שתף קטע נבחר

בטעות: קלאודמיר פריירה הוכה ע"י המשטרה

בלשים שהגיעו לביתו של הזר של בית"ר ירושלים סברו בשגגה שהוא סוחר סמים והיכו אותו. פריירה לאנשי הקבוצה: "רק רוצה להיות כבר אחרי זה ולחזור לאימונים". במשטרה התנצלו: "מצרים על הטעות שנעשתה בתום לב ומאחלים לו שנה טובה". למרות זאת, גורמים במועדון שוקלים פנייה למח"ש. בית"ר שוב תעמוד לדין

הקשר הברזילאי של בית"ר ירושלים, קלאודימיר פריירה, הוכה אמש (א') בטעות על ידי בלשי משטרה. פריירה שמע רעש ליד ביתו סמוך לחצות, יצא החוצה, ושם הותקף בטעות על ידי כמה בלשים ממשטרת ירושלים שעקבו אחרי חשודים בסחר בסמים וחשבו בטעות שהוא אחד מהם.

 

 

מיד כשהבחין בשוטרים, החל פריירה לרוץ לכביש סמוך ולמרות הדרישות שיעצור, הוא סירב. לאחר מרדף ממושך נלכד השחקן והוכה בכמה מקומות בגופו, כולל בפניו. פריירה עוכב ושוחרר אחרי כמה שעות לאחר שאורי מגבו ולירוי צעירי, ששבו מתפילות בכותל, הסבירו לשוטרים שמדובר בטעות.

 

קלאודמיר פריירה בבית החולים. טעות בזיהוי (צילום: בית"ר ירושלים) (צילום: בית
קלאודמיר פריירה בבית החולים. טעות בזיהוי(צילום: בית"ר ירושלים)

 

נציג ממשטרת ירושלים יצר קשר עם הנהלת המועדון והביע צער על אי ההבנה בפרשה, אך גורמים בקבוצה שוקלים לפנות בתלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). שחקנים ועובדים במועדון יצרו קשר עם פריירה, ששוחרר מהאימון היום, הגיעו לבקרו וחיזקו אותו. פריירה, שעבר בדיקות בבית חולים, אמר בשיחות עם אנשי הקבוצה: "הבנתי שהייתה טעות בזיהוי. זה לא נעים, קצת כואב לי ואני נח בבית עכשיו. אני רק רוצה להיות כבר אחרי זה ולחזור לאימונים ומשחקים".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה לתקרית: "במהלך פעילות סמויה שהתקיימה באזור רמת בית הכרם יצא אדם שבדיעבד זוהה קלאודימיר פריירה. הנ"ל הבחין בבלשים והחל להימלט. על אף קריאות השוטרים שהזדהו וקראו לו לעצור הוא רץ בניגוד לכיוון התנועה בין מכוניות נוסעות וסיכן את עצמו ואת השוטרים. לאחר מרדף נעצר והחל להיאבק בבלשים שהשתלטו עליו תוך שימוש בכוח סביר.

 

עם מעצרו התברר כי הוא אינו מבין את השפה ועל-כן לא עצר ונמלט, וכי הייתה טעות בזיהויו ע"י הבלשים. מתורגמן שהגיע סייע לבירור העניין, הבלשים הסבירו והתנצלו על הטעות בזיהוי אך ציינו את התנהגותו שהגבירה את החשד לגביו. השחקן התנצל והבהיר את אי הבנתו לגבי ההתרחשות. קצין הבילוש נענה לבקשת השחקן ופגש בבוקר את מנהל הקבוצה טרם האימון כדי לתאר לו את שאירע. משטרת ירושלים מצרה על הטעות בזיהוי שנעשתה בתום לב ותוך כדי פעילות מבצעית ומאחלת לקלאודימיר פריירה שנה טובה".

 

"מאחלים לו שנה טובה". פריירה (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
"מאחלים לו שנה טובה". פריירה(צילום: אוהד צויגנברג)

 

בינתיים, אם לא חסרות לבית"ר צרות על הדשא, כעת תיאלץ הקבוצה לחזור לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. זאת אחרי שהשופט אוראל גרינפלד הגיש את דו"ח השיפוט מההפסד 2:1 לבני יהודה בשבת וציין כי מיד לאחר השער השני הכתומים נזרקו מכיוון היציע בו ישבו האוהדים האורחים כוס שתייה ומצת.

 

בעקבות זאת, החליט תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף,להעמיד לדין משמעתי את בית"ר בגין עבירה של התפרעות אוהדים. הדיון יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00.

 

במקביל, נמשכת המחלוקת בין עמותת אוהדי בית"ר והבעלים אלי טביב, שצפוי להגיב על המחאה נגדו ביום חמישי. טביב כועס מאוד על התנהלות האוהדים, 

שלטענתו גרמו לקבוצה לנזקים כלכליים כבדים בעקבות הקנסות ועונשי רדיוס שפגעו בתקציב המועדון. במועדון הביעו פליאה על שיתוף הפעולה בין עמותת האוהדים לארגון "לה פמיליה" במחאה נגד הבעלים.

 

העמותה מסרה היום: "טביב הצליח לסכסך את עצמו לדעת בעוד קבוצה (בית"ר) ולהיות לא רצוי בעוד עיר (ירושלים). הניסיון הפאתטי מצד אנשי טביב לסכסך בתוך הקהל לא יצלח. טביב קיבל את המועדון על מגש כסף בחינם בזכות האוהדים שהשקיעו 2 מיליון ש"ח כדי לקנות את האופציה עליה רכב טביב. אנו לא מתפלאים מזה שלטביב מוזר שקיים שיתוף פעולה בין אוהדים, הרי מדובר באדם שלא מכיר את המילה שיתוף פעולה ולא קיים אדם שבמהלך שנותיו בכדורגל הישראלי לא הסתכסך עמו ועזב בטריקת דלת ולראייה שבבית"ר אין שום שדרה ניהולית".

 

המחאה נגד אלי טביב. "בית"ר אינה בת ערובה" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
המחאה נגד אלי טביב. "בית"ר אינה בת ערובה"(צילום: עוז מועלם)

 

"אל לנו לשכוח שמדובר במי שהורשע שלדעתנו אינו יכול להטיף ולחנך ומרצה את עונשו ואין להאמין לדעתנו למילה שיוצאת לו מהפה. כולם לא בסדר רק האדון אלי טביב בסדר? קבוצה אחת, קהל אחד! קיבלת בחינם שחרר בחינם! בית"ר אינה בת ערובה. כוחנו באחדותנו!".

 

במועדון נעשה נסיון לפייס בין תומר ירוחם לדושאן מאטוביץ', שהתעמתו ביניהם במהלך ההפסד לבני יהודה. המאמן סלובודן דראפיץ'עשוי לבצע מספר שינויים בהרכב לקראת המשחק הקרוב. ייתכן שאלעד גבאי וניקיטה רוקאביצה יקבלו הזדמנות בהרכב.


פורסם לראשונה 21/09/2015 11:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
קלאודמיר פריירה
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים