שתף קטע נבחר

יום שלישי לזיהום הכבד: בית שמש וגבעתיים המזוהמות ביותר

בעקבות הזיהום הכבד, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לאוכלוסייה רגישה להימנע משהייה מחוץ למבנים. התלמידים מתבקשים לשהות בהפסקות בכיתות. ומה עם הקלה? שיפור באיכות האוויר יחול בהדרגה עם שקיעת האבק עד סוף השבוע

הזיהום הכבד והאובך - היום השלישי: גם הבוקר (יום ה') שורר בכל חלקי הארץ אובך וזיהום אוויר גבוה עקב ריכוזים גבוהים מאד של חלקיקים נשימים. למרות שיפור בריכוזי האבק, בשעות הבוקר עדיין שוררים רמות גבוהות מאד של חלקיקים נשימים בכל רחבי הארץ, בריכוזים של פי 2 ויותר מערך ההתרעה, הערך שיש שבו סיכון לבריאות הציבור. על פי נתוני המשרד - המקומות שבהם הזיהום הוא הגבוה ביותר בשעות הבוקר הם בית שמש וגבעתיים.

 

 

בעקבות הזיהום הכבד, המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ לאוכלוסייה רגישה, כגון: חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע משהייה מחוץ למבנים ולאוכלוסייה הבריאה: להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ ובמיוחד פעילות ספורטיבית.

 

תלמידי מערכת החינוך מתבקשים לשהות בהפסקות בכיתות, שיעורי ספורט יש לקיים באולמות סגורים וביטול טיולים בחוץ.

 

האובך הבוקר בתל אביב ()
האובך הבוקר בתל אביב

 

 

על-פי נתוני המשרד להגנת הסביבה המקום המזוהם ביותר הוא בית שמש ואחריו נמצאים הבוקר גבעתיים, קריית אתא, עפולה, ירושלים וחיפה.

 

ויש גם בשורות טובות. שיפור באיכות האוויר יחול בהדרגה עם שקיעת האבק עד סוף השבוע.

 

במשרד להגנת הסביבה מסרו כי הם ימשיכו לעדכן את הציבור בהתאם לנתונים המתקבלים מתחנות ניטור איכות האוויר ברחבי הארץ גם באמצעות התראות "קופצות" באפליקציית הניווט WAZE .

 

ומה אומר החזאי? שלמה אוברמן מחברת "מטאו-טק" אמר ל-ynet כי יש מגמה של היחלשות האובך.

 למרות זאת, עדיין צפוי להיות אביך רוב היום. האובך ייחלש מחר ובשבת כבר לא צפוי אובך. הוא הוסיף כי הראות באזור נמל התעופה בן גוריון היא 2 ק"מ, בחיפה 2.5 ק"מ ובתל-אביב 3.5 ק"מ.

 

לגבי מזג האוויר, עדיין ימשיך להיות חם מהרגיל לעונה עד שרבי בהרים והביל במישור החוף. מחר גל החום ייחלש מעט, תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. בשבת מזג האוויר דומה וביום ראשון, ערב ראש השנה, נחוש שיפור משמעותי יותר בהקלה בחום, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
אובך אתמול בת"א
צילום: ירון ברנר
מומלצים