יום שלישי, 21.05.2024 שעה 16:48

צפו בגיא ברנע שובר את השיא ב-100 מ' גב

ברנע קבע 54.22 שניות ושיפר ב-10 מאיות את שיאו מהאוניברסיאדה בבלגרד. חבר נבחרת ישראל בשליחים חדר למסלול השכן אך ישראל לא נפסלה

|
גיא ברנע. עוד שיפור לשיא (רויטרס)
גיא ברנע. עוד שיפור לשיא (רויטרס)

גיא ברנע המשיך להראות הערב (שלישי) כושר נפלא במשחי הגמר של המכביה כאשר הוא קובע שיא ישראלי, שיא בינלאומי ושיא מכביה חדש במשחה ל-100 מטר גב.

זמנו של ברנע, 54.22 שניות, משפר ב-10 מאיות את שיאו הטרי מהאוניברסיאדה בבלגרד לפני כ-10 ימים.
השיא הבינלאומי הוחזק בידי ברנע בזמן של 55.11 שניות ונקבע לפני שנתיים באליפות הקיץ. שיא המכביה הוחזק על ידי האלוף האולימפי מסידני 2000, לני קרייזלברג מארה"ב, שקבע במכביה ב-2001 זמן של 55.24 שניות.

במשחה המקביל לנשים, השיגה אנה וולצ'קוב בת ה-17 שמתכוננת לאליפות העולם ברומא, שיא מכביה שני היום כאשר היא עוצרת את השעון על 1:03.93 דקות, שיפור של 74 מאיות לשיאה מהמוקדמות.

דני מלניק הפגיז תוצאה מצוינת ב-100 מטר חזה עם שיא בינלאומי ושיא מכביה חדש בזמן של 1:02.88 דקות. הזמן מעבר להיותו שיא אישי בכשניה, משפר את השיא הבינלאומי שהוחזק בידי ההונגרי שיאן העולם בעבר, קרולי גוטלר שקבע בגביע חיפה 1995 זמן של 1:03.09 דקות.

צפו בברנע שובר את השיא באדיבות SPORT2.CO.IL

גיא ברנע שובר שיא ישראלי

הזמן מהווה גם שיא מכביה חדש, שיפור לשיאו של דניאל ולז מארה"ב שעמד על 1:03.76 דקות מ-2005 (מלניק סיים שני באותו משחה עם 1:03.91 דקות) זהו הזמן השלישי בהיסטוריה אחרי שיאו הלאומי של תום בארי (1:02.42 דקות) ואחרי זמנו של ואדים אלכסייב (1:02.52 דקות).

יוליה בנך ונסטיה קורוטקוב הנציגות לאליפות העולם ברומא הפגינו רמה נאה במשחה ל-100 מטר חזה. בנך ניצחה עם שיא מכביה חדש של 1:09.87 דקות וסה"כ שיפרה את שיא המכביה במהלך היום בכ-3.5 שניות.
הזמן היה מרוחק 2 מאיות בלבד מהשיא הבינלאומי של סבטלנה בונדרנקו מאוקראינה. קורוטקוב סיימה שניה עם זמן של 1:10.67 דקות, שיא אישי והתוצאה השניה בהיסטוריה של משחה זה בישראל.

במשחה ל-400 מטר חופשי זכו שחייני ארה"ב בין הנשים ובין הגברים. בגברים היה זה סקוט קורוטקין שקבע זמן של 3:56.20 דקות בדרך לניצחון. בנשים היתה זו היילי מיצ'ל שקבעה זמן של 4:23.22 דקות.

ויש גם סיפור מוזר
הסיפור המוזר ביותר אולי הערב (שלישי) שהגיע מהבריכה שבוינגייט מגיע מצד רביעיית השליחים הישראלית שהצליחה להכות שוק על ירך את נבחרת ארה"ב הגדולה (כך גם עשו רביעיית הנשים הישראליות כשבדרך לזהב ניצחו את האמריקאיות). השחיין ששחה את 200 המטר האחרונים במקצה הגברים עבור המשלחת הישראלית, דניס יברובסקי, אומנם היה אחראי לפיניש מדהים ולהבאת המדליה אך עם זאת, לא שלט בעצמו מרוב התרגשות ועבר למסלול שלידו תוך כדי שמתבצע בו משחה.

על פי החוקים אמורים לפסול מהנבחרת הישראלית את הזכיה וכמובן את המדליה אך נראה היה שהשופטים בחרו שלא להחמיר ולדבוק לחוקים הנוקשים. שכן, כל סיטואציה אחרת שחיין שעובר למסלול אחר בעוד מתקיים בו משחה, מביאה לפסילה. לאחר שיצאה רביעיית הישראלים מהמים היא המתינה בציפיה להבין האם שללו מהם את המדליה או האם ניתן להתחיל בחגיגות הניצחון. 

דניס יברובסקי אמר ל-ONE: “אני לא יודע מה עבר לי בראש, הייתי כ"כ שמח מהניצחון שפשוט לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, אני כ"כ שמח שלא פסלו אותנו, זה הכי שמח שבעולם שניצחנו - גם ניצחנו את האמריקאים וגם זכינו במדליית זהב".

בעקבות האירועים בבריכה הגישו נבחרת ארה"ב ונבחרת אוסטרליה בקשה לפסול את הזכיה של נבחרת ישראל אך כאמור, השופט הראשי של התחרות החליט שלא לשלול מהמשלחת הישראלית את המדליה בטענה כי יברובסקי לא פגע פיזית בשחיין ששחה לידו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */