זירת התקיפה במנצ'סטר (צילום: manchestereveningnews)
זירת התקיפה במנצ'סטר | צילום: manchestereveningnews

תקרית אנטישמית חמורה בבריטניה: נער יהודי בן 17 ועוד שלושה מחבריו הותקפו על ידי "בריונים אנטישמיים", ואחד מהם נפצע באורח קשה - כך פורסם היום (שני) בממלכה. האירוע האלים התרחש במוצאי שבת, סמוך לתחנת רכבת בצפון העיר מנצ'סטר שבצפון המדינה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המשטרה במנצ'סטר מדווחת ששלושת הנערים הוכו ב-23:30, שעון מנצ'סטר, ואחד מהם איבד את ההכרה מעוצמת המכות. המשטרה מאשרת שהפשע נחקר כ"פשע שנאה" – פשע על רקע אנטישמי.

"הנער בן ה-17 עדיין מאושפז בבית החולים אחרי שקריש דם חדר למוחו", נכתב בדיווח ממנצ'סטר. תחנת הרכבת נותרה סגורה בשעות הבוקר בעקבות המקרה, והשוטרים מנסים למצוא רמזים שיובילו לבריונים שביצעו את המעשה.

שלושת הנערים היהודים שספגו את המכות סיפרו למשטרת מנצ'סטר שהבריונים תקפו אותם ללא סיבה נראית לעין: על פי הדיווח זה התחיל בקללות והפך מהר מאוד לתקיפה פיזית.

הפסל שהושחת
הפסל שהושחת | צילום:

צרפת: פסל של אמן יהודי הושחת

פסל שנוי במחלוקת של האמן ממוצא יהודי אניש קאפור שמוצג בגני ורסאי, סמוך לפריז, הושחת במהלך הלילה ובמקום רוססו כתובות אנטישמיות. בעבר כבר הושחת הפסל, והפעם ביקש האמן שהכתובות לא יימחקו - כעדות לשנאה.

הפסל הענק, שנקרא "הווגינה של המלכה", מוצב במה שנקרא "הפינה המלוכלכת" בגני ורסאי. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת שכתובות נאצה רוססו בספריי לבן על הפסל עצמו ועל האבנים שסביבו: "זה קורבן דם ה-SS" ו-"פעילות יהודית סוטה אונסת שוב את האומה הצרפתית".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את המעשה והגדיר אותו "פשע שנאה אנטישמי". ראש הממשלה מנואל ואלס כתב בטוויטר שהוא חש "גועל" והבטיח שהמבצעים ייענשו בחומרה. גם שרת התרבות הצרפתית פליאור פלרין הגיבה לאירוע ואמרה: "הוונדליזם הזה הוא מתקפה על חופש היצירה, הביטויים האלה בלתי מתקבלים על הדעת".