוסיף עניין ואקשן. במשחק אחד על כל הקופה, להגיע לגמר במאזן 1:40, אולי עם פצועים, ולהפסיד אליפות, וכל העונה כישלון זה פשוט הזוי. זה לא עובד כך בשום מקום נורמלי ולא ישכנעו אותי אחרת. האנשים שרוצים את זה עושים נזק לכדורסל".            

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */