שתף קטע נבחר

כדורעף: שישה שחקנים בלבד הגיעו לאימון הנבחרת

פארסה באימון הגברים, 20 זומנו רק שישה נכחו. מאמן כפ"ס, חן הימלפרב, יצא במסיבת עיתונאים לפתיחת העונה כנגד התנהלות הנהלת האיגוד: "אנשים צריכים להפסיק לריב אחד עם השני". היו"ר, אריה לוקר: "נאבקים על כל אגורה שחוקה בשביל הענף". לוגו חדש הושק, נציגי הטוטו-ווינר בלטו בהיעדרם

איגוד הכדורעף ערך אחה"צ (א') מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת העונה הקרובה והיה קשה לפספס את המתח באוויר. נציגי הטוטו-ווינר שנכחו בכל מסיבות העיתונאים בענפים המקבילים לא הגיעו מאחר ובין שני הגופים קיים סכסוך משפטי על רקע אי קבלת כספי השיווק.

 

"נפגענו ביותר מחצי מיליון שקל מהסכם השיווק מהטוטו", אמר היו"ר, אריה לוקר. "הגשנו בג"צ אבל הייתי שמח להיפגש איתם לא בבית משפט. אנחנו נאבקים על כל אגורה שחוקה. הדיון בבית המשפט צריך להיות בדצמבר, אני מקווה שזה ייפתר עוד קודם לכן".

 

הקפטנים של קבוצות הגברים והנשים. העונה מתחילה (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף) (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)
הקפטנים של קבוצות הגברים והנשים. העונה מתחילה(צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)

 

גם נבחרת ישראל לגברים עמדה במוקד העניין. ביום רביעי נערך אימון ראשון מאז סיום קמפיין הליגה האירופית אליו הופיעו רק שישה שחקנים מתוך 20 שזומנו.  

גם אביטל זליגנר, המאמן לא נכח מכיוון שהוא מאמן בשוויץ. על כך אמר יו"ר האיגוד: "מי שלא הגיע לאימון יטופל. לגבי אביטל הוא שוהה בחו"ל, אבל נמצא בקשר רציף עם יעקב הרשקו שמאמן בפועל את הנבחרת בהיעדרו".

 

סוגיה נוספת שעלתה בחודשים האחרונים הייתה סביב בקשתו של מאמן נבחרת ישראל לנשים, אריה זלינגר, שנבחרת העתודה תשתתף בליגת הנשים. הבנות עצמן הובילו קמפיין בפייסבוק נגד החלטתו של לוקר שלא לאפשר להן לקחת חלק במשחקים, ובסופו של דבר זה צלח.

 

"קיבלנו את בקשתו של אריה זלינגר ואפשרנו לנבחרת העתודה לקחת חלק במשחקי הליגה מול הקבוצות האחרות, אך ללא השפעה על טבלת הליגה. זלינגר אף יאמן את הקבוצה", סיפר לוקר.

 

אביטל ואריה זלינגר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אביטל ואריה זלינגר(צילום: ראובן שוורץ)

 

נועם כץ: "הכדוריד עקף אותנו"

הדאבליסטית, הפועל מטה אשר/עכו, סבלה מקיץ לא פשוט בו התקשתה להעמיד קבוצה. בסופו של דבר הצליחה ההנהלה לייצב את השורות. מאמן הקבוצה, נועם כץ אמר: "אנחנו מעריכים כל שקל שאנחנו מקבלים, אבל זה מאוד מתסכל ומייאש להתחיל כל פעם מאפס".

 

על העובדה שקבוצתו לא תשתתף במפעלים האירופים אמר: "סיבוב באירופה עולה 100 אלף שקל שזה כמו שחקן זר. הסיבוב הראשון אומנם ממומן אבל החל מהסיבוב השני אתה משלם. זה מצחיק אבל אחרי שהפסדנו לכוכב האדום בלגרד בשנה שעברה אמרתי שזה דבר חיובי ואנשים לא אהבו את זה. ידעתי שאם נעבור שלב נכנס לבור כלכלי שייפגע בנו בעתיד".

 

כץ. הכדורעף בנסיגה (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף) (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)
כץ. הכדורעף בנסיגה(צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)

כץ גם התייחס לירידה בענף מהתקופה בה היה אחד השחקנים הטובים בארץ בשנות ה-90: "הכדורעף היום לא במקום שהיה כשאני הייתי שחקן. הכדוריד עקף אותנו. אישית אני מנסה לשכנע ילדים לשחק כדורעף. הבעיה לא ברמה המקצועית אלא במיתוג, בפופולריות".

 

חן הימלפרב, מאמן אלופת הנשים, הפועל כפ"ס, ועוזר מאמן נבחרת הנשים, אמר את מה שרוב אנשי המקצוע בענף חושבים אבל מפחדים להגיד: "אנשים בהנהלות צריכים להפסיק להילחם אחד בשני ולשבת ולעבוד ביחד כדי לקדם את הענף הזה ולהפסיק לריב".

 

הימלפרב. אמר את האמת (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף) (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)
הימלפרב. אמר את האמת(צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)

 

כחלק מהרצון לשנות את הדברים החליטו באיגוד לבצע מיתוג חדש לענף ונוצר לוגו חדש לאיגוד. ליבי כץ שהייתה אחראית על המיתוג יחד עם משרדו של ברוך נאה אמרה: "הרגשנו שיש בענף הזה פוטנציאל גבוה ממה שאנחנו רואים. המטרה הייתה להפוך את הכדורעף לספורט הלאומי. זה אולי הספורט היחיד לדעתי אותו ניתן לשחק בכל גיל".

 

דובר האיגוד, דן שיראי הוסיף: "זו אסטרטגיה ומהלך שיווקי כדי להיות מופרדים מהענפים המתחרים שלנו".

 

 (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף) (צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)
(צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף)


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף
אריה לוקר וחן הימלפרב
צילום: דייויד סילברמן, איגוד הכדורעף
מומלצים