שתף קטע נבחר

ארה"ב: ג'וקוביץ' ופדרר ייפגשו בגמר

אחרי הסנסציות בנשים, אצל הגברים אין הפתעות: המדורג 1 והמדורג 2 בעולם ייאבקו על הגראנד סלאם האחרון של העונה (א', 23:00), לאחר שהסרבי גבר 0:6, 1:6, 2:6 על אלוף השנה שעברה, מרין צ'יליץ', והשווייצרי ניצח את סטן ואוורינקה 4:6, 3:6, 1:6

אי אפשר היה לבקש יותר טוב מזה. גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה יפגיש מחר (א', 23:00) את שני הספורטאים הגדולים בענף הטניס כיום, כשמצד אחד של הרשת יתייצב לו נובאק ג'וקוביץ' ומהעבר השני רוג'ר פדרר, לקרב על כל הקופה.

 

השניים לא ממש התאמצו בחצי הגמר, מה שיביא אותם אולי רעננים למאבק על התואר. ג'וקוביץ' היה זה שהשיג את הכרטיס ראשון כשניצח את אלוף 2014, מרין צ'יליץ', ללא כל בעיה.

 

ריחף על המגרש. רוג'ר פדרר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ריחף על המגרש. רוג'ר פדרר(צילום: רויטרס)
 

 

צ'יליץ' המדורג תשיעי בעולם, עלה לשחק כשהוא סוחב פציעה בקרסול והצליח לשרוד שעה ו-25 דקות, כשהסרבי ניצח בסופו של דבר 0:6, 1:6, 2:6 כשהוא מנצל 39 טעויות בלתי מחויבות של יריבו. בסיום, נולה לא רצה לחגוג את הניצחון: "הוא סחב פציעה במשחקים האחרונים ובכל זאת היה אמיץ מספיק כדי לבוא ולסיים את המשחק. זה לא קל לשחק כשאתה יודע שהיריב שלך לא כשיר במאה אחוז, אבל האינטנסיביות שלי היתה טובה. כמובן שזה הישג מצוין ואני גאה בו".

 

בחצי הגמר השני, בדרבי השוויצרי, היתה ידו של פדרר (2 בעולם) על העליונה מול חברו הטוב לנבחרת הדייויס סטן ואוורינקה, כשלוח התוצאות הראה בסיום 4:6, 3:6, 1:6 במהלכו השיג לא פחות מ-29 ווינרים.

 

פדרר מבחינתו, כבר חושב על המשימה הבאה: "לנובאק הייתה שנה מדהימה, תמיד הרבה מוטל על הכף כשאנחנו משחקים. אין הרבה שחקנים שזזים כמוהו על משטחים קשים, הוא קשוח מנטאלית, אבל אני אוהב אתגרים ואהיה מוכן. כמובן שאני שמח, עד כה זה היה טורניר מצוין עבורי. בשש השנים האחרונות ניסיתי קשה לחזור לגמר כאן, אבל רק הייתי קרוב".

 

מבחינת ג'וקוביץ' תהיה זו חזרה לגמר ארה"ב לראשונה מאז 2013, כשרק שנתיים קודם לכן הוא הצליח להניף את הגביע וירצה לעשות זאת בשנית. אצל פדרר, הוא עשה את הדרך לגמר בסטייל כשלא שמט אפילו מערכה אחת. אצל השוויצרי הבכיר, יהיה זה חזרה למעמד של ראש בראש על התואר בפעם הראשונה מאז 2009, כאשר לזכותו כבר חמש זכיות בפלשינג מדו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים