שתף קטע נבחר

אם ישראל תסיים במקום השלישי - גוטמן יקבל הצעה להמשיך

הנבחרת נחתה בארץ אחרי ה-0:0 מול וויילס בקרדיף, שפתח את התיאבון לקראת המשך המאבק על ההעפלה לפלייאוף. עופר עיני: "הדמנות אדירה לעשות את זה. תיקו נגד קפריסין יכול להספיק". המאמן: "נקודה חשובה מאוד, אבל לא קרה כלום". מרציאנו שיחזר את רגע פסילת השער של המקומיים בתוספת הזמן: "שנייה של סיוט". וגם: מדוע סירב גארת' בייל להחליף חולצות עם איתן טיבי בסיום?

המקום השלישי בבית המוקדמות של ישראל, שמשמעותו עלייה לשלב ההצלבה בטורניר מוקדמות היורו, צפוי להוביל את ראשי ההתאחדות לכדורגל להציע לאלי גוטמן קדנציה נוספת. בשיחה חשאית שהתקיימה בשבוע שעבר בין המאמן הלאומי ליו"ר ההתאחדות, עופר עיני, מתברר כי במקרה שכזה, מדובר יהיה בתפקיד רחב יותר שימלא גוטמן.

 

נקודה יקרה: 0:0 לישראל בקרדיף מול וויילס

לטבלת הבית הישראלי

גוטמן נשם לרווחה: "מהיום אני אוהד וויילס"

בלגיה ניצחה בשיניים את קפריסין

 

המטרה של עיני למנות מאמן לאומי שיהיה אחראי בין היתר גם על הנבחרות הצעירות. גוטמן מצידו אינו מתכוון לשוחח על עתידו עד לסיום הקמפיין, כשברור שהוא מכוון לאתר לעצמו קבוצה בחו"ל, ובכך הוא כבר עדכן את עיני. אולם ייתכן כי הצלחה מסחררת בנבחרת, בתוספת לאפשרות שלא יצליח למצוא מועדון, תוביל לשינוי בתוכניות.

 

מתכנן מהפכה. עופר עיני בנתב"ג  (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מתכנן מהפכה. עופר עיני בנתב"ג (צילום: עוז מועלם)

 

עיני עצמו נראה שבע רצון מתוצאת המשחק. "היתה הכנה מצוינת של גוטמן, זו תוצאה טובה מאוד", אמר בסיום. "זו נקודה חשובה, שמבטיחה כמה דברים: וויילס תגיע להילחם בבוסניה. במידה ו-וויילס תנצח בבוסניה, לנו אפילו יספיק תיקו נגד קפריסין בכדי לעלות. יש לנו הזדמנות אדירה לעשות את זה, אבל יש עוד הרבה זמן. אנחנו בכיוון הנכון".

 

ההערכה בהתאחדות כי טדי יהיה סולד-אאוט בקרוב מאוד לקראת המשחק ב-10 באוקטובר נגד קפריסין. בנבחרת יחכו עתה לחזרה של מספר פצועים: עומר דמארי צפוי לנסות להתאמן היום לראשונה בזלצבורג ובמידה ויהיה כשיר, יחזור להרכב. ייתכן כי גם ליאור רפאלוב יבריא לקראת המשחקים נגד קפריסין ובלגיה, כמו גם אבי ריקן שסובל ממתיחה קלה בשריר הארבע-ראשי.

 

ערן זהבי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ערן זהבי(צילום: עוז מועלם)

 

גוטמן נראה במהלך הטיסה, אותה העביר בעיקר בשינה, רגוע מאוד. "זו היתה נקודה חשובה מאוד", הוא אמר. "גם מבחינת הגישה של ווילס לגבי ההמשך, גם בעבורנו. יש עוד הרבה עבודה, לא קרה כלום. היתה הכנה טובה".

 

נראה רגוע בטיסה. אלי גוטמן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
נראה רגוע בטיסה. אלי גוטמן(צילום: עוז מועלם)

 

איתן טיבי ניגש בסיום המשחק לעבר גארת' בייל וביקש את חולצתו, אולם הוא סימן לעברו את הספרה 4. מתברר כי ניר ביטון ביקש ממנו כבר במחצית לקבל את החולצה. טל בן חיים ביקש מארון ראמזי את חולצתו עם כניסתו במחצית השנייה, אותה הוא אכן קיבל בסופו של דבר.

