שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר

מכביה: זהב לנבחרות נערים א' ו-ב'

הצלחה לנבחרות של טל בנין ואלון חזן בטורנירים לצעירות. בוגרים: דרא"פ נפסלה כי מנהל נבחרת ישראל בחר שלא לאסוף את היריבה. שחקן: "חבריי לא רוצים לעשות עלייה כעת"

נבחרת הנערים של ישראל זכו הערב (ג') להצלחה בטורניר המכביה - נבחרת נערים א' של טל בנין זכתה בטורניר לגילאי 17-18, בעוד נערים ב' של אלון חזן עשתה אותו דבר בתחרות לגילאי 15-16.

 

בעוד דרכה של נערים א' למדליית הזהב היתה קלה (היריבה בגמר, רוסיה, הורחקה מהמפעל), נערים ב' הזיעה מעט יותר. החבורה של חזן סיימה את 90 הדקות של הגמר ב-1:1 עם ארגנטינה, תודות לשער של מוחמד זידאן, ונהנתה משניים נוספים של עמית אוחנה ודור מלכה בדרך ל-1:3 בהארכה וזכייה בזהב.

 

"לקחנו את הטורניר ברצינות משום שאנחנו חושבים קדימה, לכן לא הורדנו את הרגל מהגז - הבקענו 19 שערים וספגנו אחד בלבד", סיכם את טל בנין את הטורניר באתר ההתאחדות לכדורגל. "ניצלנו את המשחקים גם לאימון והכנה לקראת הטורניר הבא. זה עזר לנו, למרות שהתאכזבנו שלא נטלנו חלק בשני משחקים נוספים כי החבר'ה רצו מאד לשחק".


טל בנין, "לקחנו את הטורניר ברצינות" (עודד קרני)

 

אלון חזן הוסיף: "נחמד לזכות, אבל לא זו היתה המטרה. זו היתה הזדמנות טובה לראות את השחקנים בפעילות אמיתית, למרות שהרמה לא היתה גבוהה"

 

השערעורייה התורנית: דרא"פ נפסלה

סיפור מרגיז ומוזר התרחש במהלך השבוע האחרון במכביה ה-18, כך פורסם הערב (ג') בגלי צה"ל. ביום רביעי האחרון נבחרת דרום אפריקה בכדורגל היתה אמורה לפגוש את נבחרת ישראל במתקן האימונים-נעורים בשעה 18:00. כמתוכנן, שחקני דרא"פ התייצבו בשעה 16:00 לבואו של האוטובוס שאיחר בלמעלה משעה והשחקנים הגיעו למגרש רק בסביבות השעה 19:00.

 

לדרום אפריקאים הובהר שבגלל האיחור הם לא יוכלו לשחק באותו הערב. העניין עבר לוועדת המשמעת, שם התברר שמשה אגאייב, מנהל נבחרת ישראל ובעברו מנהל מכבי תל אביב, הורה לנהג אוטובוס (שגם הסיע את שחקני ישראל) לא לאסוף את שחקני היריבה ולהגיע ישירות למגרש.

 

בעקבות כך, אגאייב הורחק מהמכביה ונקבע משחק חוזר למוצ"ש בשעה 20:30. הדרום אפריקאים התלוננו על השעה המוקדמת מכיוון שיש להם שחקנים דתיים שלא היו מספיקים לשחק וקיבלו תשובה שהמשחק יעבור ל-21:30. בסופו של דבר, דרום אפריקה לא התייצבה למשחק וספגה הפסד טכני של 3:0, אך עדיין עלתה שלב בזכות הפרש שערים.


טקס המכביה. שוב אי סדרים בתחרויות (צילום: אורן אהרוני)

 

יום למחרת, נבחרת רוסיה שמעה על העניין וערערה על העונש ובעקבות כך הוחלט לפסול את דרום אפריקה מהתחרות. בנבחרת דרום אפריקה זעמו על העניין וטענו שהיחס אליהם מחפיר אחרי שהם התרוצצו כדי להשיג ספונסרים שיתמכו בטיסה.

 

כפיר רוסים, שחקן נבחרת דרום אפריקה, אמר הערב: "זו היתה אכזבה גדולה, שילמנו הרבה כסף לבוא לפה והארגון היה גרוע מאוד. אני לא יודע למה ביטלו את המשחק עם ישראל ונתנו להם את הנקודות ואחרי זה רוסיה ערערו על בסיס התנהגות בלתי ספורטיבית וזכו בערעור".

 

השחקן הוסיף: "כל העניין לא היה הוגן וזו ממש אכזבה גדולה. החברים שלי בקבוצה רצו לעשות עלייה לארץ ועכשיו הם לא כל-כך רוצים לבוא לישראל. זה היה בושה למכביה ויותר חשוב בושה לישראל". אנשי המכבייה סרבו להגיב לדברים.

פורסם לראשונה 21/07/2009 20:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים