רקטה, צבע אדום, אזעקה (צילום: תום צרף, חדשות)
מציאות של טפטופים ואזעקות | צילום: תום צרף, חדשות

יממה לאחר שיגור הרקטה לעבר אשדוד ועקב הימשכות טפטופי הירי לדרום בשבועות האחרונים, התושבים מוחים על אזלת היד של הממשלה. לדבריהם, לא ניתן לסבול עוד את האזעקות והירי לעברם - ולא משנה מי הארגון בתוך רצועת עזה שאחראי לו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

תושב אשדוד, שנאלץ אמש להעיר את ילדיו ולהעביר אותם לממ"ד, מספר על השגרה הקשה של טפטופי הירי. "אנחנו לא מוכנים להמשיך ככה. לא יכול להיות שיהיו טפטופים ובתגובה צה"ל יעשה איזה בור בדיונות של עזה", אמר בשיחה עם חדשות 2 Online.

"הטענות שלנו מופנות כלפי הדרג המדיני שהילדים שלהם ישנים בשקט - ואת שלנו צריך להעיר באמצע הלילה כי הם לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך".

יירוט הרקטה ששוגרה לעבר אשדוד, אמש (צילום: אלי אדרי)
יירוט הרקטה ששוגרה לעבר אשדוד, אמש | צילום: אלי אדרי

"לא מעניין אותנו מי שיגר את הטיל"

"יש תחושת דה ז'ה וו", מספר ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, שגם במרחב שלו נשמעו אמש האזעקות וקולות היירוט של הרקטה ששוגרה לעבר אשדוד. "הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יתכנסו ויקבלו החלטה אמיצה - או שמטפלים בבעיה מבחינה צבאית או שמגיעים להסדר מדיני. אי אפשר לנהל עיר כשכל הזמן צריך לחשוב איך נתמודד עם הטרור".

"בכל מדינה על פני הגלובוס לא היינו חיים בשקט השברירי הזה למעלה מעשור", טוען שמעוני. "בסוף אני שומע שמנסים להבין מי יורה את הרקטות - האם זה חמאס או פלג כזה או אחר. הבן שלי אמר לי אתמול שהוא מפחד שתהיה אזעקה. אותנו לא מעניין מי שיגר את הטיל, מעניין אותנו שככה אי אפשר להמשיך".

לדבריו, אם לא תתקבל הכרעה אודות דרכי הפעולה מול איום הרקטות מעזה, "צריך כבר להתכונן למבצע הבא. אם הטפטוף הזה יימשך אנחנו נהיה באותה מציאות של צוק איתן, אם לא גרוע יותר".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, קרא היום לתושבי העיר שלא לשנות את התכניות לחופשת החג למרות הירי והאזעקה שנשמעה בעיר, שהזכירה לתושבים את ימי הלוחמה בקיץ שעבר. "המשיכו בשגרת החיים כפי שתכננתם ותיהנו מבילוי משפחתי בחג, תוך גילוי ערנות גבוהה", כתב בפייסבוק. "אתמול בלילה שוחחתי עם גורמי הביטחון השונים ונפגשתי עם מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף. החלטנו שניתן להמשיך בשגרה מלאה".