 

עם הגעת הנבחרת לשדה התעופה בקרדיף, החלה דרמה קטנה. אלי גוטמן והשחקנים ניסו להתעדכן בתוצאת המשחק בניקוסיה, של קפריסין נגד בלגיה. החשש היה שוויילס תגיע בחודש הבא לזניצה, למשחק מול בוסניה, כשהיא הבטיחה בכל זאת את העלייה. כשאדן הזאר כבש את שער הנצחון, האנשים בטרמינל החלו לחגוג. עוד לפני כן ראמזי, שעלה לאוטובוס הוולשי, קיבל דיווח מוטעה לפיו קפריסין כבשה נגד בלגיה.

טל בן חיים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
טל בן חיים(צילום: עוז מועלם)

בן שהר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בן שהר(צילום: עוז מועלם)

עמרי בן הרוש (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
עמרי בן הרוש(צילום: עוז מועלם)

 

מרציאנו: "השער שנפסל? שנייה של סיוט"

מי שהציג יכולת מצוינת אתמול היה השוער אופיר מרציאנו, שהמריא חזרה לבלגיה, שם הוא משחק במוסקרון. "איך עושים את הסוויץ' מהליגה הבלגית? זה טיבו של שחקן מקצוען", אמר אקס אשדוד. "אני לא משחק כדורגל בשביל הכיף. אני משתכר מזה וחי את זה, ואם אני רוצה לשחק ברמות הגבוהות אני חייב לדעת לעשות את הסוויץ' הזה. אני יכול להגיע למקומות יותר גדולים ולקבוצות יותר גדולות ולשם אני שואף. ככה שמן הסתם אני חייב לדעת לעשות את הסוויץ' הזה. אני שמח שהיום, כשהנבחרת היתה צריכה אותי, הייתי שם. זו נקודה מאוד חשוב שמשנה את התמונה בבית. אני מאושר. כן ירבו ימים כאלה".

 

מול אנדורה לא נגעת בכדור. איך הכנת את עצמך?

"האמת שהמשחק נגד אנדורה היה יותר קשה בשבילי כי הייתי צריך לשמור על עצמי במשך תשעים דקות מרוכז. במשחק כזה, עם כל כך הרבה קהל ועם אווירה כל כך טובה, לא צריך חימום. פשוט צריך לבוא, להתרכז ולעשות פעולות כדי שכדורים יבואו אליך".

 

ידע לעשות את הסוויץ'. מרציאנו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ידע לעשות את הסוויץ'. מרציאנו(צילום: עוז מועלם)

 

בדקה ה-94 אתה רואה כדור שחולף מעליך ונכנס פנימה. מזל שהשופט פסל את השער.

"זו הייתה שנייה של סיוט, כי היה לנו פלאש-בק מהמשחק הקודם. בדקה אחרונה של המחצית היה מצב דומה. הכדור קפץ, כולם התמהמהו ולא ידעו מה לעשות. אני חושב שאם הייתי סופג פשוט לא הייתי קם מהדשא. ברוך השם שלא הינו צריכים לעבור את זה. אלוהים היה איתנו".

 

איך נערכים לבליץ כזה?

"כשמגיעים למשחק מול נבחרת עדיפה בבית שלה, מן הסתם שנהיה נתונים להתקפות שלה. ידענו שהם יעשו בבליץ' כי הם היו צריכים את הניצחון כדי לעלות. אני שמח שכולם עשו הגנה, מהחלוץ ועד אחרון הבלמים, ועוד הגנה טובה. סגרנו אותם כמו שצריך".

 

מה מצפה לנו מול קפריסין? הפעם הלחץ עליכם?

"ראיתם את המשחק בקפריסין, זו נבחרת מאוד טובה, שלוחצת ומניעה כדור יפה. יש לה שחקנים טובים וטכניים. זו נבחרת שמזכירה קצת את הנבחרת שלנו. אלי גוטמן, שהכין אותנו היטב עד היום לכל המשחקים, יכין אותנו גם הפעם".

 


 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אלי גוטמן
צילום: עוז מועלם
מומלצים