יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:38

צ'יזיק: אם היה מחזור בשבת, הייתי מבטל אותו

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מנכ"ל מכבי חיפה שביקר את אוהד הפועל ת"א שהותקף ועם חלוץ הנבחרת טל בן חיים לקראת קפריסין

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (מערכת ONE)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, המשודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

טל בן חיים: "עד המשחק נהיה מוכנים במאה אחוז"
הערב בתכנית עסקנו בהכנות של נבחרת ישראל בכדורגל לקראת המשחק המכריע באצטדיון טדי נגד נבחרת קפריסין במסגרת מוקדמות יורו 2016. דיברנו עם חלוץ הנבחרת טל בן חיים לקראת המשחק.

לגבי המצב הביטחוני, מה השחקנים יודעים? המשחק כרגיל בירושלים?
"כן, זה מה שאנחנו יודעים, שהמשחק כרגיל בטדי"

טל בן חיים. &qout;תמיד מגיעים בראש שקט לנבחרת&qout; (נעם מורנו)
טל בן חיים. "תמיד מגיעים בראש שקט לנבחרת" (נעם מורנו)
 

חושש לשחק בירושלים?
"לא חושש, ממש לא"

תבקרו בכותל או שבגלל המצב זה לא יתאפשר?
"רק היום נסגרנו פה במחנה, אני לא יודע מה הלו"ז לימים הקרובים ואם נגיע לכותל או לא. אני מאמין שזה יהיה בהתייעצות, בגלל שאנחנו לא בתקופה רגילה, אבל מלוותר על טיול בכותל עד לוותר על המשחק, זה משהו אחר".

האם הנבחרת מוכנה למשחק?
"אנחנו בדיוק יוצאים לאימון השני שלנו, עד המשחק נגד קפריסין נהיה מוכנים במאה אחוז ונבוא לעשות את העבודה".

הבית צפוף, אבל תלויים גם בבוסניה
"כל המשחקים בבית הם קשים, אם ננצח את שני המשחקים אנחנו מקום שלישי, אנחנו תלויים בעצמנו. לגבי המשחק של בוסניה עם וויילס, קודם כל אנחנו צריכים לנצח ואחר כך להסתכל על אחרים".

גארת´ בייל. תלויים גם בו (רויטרס)
גארת´ בייל. תלויים גם בו (רויטרס)
 

באיזה ראש אתה מגיע לנבחרת אחרי הצמפיונס?
"מגיעים בראש נקי תמיד לנבחרת, כיף גדול להיות פה, גאווה גדולה, זה אולי סיסמאות אבל אלו סיסמאות שתמיד חוזרת על עצמן וזה לא ישתנה כל שחקן יצטרך להרגיש ככה כשהוא מגיע לנבחרת".

אמיר כבירי: "בכל שלב ארצה את גוטמן בהפועל ת"א"
בצל העיסוק הגובר במצבו הקשה של אוהד הפועל תל אביב, דיברנו עם בעלי המועדון אמיר כבירי שאישר את רצונם של האדומים בהחזרתו של מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן למועדון, כפי שפורסם ב-ONE, וגם סיפר על המאבק הגובר באלימות של ארגון לה פמיליה.

מה קורה בנוגע לעמדת המאמן ומתי אלי גוטמן חותם בהפועל ת"א?
"קודם כל יש משחק של הנבחרת. כולנו צריכים להחזיק אצבעות ומקווים שהנבחרת תעלה ותעשה את המוטל עליה, כל שם שעולה לאוויר ועלו לפחות חמישים שמות, מתוכם אולי עשרה אחוז. אני חושב שבאופן כללי הייתי רוצה לראות את אלי גוטמן בכל שלב שאני במועדון בתפקיד כלשהו בהפועל ת"א". 

גוטמן. יגיע לאדומים? (אחמד מוררה)
גוטמן. יגיע לאדומים? (אחמד מוררה)
 

מי הם המאיימים והאם המשטרה הגיעה אליהם?
"קודם כל אני חושב שכל הפרטים הועברו כבר לקציני המודיעין בת"א. הם עושים את העבודה שלהם ואני בטוח שהם יתפסו את האנשים שאיימו עליי".

איך איימו עליך?
"הרוב דרך שיחות טלפון, מצלצלים משיחה חסומה ושולחים איומים מסרים. המסר העיקרי הוא לא להתעסק עם ארגון לה פמיליה".

מה גרם להם לפנות אליך?
"לאחר המקרה המזעזע שתקעו פטיש בראש של אוהד שלי אמרתי שזה לא יעבור לסדר היום והוצאתי הודעה רשמית בנושא. לפיה צריך להוציא מהחוק ולהוקיע את ארגון לה פמיליה שמתנהל כמו ארגון טרור, והם לא קיבלו את זה בצורה כל כך שלווה".

לה פמיליה. &qout;מתנהלים כמו ארגון טרור&qout; (רדאד ג´בארה)
לה פמיליה. "מתנהלים כמו ארגון טרור" (רדאד ג´בארה)
 

אתה סומך על המשטרה?
"אני חושב שמאז מוצאי שבת, אז אירע המקרה המזוויע, המשטרה עשתה עבודה פנטסטית ואנחנו עומדים בקשר ישיר איתם כמובן שאנחנו לא יודעים את כל הפרטים כי יש דברים מודיעיניים אבל אנחנו בטוחים שהם יתפסו את כל האנשים שהיו מעורבים במקרה הזה ואת אלו שעומדים מאחורי הארגון. הסימפטום של שבת הוא של פעילות רחבה הרבה יותר".

יש לך חשש להגיע לארץ?
"לא, ממש לא, אני בדרך לשדה ומגיע לארץ. אני ממש לא מפחד".

יש הזדמנות פנטסטית לברוח מהמועדון
"יש לי גם הזדמנות לנסות לשנות".

מאמין שאתה באמת יכול לשנות?
"בוודאי, קשה לעשות את השינוי שעשינו בקיץ האחרון, אתגרים זה הדבר שהכי קוסם לי, אני בטוח שלא אוכל לשנות את מצב האלימות בכדורגל הישראלי ובמדינה שלנו, אבל ספציפית למועדון שלי, אני רוצה שהאוהדים שלי לא יחששו להגיע, שלא ינפצו להם חלונות כשהם מגיעים לטדי ויפחדו לקבל מכות אני בתור אהוד הפועל נסעתי לטדי ובכל פעם קיבלנו מכות, אני באופן אישי קיבלתי סטירה פעמיים, הבעייה היא שאף אחד לא מוכן להתמודד עם האנשים האלה.

אוהדי הפועל ת&qout;א. &qout;לא רוצה שיפחדו להגיע לטדי&qout; (יניב גונן)
אוהדי הפועל ת"א. "לא רוצה שיפחדו להגיע לטדי" (יניב גונן)
 

מי לא מוכן להתמודד איתם?
"מישהו יצא נגד ארגון לה פמיליה בימים האחרונים מאז המקרה? אף אחד".

איך אתה מסביר את זה?
"אומרים שאף אחד לא רוצה להכניס את הראש למיטה חולה".

אתה מאוכזב מהמצב שאתה מתאר?
"אני לא מאכוזב מאף אחד כי אני לא מצפה מאף אחד, לקחנו את המושכות, אנחנו מנהלים את הדו שיח לגבי המקרה הספציפי ולגבי לה פמיליה באופן כללי. אני רוצה להדגיש שזה לא מאבק באוהדי בית"ר, קיבלתי עשרות הודעות שמחזקים אותי ומודים לי אוהדי בית"ר ירושלים, יותר מאשר איומים מצדם".

גם בהפועל יש אוהדים בעייתיים, איך אתה מתייחס לזה?
"אני חושב שאף אחד עד היום לא תקע גרזן למישהו בראש. למה שלא תשאל אותי מה אני חושב על אוהדי מכבי ת"א שמקללים את אבא של ביברס נאתכו וסלים טועמה? באופן כללי, כל אוהדי הכדורגל יש קומץ, אנחנו כמועדון עושים ככל שביכלולתנו תוך הידברות ישירה עם האוהדים. אני אוהד והגעתי משער חמש, אני מכיר את הקהל, זה קהל לא אלים בבסיסו. נכון יש את הציניות שלו, השירים שגם אותם אנחנו מנסים לאט לאט להפחית".

אמיר כבירי. &qout;לקחנו את המושכות&qout;  (רדאד ג´בארה)
אמיר כבירי. "לקחנו את המושכות" (רדאד ג´בארה)
 

איתמר צ'יזיק: "הממשלה והכנסת לא עושים מספיק"
באותו נושא של פציעתו הקשה של אוהד הפועל תל אביב שהותקף על ידי פטיש ביום שבת, שוחחנו עם מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק, שביקר הבוקר את אותו אוהד בבית החולים.

למה אתה היחיד שביקר את האוהד?
"אני לא יכול לתת תשובה למה אני היחיד, הדבר הזה מציק לי כבר כמה ימים, החלטתי שאני בא מוקדם מאוד בבוקר, רציתי לפגוש רק את האמא, באתי להזדהות זה הכל".

ראית אותו?
"אי אפשר לראות אותו, גם את האמא בסוף לא ראיתי, היא כנראה הלכה לישון, אבל פגשתי שם בבוקר מוקדם חברים שלו, מארגון האוהדים של הפועל ת"א שישנים שם כל הלילה ומתחלפים במשמרות וזה ריגש אותי.

איתמר צ´יזיק. &qout;אוהדי הפועל ריגשו אותי&qout; (עמרי שטיין)
איתמר צ´יזיק. "אוהדי הפועל ריגשו אותי" (עמרי שטיין)
 

מה שמעת על מצבו?
"האחות שיצאה החוצה אמרה שמצבו מאוד לא טוב, אני קראתי שהוא השתפר ומאוד שמחתי לשמוע. התיאורים שאני קיבלתי בבוקר היו חמורים בהרבה".

"באתי לשם עם הרבה מועקה בשביל זה אני מדבר גם עכשיו, האירוע הזה עבר בצורה יותר מדי רגועה ממה שזה אמור, עזבו את הדיבורים, צריך מעשים. המשטרה, והממשלה והמדינה, במקום להתעסק בזריקת כוס משקה לדשא שיתעסקו בעיקר. אני לא ח"כ אבל לדעתי התגובות והמעשים בהקשר לעניין היו אנמיות לא מספקות וצריך לעשות לזה סוף".

מה היית עושה?
"זה דבר הרבה יותר עמוק, הכל לכאורה, אבל אני מניח שאם הלכו 30 חברה לעשות את המארב הזה, כל אחד מהשלושים הוא ערב באותה נשימה עם זה שתקע את הגרזן, זה היינו הך, וה-30 האלה שהם שליחים של עוד כמה, יש דברים לעשות איתם. אין לי עובדות ואני לא רוצה להאשים, אבל את הארגון הזה שהיה מעורב הייתי לוקח וסוגר ומרחיק אותו מאפשרות להתקרב אפילו לכל מתקן ספורט".

מירי רגב. &qout;לא עושים מספיק&qout; (רדאד ג´בארה)
מירי רגב. "לא עושים מספיק" (רדאד ג´בארה)
 

"זה קרה לי גם במקרה של זריקת רימון זרחן בחולון בכדורסל, אנחנו צריכים לעשות מהלך בעניין הזה, להתעסק בעיקר, בתופעות העיקריות, הצלחנו לעשות כמה דברים בתחום, המתקנים החדשים עזרו לזה מאוד, כדי שנוכל לעשות שלב, אבל נראה שזה לא מספיק"

היית סוגר את הליגה לתקופה של שבועיים שלושה?
"אם אתה שואל אותי ספונטנית, אם היה משחק השבת אני חושב שכן הייתי סוגר ביום שבת הזאת, אבל זה לא מספיק, צריך לעשות מהלכים בנוסף. צריך לעשות הזדהות למשל, שכל האצטדיונים למלא אותם רק באוהדים שמזדהים עם משהו חדש, בלי משחק כדורגל. זה כולל גם את המנהלת וההתאחדות, וגם אותנו, וכמובן את הממשלה והמדינה. אירוע מסוג זה הוא אירוע שעבר קצת אנמי. כולנו אוהדים בסוף".

נעמה שירזי: "מחווה נפלאה של ראש עיריית גבעתיים"
דיברנו על טקס הנצחת שמו של ניצן שירזי ז"ל מחר ב-16:00 במגרש הכדורגל בגבעתיים שייקרא על שמו של מאמן הכדורגל שהיה תושב העיר. שוחחנו עם נעמה שירזי, אחות של ניצן ועם שביט אלימלך, מי שהיה עוזרו בהפועל ת"א ובהפועל חיפה וישתתף גם בטורניר הראווה שייערך מחר.

נעמה, ספרי לנו על לידה של המגרש על שמו של ניצן
"האמת שראש עיריית גבעתיים הגיע בימי השבעה לבית הוריי ואמר שזאת המטרה שלו כבר בימים הראשונים. יש נטייה לאנשים להגיד הרבה מאוד דברים בימים כאלה, ולא חשבנו שזה ייצא לפוועל, אבל הנה, הקימו מגרש כדורגל מאוד מרשים, במשמר הירדן 16. המחווה הזאת, המהות של המעשה, זאת מחווה נפלאה".

ניצן שירזי ז&qout;ל. אירוע לזכרו (יניב גונן)
ניצן שירזי ז"ל. אירוע לזכרו (יניב גונן)
 

איך המשפחה? הילדים?
"ניצן הותיר חלל עמק, האובדן הוא מאוד גדול, אבל החלטנו בהחלטה מאוד מושכלת שאנחנו ממשיכים, ממשיכים להנציח, אבל ממשיכים לחיות. האובדן צורב והוא מאוד קשה אבל אנחנו משתדלים כמה שפחות להתאבל ביומיום. אנחו משפחה מאוד מלוכדת, אי אפשר להתעסק כל הזמן ב"אין", אלא להעצים את ה"יש", הוא נגע בכל כך הרבה אנשים, הוא כל הזמן איתנו".

מה הוא היה אומר על מגרש על שמו?
"פה מדובר על תחום חינוכי, ערכי, עיצוב הנוער, ואני מתחברת לזה יותר, להנצחה בדרך הזו, עם מלוא הכבוד לכל מעשה אחר. אני מאוד מתחברת למעשה הנפלא הזה של ראש עיריית גבעתיים".

שביט, מה יהיה מחר?
"אנחנו באים מחר לעשות כבוד, שמהול בהרבה עצב, אני עדיין חש את ניצן בכל יום ובכל שעה מאז שהוא הלך מאיתנו, מה הוא היה אומר, מה הוא היה עושה. חייתי איתו יום יום במשך שלוש שנים. מה שהולך להיות זה ארבע קבוצות וותיקים של הפועל ת"א, בני יהודה, הפועל ר"ג, וקבוצת חברים של קיציס, שלום מיכאלשווילי ועוד חברים טובים שלו שהיינו משחקים ביחד. הרבה כבוד והרבה גאווה, תמיד אפעל שלא ישכחו את האיש הזה".

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */