נתניהו בירך

ניצחון לישראל: נדחתה ההצעה לפקח על הגרעין הישראלי

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית המתכנסת בווינה, דחתה ברוב של 61 מדינות מול 43 את הצעת המדינות הערביות ובראשן מצרים להטיל פיקוח בינלאומי על יכולות הגרעין של ישראל (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סבא"א (צילום: שאטרסטוק)

הוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית המתכנסת בווינה, דחתה היום (חמישי) ברוב של 61 מדינות מול 43 את הצעת המדינות הערביות להטיל פיקוח בינלאומי על יכולות הגרעין של ישראל. מי שהגישה את ההצעה היא מצרים, והיא נתמכה בין היתר על ידי סוריה, לוב ואיראן.

שגריר קטאר שהציג את הצעת ההחלטה ציין כי מתקני הגרעין של ישראל הם היחידים במזרח התיכון שלא נמצאים תחת פיקוח בינלאומי. השגריר האיראני שהתייחס גם הוא לנושא הטיף כי המשטר הישראלי, כהגדרתו, "ממשיך לפתח את תוכנית הגרעין שלו בניגוד לכל הנורמות הבינלאומיות" ואמר כי איראן מודאגת מההשלכות השליליות הנובעות מכך לביטחון האזור.

בתגובה, אמר נתניהו: "שוחחתי באופן אישי עם למעלה מ-30 נשיאים, ראשי ממשלות, ושרי חוץ. בשיחותיי הסברתי שאין מקום לקיים דיון מסוג זה בעוד הבעיה העיקרית במזרח התיכון היא ניסיונות ההתחמשות הגרעינית של איראן והצהרותיה הברורות על כוונתה להשמיד את מדינת ישראל".

"אני מברך על כך שהפער לטובת ישראל גדל משמעותית מההצבעות בשנים האחרונות. אני מודה לכל המדינות שתמכו במדינת ישראל ובראשן ארה"ב, אוסטרליה וקנדה", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר