שתף קטע נבחר

ועדת הכספים אישרה את הפחתת המע"מ

בתום דיון סוער והתנגדות האופוזיציה, אמר יו"ר הוועדה משה גפני על הפחתת המע"מ ומס האלכוהול של האוצר: "אפשר היה לעשות דברים טובים יותר מהוזלת המחירים שאיננה משמעותית אבל אני נאלץ לאשר את המהלך"

"אין באוצר תוכנית או המלצה להפחתה נוספת של המע'מ ביותר מ-1% אבל אם ההכנסות ב-2016 יהיו נמוכות מהצפוי נשקול להחזיר את שיעור המע"מ לקדמותו", אמר היום (ה') לוועדת הכספים הכלכלן הראשי באוצר יואל נווה. הוא גם התנגד למעבר להטלת המע"מ בשיעור דיפרנציאלי. נווה דיבר בדיון על הפחתת המע"מ, הנדרש לפי החוק המחייב התייעצות עם הוועדה של שר האוצר או נציגיו, גם בדיעבד לאחר פרסום ההפחתה.

 

נתניהו וכחלון הודיעו על הפחתת המע"מ באחוז

הורדת המע"מ תוזיל את המחירים? לא בטוח

מתנה לחג: המס על הבירה יופחת בכ-46%

 

מנכ"ל האוצר שי באב"ד אמר בתשובה לשאלה כי שר האוצר הקדים להתייעץ עם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג לפני ההחלטה על הפחתת המע"מ, אבל הוא לא חייב לקבל את דעתה. הנגידה התנגדה למהלך.

 

הרוב הקואליציוני בוועדה (5:3) אישר את הפחתת המע"מ וכן את צווי ההפחתה הנוספים והמקבילים באותו שיעור של מס השכר והמס המוטל על יבוא של טובין. אישור הוועדה להפחתה הוא למעשה לקיום ההתייעצות הנדרש. הצווים הנוספים טעונים אישור המליאה שבועיים לאחר פרסומם ברשומות, אם במהלך התקופה יוגשו התנגדויות מהח"כים.

 

ההצבעה התקיימה בתום דיון סוער שהובילה סיעת המחנה הציוני בראשות ח"כ אראל מרגלית. הוא דרש מראש מיו"ר הוועדה לדחות את הדיון וההצבעה ולדרוש משר האוצר משה כחלון להופיע בוועדה ולדווח על כל פרטי התקציב. השר היה אמור להשתתף בדיון של הוועדה שנועד לשבוע שעבר והתבטל ברגע האחרון.

 

"השר בורח מאחריות כשהוא לא בא", אמר מרגלית. "התייעצות הזאת היא רק מראית עין. אנחנו מבקשים חוות דעת נוספת מהיועץ המשפטי לממשלה או הכנסת אם יש ערך לדיון בלי שר האוצר. אחרת זה כמו שהייתי שולח את העוזר שלי לבדיקה רפואית במקומי".

 

היו"ר גפני דחה את בקשת הדחיה. "גם אני לא מבין את מהלכי האוצר. כמו שזה נעשה זו טעות. אני גם לא מבין את הורדת המס על הבירה. בהורדת המע"מ אפשר היה לעשות דברים טובים יותר מהוזלת המחירים שאיננה משמעותית ואפשר היה לעשותם בדרך אחרת אבל אני נאלץ לאשר את המהלך כי הזמן קצר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים