האלימות ממשיכה להשתולל באזור חברון: אם ובתה נפצעו היום (שישי) קל מזריקת אבנים סמוך להתנחלות מגדלים. השתיים המשיכו בנסיעה לכיוון מעלה אפרים ונמלטו מהמתפרעים הפלסטינים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

בתוך כך, בעיר חברון - דרומית לכפר הפלסטיני בית ענון - זרקו מתפרעים פלסטינים צמיגים בוערים. אין נפגעים בתקרית הזו. כמו כן, הפרות סדר אירעו גם סמוך לקבר רחל. כ-200 פלסטינים שנכחו במקום יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה והבעירו צמיגים.

גם בירושלים נרשמו היום הפרות סדר. שוטר משמר הגבול, בן 20, נפצע קל כתוצאה מזריקת אבנים בשער האריות. הוא פונה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם בעיר כשהוא סובל מחבלת ראש ומצבו יציב.

מוקדם יותר הבוקר עצרה המשטרה צעיר כבן 25 משכונת שועפט במזרח הבירה, בחשד שניסה לפגוע בכוח משמר הגבול שפעל באזור העיר העתיקה. בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות איך הוא משליך לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה.

את הבקבוקים הוא השליך בשעה שבמקום עברו אזרחים וכוחות משטרה. בקבוקי התבערה התלקחו אך לא היו נפגעים באירוע. החשוד נמלט לתוך אחת הסמטאות ובתום מרדף הוא נעצר. בחקירתו טען כי ניסה לפגוע בשוטרים ולפגוע ביהודים.

"תגובה מהירה ונחושה של הקצינים, השוטרים והלוחמים בשטח הביאה למעצרו המיידי של המחבל שבא במטרה לפגוע בהם", אמר מפקד מרחב דוד נצ"מ דורון תורג'מן. "אנו ערוכים היום בכוחות מתוגברים ונמשיך לשמור על ביטחון כלל השוהים והמבקרים באזור ולא נאפשר לאיש לפגוע בשגרת החיים, בשלום הציבור ובטחונו".

הג'יפ שהותקף בסלפית, הלילה
הג'יפ שהותקף בסלפית, הלילה | צילום:

כל מקרי האלימות שהחלו אמש ונמשכים היום אחר הצהריים פרצו בעקבות הפיגוע אמש סמוך לאיתמר. במקרה אחר הלילה הותקף ג'יפ של צה"ל בבקבוק תבערה בעיירה הפלסטינית סלפית בשומרון, ללא נפגעים. בכפר ביתילו באזור רמאללה הוצת רכב פלסטיני ועל קיר הבית רוססו כתובות נקמה. בכביש ליד בית פוריק במחוז חברון רגמו מתנחלים באבנים את רכבו של מפקד המודיעין הכללי הפלסטיני. הוא נפצע באורח קל ופונה לבית החולים בשכם.