שתף קטע נבחר

ריבקין: "מרגישה את הכבוד שרוחשים לי בעולם"

המתעמלת שהשוותה את הישג השיא באליפות עולם עם מקום 7 בקרב-רב, הפכה לישראלית הראשונה בענף אשר מגיעה ל-3 אולימפיאדות בקריירה: "אחד הרגעים המרגשים בקריירה שלי"

דקות ארוכות לאחר שסיימה נטע ריבקין אמש (ו') את הופעתה באליפות העולם בשטוטגרט שבגרמניה, היא המשיכה להיות עטופה בדגל ישראל ולא הפסיקה לקבל שבחים על ההופעה שהביא לא את המקום השביעי בעולם – השוואת דירוג שיא של מתעמלת ישראלית.

 

ריו 2016 - העמוד האולימפי המיוחד של ynet ספורט

 

אבל לא פחות חשוב מכך, היא הפכה גם למתעמלת הראשונה בארץ שתשתתף בפעם השלישית ברציפות במשחקים האולימפיים, לאחר שלקחה חלק בבייג'ינג 2008 ולונדון 2012, דבר שלא מובן מאליו בענף, במיוחד כשאת בת 24 ועדיין ממשיכה להתחרות.

 

אולימפיאדה שלישית ברציפות. ריבקין (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אולימפיאדה שלישית ברציפות. ריבקין(צילום: אורן אהרוני)

 

"אני מאוד מאושרת לעשות זאת בפעם השלישית", סיפרה בהתרגשות נטע ריבקין ל-ynet ספורט. "אליפות העולם באופן טבעי זוהי תחרות לא קלה, היא ארוכה יותר פי שניים מכל שאר התחרויות, כאשר היום הקובע הוא דווקא היום האחרון ולכן קשה מאוד להחזיק את עצמך מנטלית לאורך תקופה ארוכה".

 

ועדיין, לא כל מתעמלת מגיעה למעמד של שלוש אולימפיאדות

״נכון, ולכן זה אחד הרגעים היותר מרגשים בקריירה שלי. הצלחתי להגשים לעצמי עוד חלום ואני עדיין באופוריה אחרי התחרות. עבורי זהו דירוג שיא בכל 7 השנים בהן אני משתתפת באליפויות העולם וזה כיף".

 

"אני עדין באופריה". נטע ריבקין (צילום: עמית שיסל) (צילום: עמית שיסל)
"אני עדין באופריה". נטע ריבקין(צילום: עמית שיסל)

 

"צריך לזכור שזה לא היה קורה בלי המאמנות המדהימות שלי שלצידי יום יום ושעה-שעה, אלה סמופלוב, לנה זליקמן ואיילת זוסמן. אני מודה לנותני החסות שלי, לאיגוד ההתעמלות ולוועד האולימפי שתמכו בי לאורך כל הדרך, למשפחתי התומכת והאוהבת".

 

ואת מקבלת המון חום ואהבה מהקהל

"בשביל כאלה תחרויות עובדים שנים. הייתה תחרות קשה אך האולם היה מאוד סימפטי וכך גם הקהל. בזכות זה נהניתי מאוד במהלך הביצועים. זה קהל שעודד אותי וכל כך עזר לי בגמר. אני מרגישה את הכבוד שרוחשים לי בעולם וזאת גאווה גדולה עבורי".

 

אלה סמופלוב מאושרת (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אלה סמופלוב מאושרת(צילום: עוז מועלם)

 

מאמנה של ריבקין, אלה סמופלוב לא יכלה להסתיר את התרגשותה ויצאה אף היא לרוקד מחוץ לאולם עטופה בדגל ישראל ואמרה: "אין מילים, אושר גדול, אני בגן עדן. אולימפיאדה שלישי, הישג נדיר".

 

יו״ר איגוד ההתעמלות אופיר פז-פינס אמר: "נטע ריבקין הוכיחה שהיא שייכת לזן נדיר של ספורטאי על. לא כל אדם יכול להתגאות בשלוש אולימפיאדות, וההישג של נטע ייזכר דורות רבים בהיסטוריה של הספורט הישראלי בכלל ושל ההתעמלות בפרט. ההתמדה שלה, ההקרבה בכל יום ובכל שעה, הצניעות המדהימה שלה והיכולת להתאמן בכל יום ויום במשך 11 שעות, מוכיחות שאין תחליף לעבודה קשה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שיסל
נטע ריבקין
צילום: עמית שיסל
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים