שתף קטע נבחר

ואז הגיע מסי: 1:2 לברצלונה על אתלטיקו מדריד

ליגה ספרדית, מחזור 3: הפרעוש ישב 60 דקות על הספסל, ראה את טורס קובע יתרון (51) ואת ניימאר משווה (55), ואז נכנס כדי לקבוע מהפך (77), הקדיש את השער לבנו הקטן והשאיר את הקבוצה שלו עם מאזן מושלם. ורמאלן נפצע

בפעם האחרונה בה ליאו מסי לא פתח בהרכב ברצלונה, כל קטאלוניה רעדה ולואיס אנריקה כמעט ואיבד את משרתו. הערב (ש') זה שוב קרה, אבל הפעם זה נגמר עם חיוך. אלופת ספרד יצאה עם ניצחון מאחד המשחקים הכי קשים שיש לליגה הספרדית להציע, כשגברה 1:2 בחוץ על אתלטיקו מדריד במסגרת המחזור החמישי.

 

מסי, שבנו השני מתיאו נולד אמש, פתח כאמור על הספסל וזאת משום שהחמיץ את אימוני הקבוצה מאז חזרה לאימונים מפגרת הנבחרות. המחצית הראשונה התאפיינה בשליטה קטאלונית אבל גם במעט מצבים, במחצית השנייה, לעומת זאת, נראה היה שברצלונה מתחילה להסתבך.

 

 

ליאו מסי על הספסל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ליאו מסי על הספסל(צילום: AFP)

 

פרננדו טורס, שמאוד אוהב לכבוש מול בארסה, עשה זאת שוב בדקה ה-51 כשניצל הגנה דלילה מאוד שהשאירו האורחים

מאחור. היתרון הזה החזיק מעמד רק ארבע דקות, ואז הגיע ניימאר והשווה את התוצאה בבעיטה חופשית מדהימה. חמש דקות אחר-כך הגיע החילוף המיוחל, ומסי נכנס סוף סוף למשחק.

 

קצת יותר מרבע שעה עברה, ומסי דאג להפוך את התוצאה. מהלך מהיר בתוך הרחבה של הקולצ'ונרוס הסתיים בפיניש נהדר של הפרעוש, בדרך ל-1:2. את השער הוא כמובן הקדיש לבנו הקטן, שקצת יותר מ-24 שעות אחרי שיצא לעולם הבין מה אבא יודע לעשות הכי טוב.

 

מהלך המשחק

דקה 12: ברצלונה שלטה בכדור בדקות הפתיחה וגם הגיעה למצב מסוכן כשאיבן ראקיטיץ' סחט הצלה נהדרת מיאן אובלאק הצעיר. כמיטב המסורת, החבורה של צ'ולו סימאונה הסתגרה היטב מאחור וניסתה לצאת למתפרצות.

 

16': פרננדו טורס קיבל כדור נהדר מאנטואן גריזמן, דהר לרחבה אבל מזווית קשה שלח את הכדור חצי מטר מעל השער של טר שטגן. ההגנה הדלילה של ברצלונה כמעט והוציאה כדור ראשון מהרשת.

 

לואיס סוארס מול חוסה חימנס (צילום: AP) (צילום: AP)
לואיס סוארס מול חוסה חימנס(צילום: AP)

 

25': זה היה חייב להיות ה-0:1 של ברצלונה, אבל סוארס מצא רק את המשקוף. כדור קרן של איבן ראקיטיץ' מצא את הראש של ראפיניה ומשם הגיע לחלוץ, שהיה רחוק סנטימטרים משער יתרון יקר.

 

28': בדיוק כשחשבנו שהוא חוזר לאיתנו, תומאס ורמאלן שוב נפצע. הבלם הבלגי ירד מהמגרש ופינה את מקומו לז'רמי מתייה, שהצטרף לחאבייר מסצ'ראנו במרכז ההגנה.

 

ניימאר בועט (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ניימאר בועט(צילום: רויטרס)

 

35': לואיס סוארס דהר לעבר השער כשחימנס וגודין דולקים אחריו, ניימאר קיבל ממנו את הכדור כשהוא פנוי לגמרי ובמקום לבעוט מיד התמהמה ובסופו של דבר נבלם. כמה ליאו מסי חסר לשניים האלה.

 

51': שער! 0:1 לאתלטיקו מדריד. שוב ברצלונה נשארה דלילה מאחור, שוב כדור עומק של המארחים חתך אותה בקלילות והפעם היה זה פרננדו טורס שלא התבלבל ושלח כדור חלש אך מדויק לפינה של טר שטגן.

 

פרננדו טורס חוגג (צילום: AP) (צילום: AP)
פרננדו טורס חוגג(צילום: AP)

 

55': שער! ברצלונה חזרה ל-1:1. איזו תגובה מהירה של ברצלונה, ואיזה שער נפלא של ניימאר. בהיעדרו של מסי, הברזילאי היה זה שבעט כדור חופשי 20 מטרים מהשער וסובב אותו בדיוק מופלא לחיבורים של אובלאק.

 

ניימאר חוגג את השוויון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ניימאר חוגג את השוויון(צילום: AFP)

 

60': הנה הרגע שכל אוהדי ברצלונה חיכו לו. ליאו מסי נכנס למגרש אחרי שעה בדיוק של כדורגל, ראקיטיץ' יצא.

 

67': ניימאר כמעט והשלים צמד כשהתגנב לאזור תיבת החמש ושלח כדור מסובב לפינה הרחוקה. הכדור כבר עבר את אובלאק, אבל נבלם בידו של חואנפרן. השופט להוז לא הגיב.

 

77': שער! 1:2 לברצלונה. ומי אם לא ליאו מסי משלים את המהפך. הפנומן הארגנטינאי קיבל מסירה קצרה מסוארס אחרי מהלך קטן של טיקי-טאקה על סף הרחבה, ובטאץ נפלא הקפיץ מעל אובלאק. את השער הוא כמובן הקדיש לבנו שזה עתה נולד, מתיאו.

 

ליאו מסי חוגג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ליאו מסי חוגג(צילום: AFP)

 

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלאק; חואנפרן, חוסה מריה חימנס, דייגו גודין, פיליפה לואיס; גאבי (לוסיאנו וייטו, 81'), טיאגו, קוקה, אוליבר טורס (יאניק פריירה קראסקו, 60'); אנטואן גריזמן, פרננדו טורס (ג'קסון מרטינס, 62').

 

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן; סרג'י רוברטו, חאבייר מסצ'ראנו, תומאס ורמאלן (ז'רמי מתייה, 28'), ג'ורדי אלבה; סרחיו בוסקטס, איבן רקיטיץ' (ליאו מסי, 60'), אנדרס אינייסטה, ראפיניה, ניימאר ולואיס סוארס. 


פורסם לראשונה 12/09/2015 21:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים