שתף קטע נבחר

צילום: אורן אהרוני

עיני החליט שגוטמן לא ימשיך, הערכה: ימונה למנג'ר הפועל ת"א

יו"ר ההתאחדות, שדחה את הגעתו לבלגיה בעקבות האכזבה מההפסד לקפריסין, שקל להשאיר את המאמן הלאומי בתפקידו, אבל הבין כי הוא חייב להחתים מחליף. גיא לוזון ורן בן שמעון הוזכרו המועמדים. גוטמן עשוי לשוב לאדומים

נבחרת ישראל נחתה הערב (א') בבלגיה לקראת המשחק ביום שלישי (21:45) מול הנבחרת המקומית שינעל את קמפיין מוקדמות יורו 2016. מי שנשארו בארץ הם ניר ביטון (שלושה כרטיסים צהובים), אלי דסה ואחמד עאבד (פצועים), כאשר מי שעשויים לפתוח בהרכב הם אוראל דגני, אבי ריקן ותומר חמד או עומר דמארי. שרן ייני, שזומן לסגל לקראת המשחק מול הבלגים, פגש את חבריו במלון בבריסל.

 

 

בינתיים, עוסקים בנבחרת בעתידו של המאמן הלאומי, אלי גוטמן. בשיחות פרטיות שניהל יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, הוא הבהיר כי שקל להשאיר את גוטמן לקדנציה נוספת עד למשחק מול קפריסין, אולם אחד ההפסדים המביכים של הנבחרת הישראלית לא מותירים לו ברירה, ולכן גוטמן יסיים את תפקידו אחרי המשחק נגד בלגיה.

 

עופר עיני. התאכזב קשות מהיכולת מול קפריסין ולא המריא עם הנבחרת לבלגיה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עופר עיני. התאכזב קשות מהיכולת מול קפריסין ולא המריא עם הנבחרת לבלגיה(צילום: אורן אהרוני)

 

ההערכה היא שלמרות הניסיון לשדך את גוטמן לקבוצה באוסטריה או בשווייץ, מסתמן כי ימונה למנג'ר הפועל תל אביב. אגב, קבוצת אנשי עסקים התנתה פרויקט ענק אצל האדומים במינויו של גוטמן לתפקיד.

 

עיני היה מאוכזב מאוד מהמשחק נגד קפריסין וגם בחר לדחות את יציאתו עם הנבחרת לבלגיה, ואמור להגיע רק מחר לבריסל. יו"ר ההתאחדות ישקול רפורמות משמעותיות בתקופה הקרובה כדי לשפר את רמת הכדורגל הישראלי, ובין היתר הועלתה אפשרות לצמצום מספר הקבוצות בליגה הבכירה באופן הדרגתי והגדלת מספר הזרים בכל קבוצה. "אנחנו נמצאים במצב שישראלים מרוויחים פה כספים לא הגיוניים", אמר עיני בשיחות הפרטיות, "מנצלים את המצב עם הגבלת הזרים והם לא מגיעים לשום מקום. צמצום הליגה ותוספת זרים עשויים לשנות את התמונה".

 

גוטמן מקבל שכר עד לדצמבר, כאשר המשימה הבאה של הנבחרת די רחוקה מאחר שהקמפיין הבא מתחיל בספטמבר 2016 ולא ברור מתי יו"ר ההתאחדות ימנה מחליף.

בכל מקרה תוקם ועדת איתור שתמליץ על המאמן הבא.

 

עיני מודע לסיכויים האפסיים לעלות למונדיאל ברוסיה מאחר שישראל הוגרלה עם ספרד ואיטליה, כאשר רק קבוצה אחת עולה באופן אוטומטי והשנייה תשחק בהצלבה. לכן הוא מחפש מאמן עם אורינטציה לטיפוח צעירים שיתפקד גם כמאמן העל של הנבחרות הצעירות. השמות הישראליים שהועלו הם גיא לוזון ורן בן שמעון, אולם גם תיבחן אופציה של מאמן זר. הקדנציה של המאמן תהיה לארבע שנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלי גוטמן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים