"זו טרגדיה נוראית, נותרנו ללא מורה דרך"

מדריך הטיולים נועם אבנון (45) נהרג בטיול ברומניה, בעת שניסה לסייע למטייל שהחליק • חברו, חיליק מגנוס: "הוא תמיד עשה מאמצים אדירים לחלץ ישראלים"

אבנון במהלך אחד מטיוליו // צילום: מתוך פייסבוק // אבנון במהלך אחד מטיוליו

"אני בהלם ולא מעכל. הוא בחור מצוין שאי אפשר לתאר במילים. הוא עשה מאמצים אדירים לחלץ ישראלים, והיה הנציג שלנו ברומניה". כך אמר אתמול חיליק מגנוס, בעל חברת איתור וחילוץ מטיילים, בעקבות מותו בטביעה ברומניה של חברו, נועם אבנון, מדריך טיולים שהשתתף בחילוצים של החברה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

גורם רשמי בצוותי החילוץ ברומניה אמר כי אבנון, בן 45, טייל ברכס הרי פאגאראש שבמרכז רומניה. הוא ניסה לסייע לאחד המטיילים שהחליק, ונפל מגובה של 15 עד 20 מטרים לתוך מעיין טבעי, שבו טבע. האסון קרה שלשום, בתנאי מזג אוויר גרועים, באזור ששמו ולאה לואי סטאן, הידוע כנקודת תצפית יפה, אך קשה לגישה. 

מנהל צוות החילוץ באזור, ניקולה פלסיטה, מסר כי אבנון טייל עם שלושה ישראלים - שתי נשים וגבר. הם חולצו ותושאלו במשטרה אתמול על המקרה. הוריו של נועם, שמואל ועפרה, עשו את דרכם לרומניה כדי להשיב את ארונו לישראל.

חברי ילדות שגדלו עם אבנון בראשון לציון, בבית הספר בארי ובגימנסיה הריאלית, מספרים שהיה אדם נפלא וכי הם בהלם מהאסון. "עקבנו אחריו בשנים האחרונות במה שעשה ברומניה. היה עמוק באקסטרים. זה נראה מגניב, למרות שהיתה שם סכנה. אף אחד לא חשב שזה יסתיים בכזו צורה טרגית", סיפרו אתמול.

עמוד הפייסבוק של אבנון התמלא אתמול בשורה ארוכה של פוסטים המספרים בשבחו של מי שסייע לכל כך הרבה אנשים. "האיש והאגדה" כתב עליו אבידר ירושלמי, "לא איתנו האיש שהביא את עולם האקסטרים לדלת של כל אחד בישראל. האיש השמח והמאושר והחגיגי עזב אותנו לבד. נותרנו ללא מורה דרך וללא מדריך. אני בטוח שתמצא פרטנרים לטיולים שלך גם למעלה".

מנכ"ל "מגנוס איתור וחילוץ", אייל מגנוס, אמר כי "נועם היה איש בעל ערכים ואהבה אינסופית לטיולים. הוא נהג לסייע לאנשים במצוקה בכל זמן ובכל מקום. "אנחנו משתתפים בצער משפחתו של נועם ז"ל, שהיה איש יקר ואהוב מאוד".

 לדברי חיליק מגנוס, "קיבלתי קריאת חירום שנועם במצוקה ושצריך לעזור לו. במהלך הבדיקה גיליתי שהוא נהרג ולא היה מה לעשות. זו טרגדיה נוראית".

חן דורות, חבר ילדות של אבנון, סיפר כי "נועם התגייס לצנחנים ואחר השירות למד הנדסת תעשייה וניהול ועבד הרבה שנים בהיי־טק. ב־2007 היתה לו התלבטות והוא החליט לעזוב את התעשייה ולנסוע לרומניה. תחילה זמנית, אבל הוא פרח שם בתפקיד שהוא לקח על עצמו, והדריך הרבה מאוד ישראלים. הוא היה עם שמחת חיים בלתי רגילה. הוא היה זאב בודד. במעבר לרומניה הוא ויתר על זוגיות, אהב להגשים דברים בעצמו. אם היו שואלים אותו זו הדרך שבה היה בוחר למות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר