שתף קטע נבחר

1:3 ליונייטד על ליברפול, מרסיאל כבש

פרמייר-ליג, מחזור 5: השדים האדומים חזרו למסלול הניצחונות, החלוץ היוקרתי חגג בהופעת הבכורה. בלינד והררה (פנדל) כבשו ראשונים, בנטקה צימק זמנית במספרת מדהימה

אחרי שני משחקי ליגה ללא ניצחון, מנצ'סטר יונייטד חזרה הערב (ש') לעצמה עם 1:3 חשוב ויקר על ליברפול, זאת במסגרת המחזור החמישי בליגה האנגלית. החניכים של לואיס ואן חאל הגיעו לאולד טראפורד עם הרבה לחץ ואחרי שספגו ביקורות אינספור, אבל אם יש משהו שיכול להחזיר קבוצה כמו יונייטד לחיים - זו יריבה מושבעת כמו ליברפול.

 

 

דויד דה חאה חזר לשער של השדים האדומים והתקבל בהמון אהבה, אבל את 45 הדקות הראשונות העביר בצפייה משמימה מן הצד. יונייטד שלו שלטה בכדור ללא עוררין, אבל לא הגיעה למצבים בהיעדרו של הקפטן הפצוע וויין רוני. ממפיס דפאיי היה פעיל מאוד, אבל לא הצליח להניע את החלק ההתקפי של המקומיים.

 



דפאיי הוחלף בפתיחת המחצית השנייה, שבתחילה נראתה כהמשך ישיר לזו שקדמה לה, אבל אז הגיע דיילי בלינד. כדור חופשי חכם של חואן מאטה מצא את ההולנדי הנהדר, ששחרר בעיטה אדירה והפציץ את החיבורים של סימון מיניולה בדקה ה-49. בדקה ה-65 הוא ביסס עוד יותר את מעמדו כגיבור המשחק עם שתי הצלות מקו השער, שמנעו מבנטקה ופירמינו למחוק את שער היתרון הכל-כך יפה שלו.

 

על השער השני היה חתום אנדר הררה, שסחט פנדל מג'ו גומז הצעיר, ניגש בעצמו לבעוט ושלח כדור חזק לרשת הגבוהה של מיניולה (70). ליברפול חזרה למשחק עם שער אדיר של בנטקה במספרת (84), אבל אנתוני מרסיאל - שהגיע לאולד טראפורד בקול תרועה רמה - פרע את השטרות 20 דקות בתוך הופעת הבכורה שלו עם מבצע אישי יפהפה שהסתיים ברשת (86) והבטיח את הניצחון.

 

ואן חאל ורוג'רס לפני השריקה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ואן חאל ורוג'רס לפני השריקה(צילום: gettyimages)

 

מהלך המשחק

דקה 15: מנצ'סטר יונייטד פתחה את המשחק עם שליטה כמעט בלעדית בכדור ברבע השעה הראשונה, אבל מצבים? לא ממש. בצד השני החבורה של ברנדן רוג'רס אפילו לא התקרבה לשער של דויד דה חאה.

 

דויד דה חאה. הוא חזר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דויד דה חאה. הוא חזר(צילום: רויטרס)
 

22': ממפיס דפאיי, הפעיל ביותר על המגרש, סיפק עוד פריצה סילונית באגף וניסה להעביר מסירת רוחב. הכדור פגש בשחקן יריב ופגע ברשת החיצונית, דבר שגרם לבהלה רגעית אצל האוהדים. היא אמנם עדיין דומיננטית, אבל יונייטד עדיין לא מצאה את המסגרת של סימון מיניולה.

 

לוקאס לייבה מול מרוואן פלאיני (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לוקאס לייבה מול מרוואן פלאיני(צילום: רויטרס)

 

40': מרוואן פלאיני יכול היה להציל את המחצית המשמימה הזו כשקיבל כדור עשרה מטרים מהשער אחרי מהלך נהדר בין דפאיי ללוק שאו, אבל הענק הבלגי - שדווקא מחורר לא מעט רשתות בתקופה האחרונה - לא הצליח להשתלט על הכדור ולשחרר בעיטה ראויה.

 

49': שער! 0:1 למנצ'סטר יונייטד. איזה שער ענק של דיילי בלינד. חואן מאטה ניגש לבעיטה חופשית ושלח כדור שטוח ומדויק לאזור הרחבה, ההולנדי הניף את הרגל ומ-18 מטרים מצא את החיבורים של מיניולה.

 

דיילי בלינד חוגג (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דיילי בלינד חוגג(צילום: רויטרס)

 

56': טעות של דה חאה כמעט וסידרה לליברפול את השוויון. מסירה לא טובה של השוער הספרדי הגיעה בסופו של דבר לרוברטו פירמינו, האחרון ניסה להעביר לבנטקה שחיכה במרכז אבל סמולינג הרחיק ברגע האחרון.

 

65': בנטקה ופירמינו היו חייבים לקבוע 1:1 כשהגיעו להזדמנויות קורצות בתוך רחבת החמש של דה חאה, אבל בלינד לא נתן להם להרוס לו. שתי הצלות של ההולנדי מהקו שמרו את התוצאה על 0:1. בינתיים, אנתוני מרסיאל הצעיר - הרכש הכל-כך יקר של מנצ'סטר יונייטד - עלה להופעת בכורה והחליף את חואן מאטה.

 

70': שער! 0:2 למנצ'סטר יונייטד. אנדר הררה הופל ברחבה על-ידי ג'ו גומז הצעיר, ניגש בעצמו לנקודת 11 המטרים ושלח את הכדור לרשת הגבוהה של מיניולה. כפי שזה נראה, שום דבר לא ייקח את הניצחון הזה מהמארחים.

 

84': שער! ליברפול צימקה ל-2:1. כריסטיאן בנטקה לא היה במיטבו לאורך מרבית דקות המשחק, אבל לבטח סיפק את השער היפה במשחק. מספרת נהדרת שלו מתוך הרחבה שלחה את הכדור לרשת של דה חאה חסר-האונים.

 

בנטקה במספרת (gettyimages) (gettyimages)
בנטקה במספרת(gettyimages)

 

86': שער! 1:3 למנצ'סטר יונייטד. מה תגידו על אנתוני מרסיאל? 20 דקות בתוך הבכורה שלו, החלוץ הכל-כך יקר שהגיע ממונאקו כבש שער מדהים אחרי שהשאיר אבק לקליין ושקרטל. שער ענק של הילד המוכשר הזה.

 

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה; דיילי בלינד, כריס סמולינג, מתאו דרמיאן, לוק שואו; מייקל קאריק, בסטיאן שוויינשטייגר, מרוואן פלאייני, אנדר הררה, חואן מאטה; ממפיס דפאיי (אשלי יאנג, 46').

 

ליברפול: סימון מיניולה; נת'נייל קליינה, מרטין שקרטל, דז'אן לוברן, ג'ו גומז; ג'יימס מילנר, לוקאס לייבה, אמרה צ'אן; דני אינגס, כריסטיאן בנטקה, רוברטו פירמינו.

 

 


פורסם לראשונה 12/09/2015 19:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים