ייפגשו ביום חמישי, פוטין ונתיהו (צילום: רויטרס, חדשות)
יזהיר מהסכנות הצפויות. נתניהו עם פוטין | צילום: רויטרס, חדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (שני) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה וידון עמו במצב בסוריה, בעקבות המעורבות הגוברת של מוסקבה בנעשה במדינה המדממת, ובדרכים למנוע התנגשויות בין צה"ל לכוחות הרוסיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בעקבות תגבור הכוחות הצבאיים של רוסיה בסוריה והעובדה שהבסיס הרוסי בלטקיה תוגבר במטוסי קרב, נתניהו צפוי להדגיש בפני פוטין את העקרונות שישראל לא תהיה מוכנה לוותר עליהם.

נתניהו, שמגיע לבירה הרוסית בליווי הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, צפוי לומר כי ישראל תפעל צבאית במקרים של העברת נשק מתקדם לחיזבאללה, כל הפרה של הריבונות שלה וכל גילוי של נשק כימי בסוריה.

צילום לוויין של מטוסים רוסיים בסוריה (צילום: חדשות)
מטוסי קרב רוסיים על אדמת סוריה | צילום: חדשות

ראש הממשלה צפוי להציג לפוטין בפגישתם את האיומים על ישראל כתוצאה מהזרמה של אמצעי לחימה מתקדמים לזירה הסורית ומזליגת נשק קטלני לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים. בכוונת נתניהו לדאוג שיהיה תיאום צבאי ומדיני בין ישראל לרוסיה כדי למנוע התנגשויות בין חילות האוויר.

אמש אושש צילום לווין שפורסם מסוריה חלק מהחששות הישראליים. בצילום נראים מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי-30 בנמל התעופה של הצבא הסורי בלטקיה. מדובר במטוסים מתקדמים שעלולים להוות איום דרמטי על ההפעלה של חיל האוויר הישראלי באזור.