שתף קטע נבחר

אליהו: "יהיה קרב מול איטליה. אם נפסיד, הכל נגמר"

נבחרת ישראל השלימה את ההכנות לקראת שמינית גמר היורובאסקט ביום ראשון (19:30), הפורוורד יחזור לפרקט: "המנוחה נתנה לי המון כוח". על העובדה שהמשחק בערב ראש השנה: "לא רצינו שזה יהיה ככה. מקווה שנעשה שמח לעם ישראל בחג"

לא מסתפקים בהגעה לשמינית הגמר ורוצים לרשום עוד הישג בערב השנה החדשה - זה המוטו של נבחרת ישראל לקראת המשחק מחר (א', 19:30 שעון ישראל) מול נבחרת איטליה בשלב 16 האחרונות של היורובאסקט.

 

 

בישראל מחכים לשריקת הפתיחה באולם הכדורסל המרשים בליל (27 אלף מקומות) ומקווים להמשיך את הקו החיובי מהשלב המוקדם גם מול איטליה החזקה. על אף שהיריבה מדורגת במקום השני בטורניר בנקודות למשחק, ולמרות כלי הנשק הרבים שיש שלה, בנבחרת הישראלית שומרים על אופטימיות לקראת המשחק.

 

הקלישאה "בערב נתון הכל אפשרי" נכונה גם למעמד מחר, ובישראל מאמינים כי הצוות המקצועי הכין את השחקנים בצורה טובה ומקווים להצליח ליישם את השיטה של ארז אדלשטיין

, שאולי גם תעניק להם כרטיס לרבע הגמר ופתיחת עונה חדשה ביד ימין.

 

הערב קיימה הנבחרת אימון באולם אחר מכיוון שבאולם הרשמי של הטורניר מתקיימים משחקי שמינית הגמר. סגל הנבחרת מלא וכל השחקנים, כולל גל מקל, עומרי כספי וליאור אליהו שקיבלו מנוחה במשחק ההפסד מול צרפת, חזרו להתאמן.

 

יפתיע את איטליה? מקל (צילום: יעל שחרור)
יפתיע את איטליה? מקל(צילום: יעל שחרור)

 

אליהו התייחס לחשיבות המשחק: "מהמשחק הראשון כל המשחקים היו הכי חשובים. אנשים אומרים לי שזה המשחק הכי חשוב, אבל מה עם המשחק הראשון, השני או השלישי?! באליפות כזאת כל משחק משפיע על המשחק הבא. היינו ראויים למקום השני, אבל המשחק הזה יהיה שונה לחלוטין מחמשת המשחקים הראשונים. הסיטואציה ברורה לכולם".

 

על הפציעה בקרסול: "אני בסדר, היומיים מנוחה נתנו לי המון כוח פיזי, הייתי צריך את זה. אני שמח שהצוות הרפואי החליט שאני לא אשחק מול צרפת, זה היה חשוב כדי שאהיה כשיר למחר. עכשיו המשחק הוא כל מה שמעניין".

 

יפגוש את גלינארי גם בסקרמנטו. כספי (צילום: יעל שחרור)
יפגוש את גלינארי גם בסקרמנטו. כספי(צילום: יעל שחרור)

 

אליהו הוסיף: "אנחנו יודעים שבמשחק אחד הכל יכול לקרות. אני לא רוצה להגיד מי הפייבוריט, אבל ברור שהאיטלקים מצוינים. איך שלא נהפוך את זה יהיה פה קרב. אם מפסידים, הכל נגמר . כשראינו את המשחק בין ספרד ואיטליה כל אחד זרק את ההימור שלו ואני אמרתי שספרד תנצח בעשר. בסוף נגמר עשר לאיטלקים, שזה רק מראה על הכוח שלהם".

 

"יש להם הרבה כוכבים - גלינארי, בלינלי, ברניאני - ונצטרך להיות מאוד חדים מולם. יש להם הרבה שחקנים שזורקים, הם קולעים שלשות בכמויות. נצטרך לשים עין לשלישייה המובילה שלהם, אבל יש עוד שחקנים שיכולים לעשות נזק גדול".

 

על העובדה שישחקו אחרי כניסת החג: "ברור שלא רצינו שזה יהיה ככה. אני מאוד מקווה שנעשה שמח לעם ישראל בחג".

 

ברניאני באימון איטליה, הערב (צילום: יעל שחרור) (צילום: יעל שחרור)
ברניאני באימון איטליה, הערב(צילום: יעל שחרור)

 

ג'נטילה: "יהיו 40 דקות של מלחמה"

אלסנדרו ג'נטילה אמר: "זה משחק שונה מהמשחקים הקודמים שלנו באליפות. יהיו 40 דקות של מלחמה. אנחנו מכירים את כל השחקנים של ישראל, שיחקנו מולם פעמיים לפני שנתיים. אני מכיר אישית גם חלק מהשחקנים, שיחקתי עם גל מקל בבנטון. כך שאנחנו מכירים את היכולות שלהם, ומתכוננים היטב לכל שחקן".

 

ג'נטילה הוסיף: "כספי הוא אולי הכוכב של הקבוצה, אבל יש הרבה שחקנים טובים מסביבו. מקל רכז מצוין, אליהו טוב מאוד, אוחיון עולה מהספסל ועושה שינוי. כשאתה משחק ברמה הזאת זה אף פעם לא תלוי בשחקן אחד, אלא בעבודה קבוצתית. אין פייבוריטית במשחק כזה. בטוח שישראל תהיה מוכנה ודרוכה כמו שאנחנו נהיה מוכנים ודרוכים. אני מקווה שיהיה משחק טוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יעל שחרור
ליאור אליהו
צילום: יעל שחרור
מומלצים