שתף קטע נבחר

מסתמן: מכבי ת"א תיפרד מ'שברולט'

הצהובים שחתמו עם הספונסרים לשלוש שנים בעונה שעברה, צפויים להחליף ספונסר ראשי אחרי עונה אחת בלבד. חברת UMI ומכבי ת"א סירבו להגיב לידיעה

מכבי 'שברולט' תל אביב חזרה להיות מכבי ת"א ובעונה הקרובה צפויה להחליף את הספונסר הראשי שלה פעם נוספת. אחרי 'סלקום', שהכניסה לקופת הקבוצה כמיליון דולר בעונה בתקופתו של רוני מאנה, ו'שברולט', איתה חתמו במהלך העונה שעברה לשלוש עונות, הצהובים יחליפו שוב את הספונסר הראשי במרכז החולצות בעונה הקרובה.

 

ל-ynet נודע היום (ג') כי בהסכם שנחתם בין מכבי ת"א לחברת UMI בעונה החולפת, ישנו סעיף יציאה לפיו מכבי יכולה להפסיק את ההתקשרות בין הצדדים ורוב הסיכויים שהקבוצה אכן תפסיק את ההתקשרות עם 'שברולט' בקרוב. נכון לעכשיו, טרם יצאה הודעה רשמית על העניין, אולם במסיבת העיתונאים הרשמית שנערכה בשבוע שעבר, ובה הוצגו התלבושות החדשות, לא הופיע הלוגו של 'שברולט' במרכז, כפי שהיה בעונה שעברה.

 

במכבי טענו תחילה כי בשל הבהילות בארגון מסיבת העיתונאים, שנקבעה בשעה 22:00 בלילה לשעה 10:00 בבוקר של היום למחרת, לא היה זמן להדפיס את הלוגו על החולצות. עם זאת, מאז ערכה הקבוצה שני משחקי אימון רשמיים במהלך מחנה האימונים בהולנד - האחד נגד קבוצת פ.צ. איינדהובן בשבת והשני נגד קבוצת מניסאספור הטורקית אמש, כאשר בשני המקרים שיחקה הקבוצה עם חולצות חלקות ללא אף ספונסר, כולל 'שברולט', שכאמור חתומה על הסכם עם הקבוצה לשלוש שנים.


שחקני מכבי תל אביב מציגים את התלבושת. בלי UMI (צילום: יועד כהן)

 

ידוע כי היו"ר אביב בושינסקי מנהל כל העת מגעים מול ספונסרים אופציונליים לעונה הקרובה, שכן פרט ל-UMI, אין לקבוצה ספונסרים נוספים. ל-ynet נודע כי היו"ר מנהל מגעים מול חברה אחרת שמועמדת להפוך לספונסרית הראשית של הקבוצה, אולם העסקה עדיין לא נחתמה ורק בשבוע הבא יתברר האם הקבוצה אכן תחליף את הספונסר באופן רשמי. במידה והמשא ומתן מול הספונסר החלופי לא ייצלח, לא מן הנמנע שבסופו של דבר מכבי תמשיך עם 'שברולט' בשל חוסר ברירה. חברת UMI וקבוצת מכבי ת"א סרבו להגיב לידיעה.

 

כפי שפורסם ב-ynet בשבועות האחרונים, תקציב הקבוצה בעונה הבאה ינוע בין 28 ל-32 מיליון שקלים, זאת בהתאם להכנסות שתייצר הקבוצה. כידוע, הבעלים אלכס שניידר יוציא קרוב ל-12 מיליון שקלים מכיסו, כאשר את יתר התקציב ירכיבו ההכנסות.

 

ההכנסה הבטוחה היחידה של הקבוצה היא של קצת יותר מארבעה וחצי מיליון שקלים, שמגיעים מההתאחדות לכדורגל, מהטוטו, זכויות השידור וכו'. יתר הסכום צריך להגיע מספונסרים ומכירת כרטיסים ומנויים. בעונה שעברה מכרה הקבוצה כ-6,500 מנויים, שיחד עם מכירת הכרטיסים הכניסו למועדון קרוב ל-12 מיליון שקלים. השנה, מכוונים הצהובים לאותו מספר מנויים, אולם נכון לעכשיו לא נראה כי הקבוצה תעמוד ביעד, מה שיובל לירידה נוספת בהכנסות.


אביב בושינסקי. מחפש עוד ספונסרים (צילום: אלי אלגרט)

 

גם במידה ומכירת הכרטיסים והמנויים תהיה זהה, יעמוד התקציב על קצת פחות מ-27 מיליון שקלים, כאשר על מנת להגיע ליעד של 32 מיליון שקלים, יצטרך בושינסקי להביא ספונסרים בכמיליון וחצי דולר לעונה הנוכחית. לצורך השוואה, לפני שנתיים, בתקופתו של רוני מאנה במועדון, הכניסה הקבוצה קרוב לתשעה מיליון שקלים מספונסרים, כאשר אז התנוססו על גבי החולצות שמם של 'סלקום', 'אזורים' וחברת 'מודיעין אזרחי'.

 

בעונה שעברה הציב הבעלים אלכס שניידר יעד של כ-13 מיליון שקלים הכנסות מספונסרים. בפועל, התנוסס על גבי החולצות הצהובות שמה של 'שברולט' בלבד, בהסכם בו נכנסים לקופת המועדון כ-850 אלף דולרים, כאשר חלק מהסכום מתבטא בהספקת מכוניות של 'שברולט' לחברי ההנהלה ולשחקני הקבוצה. במידה והסכם החסות עם 'שברולט' אכן יסתיים, יהיה זה עבור ספונסר שיכניס לקופת המועדון סכום גבוה יותר מזה הנוכחי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים