שתף קטע נבחר

לפני מכבי ת"א: צ'לסי חטפה 3:1 מאברטון

ארבעה ימים לפני שאלופת ישראל מגיעה לסטמפורד ברידג', הבלוז המשיכו בפתיחת העונה המזעזעת שלהם. נייסמית' המחליף הדהים עם שלושער (17, 22, 82). מאטיץ' רק צימק (36). איהנאצ'ו בן ה-18 נתן לסיטי ניצחון בדקה ה-90, 0:2 לארסנל על סטוק

אברטון ספגה בעונה שעברה 6:3 ביתי מצ'לסי בגודיסון פארק בליברפול. גם הערב, במשחק באצטדיונה במסגרת המחזור החמישי בליגה האנגלית, היא הבקיעה שלוש פעמים מול האלופה המתקשה של ז'וזה מוריניו, והפעם יצאה עם הניצחון - 1:3 שכולו סטיבן נייסמית'.

 

 

החלוץ הסקוטי המשיך את התקופה הגרועה של הבלוז, שפתחו את העונה עם 4 נק' בלבד. ארבעה ימים לפני שיפגשו את מכבי ת"א בליגת האלופות, הם ספגו שלוש פעמים מהשחקן שעלה בדקה התשיעית מהספסל כחילוף כפוי בגלל הפציעה של מוחמד בשיץ'. זה כבר לא משברון אלא משבר אמיתי, ונותר רק לראות אם הקבוצה של סלבישה יוקאנוביץ' תצליח לנצל זאת בלונדון.

 

מהלך המשחק

9': חילוף מוקדם וכפוי באברטון, בשיץ' נפצע ונאלץ לעזוב את המשחק. סטיבן נייסמית' נכנס במקומו.  

 
16': קוסטה כמעט והגיע לכדור עומק מצוין שנשלח לעבור בתוך הרחבה, אבל ג'ון סטונס, השחקן אחריו צ'לסי חיזרה במרץ, הצליח לחלץ.

 

החילוף הכפוי ששינה את המשחק. (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
החילוף הכפוי ששינה את המשחק.(צילום: gettyimages)

 

17' שער! 0:1 לאברטון: נייסמית' המחליף מעלה את הטופיז ליתרון. גאלוויי הגביה כדור מדויק מצד שמאל הישר לראשו של נייסמית' שנגח מדויק פנימה. 

 

20': מתקפה אדירה של אברטון שקרובה לשער שני. קונה נגח מצוין כדור שבגוביץ' הצליח להדוף לקרן, ומיד לאחר מכן מקארתי שיגר כדור חזק אך שוב השוער הבוסני הציל.

 

22' שער! 0:2 לאברטון: הוא אמנם נכנס כחילוף כפוי, אבל מאז שעלה מהספסל הוא לא מפסיק להפציץ. נייסמית' כדור שטוח נהדר מחוץ לרחבה וכבש את השער השני של הטופיז.

 

נייסמית' מכניע את בגוביץ' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נייסמית' מכניע את בגוביץ'(צילום: רויטרס)

 

36' שער! 1:2 לאברטון: צ'לסי חוזרת למשחק. מאטיץ' שיגר פצצה נהדרת לפינת השער של הווארד.

 

55': צ'לסי מבצעת חילוף ראשון ומכניסה את הברזילאי בן ה-19, קנדי במקומו של ג'ון אובי מיקל.

 

58': הזדמנות טובה של לוקאקו שבעט מ-16 מטרים. בגוביץ' הדף, הכדור ניתז לעברו של טרי שהחזיר אחורה. בגוביץ' אסף את הכדור בידיו אך למזלו השופט לא ראה זאת ולא שרק.

 

82': שער! 1:3 לאברטון: לא ייאמן, נייסמית' שלהזכירכם עלה מהספסל בגלל פציעה משלים שלושער, הפעם הוא הכניע את בגוביץ' מקרוב אך מזווית קשה.

 

הרכבים

אברטון: טים הווארד, שיימוס קולמן (77, ראמירו פונס מורי, ג'ון סטונס, פיל ג'אגיילקה, ברנדן גאלווויי, ג'יימס מקארתי, גארת' בארי, מוחמד בשיץ' (סטיבן נייסמית', 9), רוס בארקלי, ארונה קונה (72, ארון לנון), רומלו לוקאקו.

 

צ'לסי: אסמיר בגוביץ', ברניסלב איבנוביץ', קורט זומה, ג'ון טרי, ססאר אספיליקווטה, ג'ון אובי מיקל (קנדי, 55), נמניה מאטיץ', פדרו (רדאמל פלקאו, 70), ססק פברגאס (וויליאן, 74), אדן הזאר, דייגו קוסטה.

 

סיטי עדיין מושלמת אחרי ניצחון דרמטי, 0:2 לארסנל על סטוק

מנצ'סטר סיטי ניצלה את המעידה של צ'לסי, פתחה את הפער ממנה ל-11 נקודות ועשתה זאת בצורה הכי דרמטית שיש. הקבוצה המושלמת של מנואל פלגריני לא הצליחה לפרוץ את ההגנה של קריסטל פאלאס עד הדקה ה-90, אבל אז הגיע קלצ'י איהנאצ'ו בן ה-18, שעלה מהספסל דקה קודם לכן, ודחק פנימה את שער הניצחון הכל-כך יקר אחרי הדיפה לא טובה של אלכס מקארת'י. איזו פתיחת עונה מדהימה לסיטיזנס. קון אגוארו נפצע והוחלף בדקה ה-25, קווין דה בריינה עלה במקומו וערך הופעת בכורה במדים התכולים.

 

איהנאצ'ו חוגג את השער הדרמטי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
איהנאצ'ו חוגג את השער הדרמטי(צילום: רויטרס)

 

ארסנל הצליחה לחבר שני ניצחונות לראשונה העונה עם 0:2 קטן אך יקר על סטוק סיטי. תיאו וולקוט הנהדר היה חתום על השער הראשון, שהגיע בדקה ה-31 אחרי מסירה מדהימה של מסוט אוזיל. אוליביה ג'ירו הכפיל את התוצאה אחרי שנגח בהצלחה כדור חופשי של סנטי קסורלה.

 

אחרי ניצחון משכנע על נוריץ' במחזור שעבר, סאות'המפטון חזרה לגמגם ויצאה עם 0:0 בלבד ממשחק החוץ מול ווסט ברומיץ'. החבורה של רונאלד קומאן צברה רק שש נקודות מ-15 אפשריות, לא פתיחה מזהירה מדי לאחת הקבוצות המפתיעות של העונות האחרונות באנגליה.

 

תיאו וולקוט חוגג (צילום: AP) (צילום: AP)
תיאו וולקוט חוגג(צילום: AP)

 

העולה החדשה ווטפורד הצליחה לרשום ניצחון ראשון לעונה זו, דווקא על אחת הקבוצות הלוהטות בליגה - סוונסי של גארי מונק. שער של אודיון איגאלו בדקה ה-59 עשה את ההבדל. עולה נוספת, נוריץ' סיטי, רשמה 1:3 ביתי על בורנמות'. קמרון ג'רום (35), ווס הולהאן (52)  ומאט ג'ארביס (67) כבשו לזכות החבורה של אלכס ניל, סטיב קוק המתיק במעט את הגלולה עם שער מצמק (81).


פורסם לראשונה 12/09/2015 14:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ג'יימס נייסמית'
צילום: רויטרס
מומלצים