יום רביעי, 22.05.2024 שעה 02:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

גומא אגייאר: זה יום נפלא עבור בית"ר והאוהדים

בית"ר יצאה לדרך חדשה במסע"ת עם אגייאר, ראש העיר וקורנפיין שאישר את הפרסום הראשון ב-ONE ואמר: "שום יאמן, אמסלם עוזרו". צפו באירוע

|
אגייאר, ברקת וקורנפיין היום (יעל מרגלית)
אגייאר, ברקת וקורנפיין היום (יעל מרגלית)

בית"ר ירושלים ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לאור ההתפתחויות האחרונות במועדון. האירוע נערך באולם הכנסים בכיכר ספרא.

היום נערכה במשרדי הרשות לבקרה תקציבית ברמת-גן, פגישה חשובה בנוגע לעתידה של בית"ר ירושלים בהשתתפות נציגי הקבוצה, ההתאחדות לכדורגל והרשות ובסופה הוחלט כי בית"ר לא תיכנס להליך של פירוק.

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, הבוס החדש של בית"ר, איציק קורנפיין, כבר מתחיל לעבוד ובראש סדר העדיפויות עומדת ההחלטה למנות את יצחק שום למאמן הקבוצה ואת הקפטן דוד אמסלם לעוזרו.

ל-ONE נודע, שקורנפיין הגיע לסיכום כספי עם יצחק שום שטרם אושר סופית בין הצדדים, אך עלויותיו הגבוהות ירדו משמעותית מתקציב המועדון.

מינויו של שום למאמן הקבוצה התקבל מקצועית וכלכלית בפרט לאור העובדה שקורנפיין לא מוצא סיבה לשלם לשום פיצויי פיטורין לשום בזמן שהוא יושב בבית ובנוסף לזאת למנות מאמן אחר לקבוצה ולשלם גם לו.

ניר ברקת: "תודה לארקדי גאידמק, קורנפיין גילה מנהיגות"
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, היה ראשון הדוברים ואמר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות להגיד תודה לכמה אנשים. תחילה אני רוצה להגיד תודה לארקדי גאידמק שהשקיע בבית"ר ירושלים ממיטב כספו, זמנו ומרצו ועבד קשה כדי לגרום לבית"ר להצליח. תודה לארקדי על הצורה שבה הוא העביר את הקבוצה לאדם הבא שצריך לומר לו תודה וזה איציק קורנפיין".

בית"ר יוצאת לדרך חדשה

"יצא לי ללוות מאחורי הקלעים את לקיחת האחריות של קורנפיין. הוא גילה מנהיגות. הרבה אחריות ומוכנות, לקדם את האינטרס של הקבוצה מעל הכל ועמד בהרבה מאוד מבחנים ולחצים וזו הזדמנות טובה לומר לכם, איציק הוא הבן אדם השני שצריך להגיד לו תודה שהוא לוקח את האחריות הכבדה שהיא בית"ר ירושלים".

"האדם השלישי הוא כמובן גומא שלפני כמה חודשים שפגשתי אותו הביע מוכנות לסייע לסמל של בית"ר, הוא התחייב לסייע ובמהלך הימים האחרונים חתם אצלי בבית על המוכנות ואת המחוייבות לקדם את אחד הסמלים החשובים של העיר וכמובן תודה גם לשחקנים ולאוהדים שגילו סבלנות ונחישות".

גומא אגייאר: "ירושלים היא העתיד של הארץ והעולם"
גומא אגייאר היה השני דיבר: "היום זה יום נפלא עבורי, עבור ירושלים ועבור האוהדים, הספורט ועבור ישראל והעתיד. עבדתי יחד עם ראש העיר ואני רוצה להודות לו. אני מצטער שהיו הודעות שגויות שקיבלנו אבל התגברנו על הכל ואנחנו ממשיכים הלאה. אני רוצה להודות לארקדי גאדימק ועל העבודה המשותפת עם איציק, הוא מאוד שמח על מה שקורה. הוא תומך בנו ובאסטרטגיה שלנו".

אגייאר, ברקת וקורנפיין. יוצאים לדרך חדשה (גיא בן זיו)
אגייאר, ברקת וקורנפיין. יוצאים לדרך חדשה (יעל מרגלית)

אגייאר המשיך: "אני לא מדבר עברית כך שאי אפשר לבוא אליי בטענות. אפשר לדבר עם ניר או איציק. אני רק תומך בעיר כי אני יודע כמה זה חשוב לאוהדים. זה חשוב לעתיד של האומה. ספורט זה משהו שאני מבין טוב, אני אוהב ספורט מגיל קטן. מי שלא מבין בזה זה מישהו שלא מבין את התשוקה כי הוא לא שיחק. אני מקווה שזו תבנית לעתיד של ירושלים והאומה כי ירושלים היא העתיד של הארץ ושל העולם ואני מקווה שהעולם יבין זאת".

"הציפיות שלי השתנו בחודשים האחרונים, כרגע אני שמח שתהיה קבוצה שתעלה על הדשא ותשחק. אם לא היתה קבוצה זה היה גרוע. ילדים לא היו רצים, לא עוסקים בספורט וזה היה משפיע על הספורט בארץ ובשבילי הדבר החשוב הוא שבית"ר לא תיפול, אי אפשר להתייחס לעתיד הרחוק אבל בעתיד הקרוב זה לא יקרה ואני שמח על כך.

 
 "אני רוצה להגיד תודה רבה לארקדי גאידמק שבמשך כל התקופה האחרונה והקשיים שמונעים ממנו לתמוך בקבוצה בצורה כספית, הוא היה מעורב בכל המהלכים שנקטנו", אמר קורנפיין, "היה חשוב לו מאוד לראות את בית"ר עוברת לידיים טובות ובטוחות שיוכלו להמשיך להצעיד אותה קדימה" 
 
 
 

"בשנה הבאה נתעסק במה שיקרה, אני רוצה לראות פתרון ארוך טווח ואני רוצה לראות קבוצה עמידה אני מקווה להיות חלק מהקבוצה גם בשנים הבאות אבל אם לא, אני מקווה שבית"ר תהיה חזקה".

איציק קורנפיין: "שום יאמן את בית"ר, אמסלם יהיה עוזרו"
לאחר מכן דיבר האיש החזק של הקבוצה, איציק קורנפיין, שקיבל את הקבוצה לידיו מגאידמק: "אני מתרגש מאוד. מרגיש כמו אבא שנולד לו ילד. עברנו הרבה בחודשים האחרונים והיינו כמעט על סף ייאוש. אבל עם כל האנשים שיש פה, אני רוצה להגיד תודה רבה לארקדי גאידמק שבמשך כל התקופה האחרונה והקשיים שמונעים ממנו לתמוך בקבוצה בצורה כספית, הוא היה מעורב בכל המהלכים שנקטנו, היה חשוב לו מאוד לראות את בית"ר עוברת לידיים טובות ובטוחות שיוכלו להמשיך להצעיד אותה קדימה ולא לבתי משפט".

יצחק שום. המאמן החדש-ישן של בית&qout;ר (גיא בן זיו)
יצחק שום. המאמן החדש-ישן של בית"ר (יעל מרגלית)

"אני מאחל לו בהצלחה בכל הבעיות שיש לו. אני בטוח שהוא מאחל לבית"ר הצלחה. הוא דיבר עם גומא ואיחל לו בהצלחה. המטרה הסופית שלנו היא לגרום הנאה לתושבי ירושלים. הקבוצה מאגדת מאחוריה מאות אלפי אוהדים שהיו במתח בזמן האחרון. היום האחרון יגרום הרבה נחת והקלה. אני רוצה להודות לניר ברקת שליווה אותנו באופן אישי. כאילו שהוא נולד בית"רי. לי בתור בחור צעיר שעומד בתוך מערכת כה גדולה, עם טלפונים בשעות לא שעות, הוא תמיד נתן לי תמיכה וחיזק אותי, אני אסיר תודה וכל תושבי ירושלים צריכים להיות אסירי תודה על המהלך הזה שבו ברקת היה שותף".

לאחר מכן עבר קורנפיין להתייחס לצוות המקצועי של הקבוצה: "בהזדמנות זו אציג את מאמן בית"ר, יצחק שום, והוא האיש שאחראי להוביל את בית"ר למרות הקשיים, כמו העיר ירושלים אנחנו צריכים לשאוף להיות במקום הראשון, קבוצה מובילה. אני רוצה להציג גם את עוזר המאמן החדש, דוד אמסלם, חבר קרוב שלי באופן אישי, שיחקנו יחד תקופה ארוכה. הגענו יחד לבית"ר - הוא מהווה את הסמל של שחקנים שבאו מבחוץ, התאהבו בקבוצה ובעיר".

אגייאר, ברקת וקורנפיין. (גיא בן זיו)
אגייאר, ברקת וקורנפיין. "יום נפלא לבית"ר ירושלים" (גיא בן זיו)

"המהלך הזה - מהווה ראייה שלנו לגבי העתיד לגבי התבססות של ירושלמים, של שחקנים צעירים ואני חושב שדוד הוא חלק מהראיה הזו. אני רוצה להודות גם לראובן עטר, המאמן הקודם שלנו והודעתי לו על מינויו של שום. אני רוצה להודות לו על סיום העונה שעברה שבה זכינו בגביע. עדיין נכונה לנו הרבה עבודה ויש עדיין קשיים בדרך אבל בטוח שנעבור אותם. לגבי נושא הקפטן - אני אציע לאבירם ברוכיאן להיות הקפטן החדש, אני מקווה שהוא יסכים".

על הנושים אמר קורנפיין: "אף אחד לא יכול לעקל את הכפסים שגומא ישקיע. יש גורמים חיצוניים שמערימים קשיים אבל עשינו הכל מבחינה משפטית ואין פחד. הכסף מיועד לתפעול השוטף של בית"ר ולא לשום דבר אחר. האם ארקדי עדיין הבעלים? אני לא רוצה להכנס להיבטים המשפטיים".

עוד אמר הבוס: "גורל האקדמיה וגורל מחלקת הנוער היה בראש מעיינינו. אנחנו עוד לא יודעים באיזה פורמט אבל היא תמשיך לפעול. התקציב השנה הוא מלכתחילה נבנה בצורה מצומצת. לי כשחקן שרוב הקריירה היה בבית"ר, יש חשיבות גדולה מאוד לנוער ונשים את טובי האנשים כדי שהיא תמשיך לייצר שחקנים טובים".

 
 "בית"ר צריכה כל תמיכה אפשרית", אמר קורנפיין, "בנינו תקציב סביב 35 מיליון ש"ח אבל זו ירידה, זה תקציב שהיה לנו קשה מאוד לעמוד בו - אני מרים פה כפפה ומקווה שיהיו הרבה אנשים שיתפסו אותה ויעזרו" 
 
 
 

קורנפיין התייחס גם לקיצוץ: "השחקנים של בית"ר הסכימו בתקופה קשה של המועדון ללכת לצד הקבוצה כשהיא היתה צריכה את העזרה. אני רוצה בהזדמנות זו לומר שהבטחתי לאבירם ברוכיאן שברגע שדוד אמסלם יפרוש, הוא יהיה הקפטן.

"אני חושב שהסגל טוב מאוד, לשום ולי עוד לא יצא לנו לדבר על ההיבט המקצועי, אבל שום ודוד (אמסלם) יראו מה חסר להם ואנחנו נעשה מה שיוכל כדי שהקבוצה תהיה קבוצה טובה. ארקדי שמח על העניין של גומא, שמנע ממנה הליכה לבתי משפט. ארקדי הביע את תודתו לגומא והוא הזמין אותי ואותו למוסקבה כדי לברך על העניין. ארקדי עשה הרבה למען בית"ר - בדרך נעשו טעויות שלו ושלנו. נקווה שנפיק לקחים וניישם את זה הלאה.

"אני חושב שהחל ממחר לא נתעסק יותר בעניינים של כסף ומשפטים אלא אך ורק על הכדורגל. זה משהו שאנחנו והשחקנים נעשה, אני קורא לכל האוהדים של בית"ר שהזמן הגיע לצאת ולהראות את התמיכה שלכם בקבוצה, זה אומר לבוא, לעודד ולרכוש מנויים.

אמסלם וברוכיאן. הקפטן הפורש ומחליפו (גיא בן זיו)
אמסלם וברוכיאן. הקפטן הפורש ומחליפו (גיא בן זיו)

"אני רוצה לנצל את הבמה וקורא - בית"ר צריכה כל תמיכה אפשרית. בנינו תקציב סביב 35 מיליון ש"ח אבל זו ירידה, זה תקציב שהיה לנו קשה מאוד לעמוד בו - אני מרים פה כפפה ומקווה שיהיו הרבה אנשים שיתפסו אותה ויעזרו".

יצחק שום: "חיכיתי זמן רב לרגע הזה"
המאמן החדש-ישן, יצחק שום, אמר: "חיכיתי הרבה זמן לרגע הזה, לחזור לבית"ר, לשחקנים המצוינים. ההנאה של אוהדי בית"ר היא לתת גול יותר ממה שנקבל וזה מה שאנחנו מנסים לעשות כל החיים. ננסה לעשות זאת גם השנה. אנחנו לא באים כאנדרדוג. אני אומר וחוזר - מה שחשוב במקום שאתה רוצה להיות הכסף פחות חשוב. הלכתי עם זה הרבה בחיים, יש אנשים שאומרים שאני מרוויח טוב אבל זה חלק מהעולם, צעיר מקבל פחות, מי שמביא תוצאות מקבל יותר".

"בפגישה הראשונה כשידברנו על עוזר המאמן היינו שלמים עם כל הלב שדוד צריך לעבור לצדי ואני שמח שהוא הסכים, יש לי את המזל הרע שבכל קבוצה, אחד הסמלים או שאני מעזיב אותו או שהוא עוזב אבל זה קורה בכל הקבוצות שהגעתי, אבל בסופו של דבר כולם נמצאים במקומות הטובים ביותר ואיציק בטח ובטח. בהתחלה הם שונאים אותי ובסוף הם מודים לי".

אמסלם (גיא בן זיו)
דוד אמסלם. "חלום עבורי" (יעל מרגלית)

"אני יודע שהרבה אנשים שמחים ומאושרים ויש כאלה שפחות. כדורגל זה משחק כדי לגרום הנאה לקהל. עבור זה אנחנו משחקים - כדי לבוא בשבת ולשחק בשביל שערים ואני מקווה שנעמוד במשימה שמטילים עלינו פה. בית"ר זו לא סתם קבוצה, זו הקבוצה".

דוד אמסלם: "כבוד גדול עבורי לעמוד לצידו של יצחק שום"
אחרון הדוברים היה דוד אמסלם, קפטן הקבוצה והמגן הוותיק שהודיע למעשה על פרישה: "זה כבוד גדול עבורי, כבוד גדול לעמוד לצידו של יצחק שום, מאמן עתיר ניסיון, אני רוצה להודות לאיציק קורנפיין על המינוי. זה חלום עבורי - שחקן ששיחק איתי הופך להיות היו"ר. אני רוצה להודות לניר ברקת שתמך ועזר בכל החודשיים האחרונים וגם לגומא שאני לא יודע אם בלעדיו היתה יוצאת העסקה".

לאחר מכן גומא אגייאר המשיך: "אני לוקח את הקבוצה בלי אג'נדה. לא הופעתי אתמול. ניר ואני מכירים שנים. עכשיו זה פשוט בפרופיל גבוה. אני אוהב ספורט הרבה מאוד זמן וזה מתאים לי. אני לא יודע מה זה בדיוק "הבעלים" לפי חוקיות. אני בכנות לא מנג'ר מקצועי אלא אוהד, אני אהיה עצוב אחרי הפסד או שמח אחרי ניצחון. לא אהיה מעורב בחיי היום יום של הקבוצה, ולא מבחינה מקצועית, אני רוצה לראות קבוצה חזקה מבחינה התקפית. ככה זה צריך להיות - יש אנשים בצוות המקצועי".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */