יום שישי, 17.05.2024 שעה 03:30

אנדי רם הפיק תחרות מקצוען-חובבן במרכז הטניס

הטניסאי לשעבר הקים קרן לזכרו של אביו, עמי רם ז"ל, במטרה לגייס מימון לשחקנים צעירים. גם סלע לקח חלק: "ללא תמיכה כלכלית, אי אפשר להצליח בארץ"

|
אנדי רם בתחרות. אירוע מוצלח (אחמד מוררה)
אנדי רם בתחרות. אירוע מוצלח (אחמד מוררה)

סוף שבוע של טניס. לאחר שנקבע כי רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ' ייפגשו בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה שכולם חיכו וציפו לו, גם בגזרה הישראלית, באקלים חמים בהרבה יותר, נרשם אירוע טניס מיוחד במינו הבוקר (שבת) במרכז לטניס בישראל - רמת השרון. אנדי רם, שחקן נבחרת הדייויס של ישראל לשעבר, הקים קרן לזכרו של אביו, עמי רם ז"ל, המיועדת לטניסאים מצטיינים. באירוע התקיימה תחרות טניס מקצוען-חובבן (תחרות זוגות המורכבת ממקצוען וחובבן יחד מול זוג דומה) בהשתתפות שורה של טניסאים, אנשי בידור ואנשי עסקים. 

רם, שחוגג היום את יום נישואיו, היה קרוב מאד לאביו, שנפטר לפני עשור והיה התומך הגדול ביותר של קריירת הטניס של בנו. בעזרת דחיפה שקיבל מאחותו, החליט הטניסאי לקיים את התחרות ולהפוך אותה למסורת: "איגדתי אנשי עסקים ואת כל החברים שלי מהתחום כדי להפיק את האירוע, ראשון מסוגו במרכז הטניס. חשוב לי שאנשים ייחשפו לטניס. אני גדלתי כאן ואני זוכר את המלחמות של אבא שלי כדי להשיג לי מימון. כל ההורים של שחקנים מקצוענים מתמודדים עם זה ולכן החלטתי להקים את הקרן, שכל הכסף יילך לשחקנים צעירים. זה המעט שאני יכול לעשות כדי להחזיר לענף שנתן לי את כל מה שיש לי בחיים". 

החובבנים שהשתתפו בתחרות תרמו מכספם לקרן, כאשר המטרה היא לעזור לשחקני הנוער לרכוש ציוד ולממן נסיעות לתחרויות בחו"ל כדי לקבל את הזכות לשחק מול המקצוענים. לתחרות הגיעו שחקני הדייויס בעבר ובהווה כאשר גולת הכותרת הייתה איחוד בין אנדי רם ליוני ארליך. גם דודי סלעהראל לוינועם ברבר בוצראמיר חדד, מנכ"ל איגוד הטניס שלמה גליקשטיין וקפטן הדייויס אייל רן, לקחו חלק באירוע ואף נציגה של נבחרת הפדרציה, אנה סמשנובה, שדורגה בעבר במקום ה-15 בעולם, הגיעה להתחרות.

קרן לזכר עמי רם ז"ל במרכז הטניס

החצי השני של הצמד המצליח ביותר בתולדות הטניס הישראלי, יוני ארליך, הגיע לתמוך בחברו הוותיק ולהשתתף בתחרות: "חיכינו לאירוע הזה הרבה זמן. לא היה כזה הפנינג בטניס הרבה שנים יש כאן המון הורים וילדים. זו מטרת האירוע הזה, להביא הרבה ילדים לטניס ולתרום כספים. זאת חגיגה גדולה. כמה שזה עצוב, אין שחקן ללא כסף ולכן זה כל כך חשוב, כי לא כולם באים מבית עמיד ולכן זה נותן את הפוש הראשוני. לנו היה הרבה מזל, ולא לכולם יש את הפריבילגיה הזו". 

המחבט הראשון של ישראל, דודי סלע, נהנה מהבוקר המיוחד: "אנדי עשה עבודה מדהימה, יש פה מלא אנשים וכיף להגיע עם המשפחה. אני חושב שזה אירוע מאוד חשוב, כי ללא תמיכה כלכלית היום בטניס, כמעט בלתי אפשרי להצליח, במיוחד בארץ, ותמיד חשוב לנסות לגייס כסף עבור הצעירים". על גמר אליפות ארה"ב שנקבע לפני מספר שעות הוסיף: "היה צפוי. שניהם הגיעו בכושר טוב. פדרר משחק מדהים כבר כמה שבועות, ג'וקוביץ' תמיד בגראנד סלאם משחק את הטניס הכי טוב שלו ויהיה מעניין. אני בעד פדרר".  

בר בוצר (אחמד מוררה)
בר בוצר (אחמד מוררה)
 

בהפסקה בין המשחקים התקיים משחק ראווה בהשתתפות שלישיית מה קשורישראל קטורזה ועמוס תמם. כמו כן, שיחקו גם אנשי העסקים מודי כידוןלוני הרציקוביץ'רוני נפתלי ועוד. המשפחות שהגיעו לאירוע נהנו ממכירה פומבית של מוצרי טניס החתומים ע"י רוג'ר פדרר, רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ומהפנינג לכל המשפחה עם מתנפחים, הפעלות ספורטיביות נושאות פרסים ועוד.

אנה סמשנובה אמרה: "אני ממש שמחה להיות חלק מהמטרה החשובה הזאת ולתת תמיכה. מימון לשחקני נוער זה הפוש למי שאין לו, וזה יכול לתרום מאוד. אני עושה את הכיף שלי ומאד נהנית". על גמר הגראנד סלאם הנשי שנקבע אמש הוסיפה: "אני לא יודעת מי תנצח, אבל זאת הפתעה עבור כולם, יהיה מעניין".

אנה סמשנובה (אחמד מוררה)
אנה סמשנובה (אחמד מוררה)
 

לקראת ראש השנה, אנדי רם מאחל לטניס הישראלי: "מאחל לטניס הישראלי הרבה דודי סלעים, הרבה יוני ארליכים, הרבה שחר פארים ואנה סמשנובואיות, הרבה שחקנים מקצוענים כאלה שיתמידו, ישקיעו ויעבדו קשה כדי להגשים את החלום שלהם ולקדם את הטניס בארץ". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */