Skip to content

יו"ר האופוזיציה הרצוג וסגן השר קרא קוראים לקלוט פליטים מסוריה

"יהודים לא יכולים להיות אדישים כשמאות אלפי פליטים מתדפקים על חוף מבטחים", אומר הרצוג. "העם שלנו חווה על בשרו את שתיקתו של העולם ולא יכול להיות אדיש מול הרצח והטבח שמשתוללים בסוריה". סגן השר קרא יבקש מחר מנתניהו לקלוט פליטים דרוזיים מסוריה, עקב רצח מנהיגם הלילה, שייח' ווחיד בלעוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג וסגן השר איוב קרא מציעים – כל אחד בנפרד – כי ישראל תקלוט פליטים מסוריה המדממת.

"יהודים לא יכולים להיות אדישים". יצחק הרצוג (צילום: דן בר דוב)
"יהודים לא יכולים להיות אדישים". יצחק הרצוג (צילום: דן בר דוב)

הרצוג, שהשתתף הבוקר באירוע שבת תרבות, בהנחיית עיתונאי "קול ישראל" יואב קרקובסקי, סיפר כי שוחח אתמול עם כמאל לבואני, מנהיג אופוזיציה סורי בולט שהוגלה ממדינתו, שאתו הוא שומר  על קשר הדוק מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה.

לדברי הרצוג ביקש לבואני, בשם מנהיגי האופוזיציה הסורית, ליזום ועידת חירום בינלאומית לטיפול באסון בסוריה. הרצוג השיב לו כי על ישראל להשתתף בוועידה כזו ובמאמץ הבינלאומי, לרבות קליטת פליטים מבוקרת והמשך הצעדים ההומניטריים שמתבצעים כבר היום.

"המצב בסוריה מורכב ומסובך", אמר הרצוג. "אתמול נרצח ווחיד בלעוס, מנהיג הדרוזים בסוריה. גם הם מאויימים ונרדפים וזה רק שמן נוסף למדורה המסוכנת הבוערת שם כעת. יהודים לא יכולים להיות אדישים כשמאות אלפי פליטים מתדפקים על חוף מבטחים.

"חציית קווים אדומים". איוב קרא (צילום: ציפי מנשה)
"חציית קווים אדומים". איוב קרא (צילום: ציפי מנשה)

"העם שלנו חווה על בשרו את שתיקתו של העולם ולא יכול להיות אדיש מול הרצח והטבח שמשתוללים בסוריה".

בתוך כך קורא סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא, לקלוט פליטים דרוזים מסוריה, עקב ההתנקשות הלילה בחיי המנהיג הדרוזי, השייח'  וחיד בלעוס, בעיר הבירה הדרוזית הסורית סוידה. ביחד עם בלעוס חוסלו עוד 26 דרוזים מתומכיו.

לדברי קרא, ההתנקשות הינה חציית קווים אדומים חדשים של המשטר הסורי והיא מחייבת את העולם לפעול באופן אינטנסיבי להפלת השלטון של אסד. לדבריו, רק כך תיפסק הפיכתם של מליוני בני אדם  לפליטים אומללים במנוסתם לאירופה.

קרא, שקיים לדבריו התייעצויות בדאלית אל כרמל, עם גורמים בכירים בעדה הדרוזית, הוסיף שיעלה בפני ראש הממשלה, בנימין  נתניהו, את האפשרות לקלוט ומייד פליטים דרוזים מסוריה שנמצאים  במצוקה הומאניטארית קשה ביותר בסוריה ובגבולות ירדן לבנון ותורכיה ולהצטרף בכך למדינות האיחוד האירופי בסוגיית הפליטים הסורים הקשה.

8 Comments

  1. רולי
    5 בספטמבר 2015 @ 22:15

    ואותו כמעט כמעט קיבלנו כראש ממשלה??????
    צריך בדק בית רציני!
    מה לא ברור שזאת מדינת אויב! שאין לה קשר עם ישראל חוץ ממלחמות והתקפות פה ושם, ושאותו העם שהוא פליט עכשיו עמד כל השנים מאחורי הממשלה שלו והם אוייבים שלנו, בוה! אין לזה קשר להומניטריות

    מטומטמם במלא המובן!

    • עמית מנדלזון
      5 בספטמבר 2015 @ 22:21

      עמד מאחורי הממשלה שלו ????? הרי סורי היא דיקטטורה זה עשרות שנים איך אתה יודע שהעם עמד מאחורי הממשלה שלו. והאם לא ברור לך שסוריה במצב מלחמה פנימית ? הרי שלא כל העם ניצב מאחורי "הממשלה שלו" (קוראים לזה שלטון לא ממשלה), מה שמטריד אותך זה שהם ערבים… תגיד בקול במדינת ישראל 2015 גזענות היא כמעט חובה מוסרית, אז מה אתה מתבייש ?

  2. gidi
    5 בספטמבר 2015 @ 19:40

    במקרה זה "הפליטים" הם אויב שנשבע להשמידנו,האם זה בריא לישון עם האויב…?
    האם אין שיטות ודרכים אחרות לסייע להם ?
    בראייה צופה , הפליטים שאני מוכן לסייע בקליטתם בארץ הם השבדים(ות) ….!

    • עמית מנדלזון
      5 בספטמבר 2015 @ 22:01

      כן גידי כל הערבים בעולם נשבעו להרוג אותך. כולל ילדים נשים וטף. כוללללם, בחייך אתם לא שם לב למה שאתה אומר ? זה לא מפריע לך ? זה לא מטריד את מנוחתך. אבל אם מחר יגידו שכל היהודים הם חזירים קמצנים ורודפי כסף…. הרי אתה תהיה הראשון לצעוק אנטישמיים.

      • gidi
        6 בספטמבר 2015 @ 0:00

        עמית אל תהיה תמים, הדבר שמאחד את המוסלמים זה השנאה ליהודים. כן כולם כולל נשים זקנים וטף הם אויב. אין בי אפילו טיפת פחד מערבים ,אך אני מציאותי וחובת ההוכחה עליהם.! להבדיל אני לא שונא ערבים. כן אני מוכן לעזור להציל לטפל לסייע אך לא אכניס אפילו אחד אל לארצי ,כשהם רואים בה את ארצם.
        כמי שגר בצרפת מרסיי אתה בוודאי חווה מקרוב את אותם פליטים .מחקרים הוכיחו שהדור הראשון בה בידיים נקיות כדי לשרוד ,אך ילדיהם הדור השני כבר מדבר על שליטה והחלת חוקי השריעה.אתה צודק לא כולם ,רובם.השאר יצטרפו.

        • עמית מנדלזון
          6 בספטמבר 2015 @ 10:39

          גידי, בורות איננה תירוץ. וכל מה שכתבתה הוא בגדר הכללה גזענית גרידא ואיננו מבוסס על המציאות אלא על האמונה לך ושטיפת המוח המסיבית שאתה עובר במדינת ישראל. ראשית זרם הפליטים איננו מגיע למארסיי שבדרום צרפת אלא מצפון והיעד איננו צרפת אלא גרמניה, אבל את המידע הזה לו רצית להשיג יכולת לקרוא בכל עיתון. ואתה מתעב ערבים מתעב מוסלמים ואתה מכניס מיליארד איש לקטגוריה אחת ולא ממש אכפת לך הטרגדיות שלהם. אתה יהודי גלותי פחדן שמסרב להיפתח לעולם. ואיזה חובת הוכחה מוטלת על פליט מסכן שמנסה להציל את נפשו ? שהוא רוצה לחיות ? זה מפתיע אותך ? שהוא מוכן לסכן את חייו וילדיו בטביעה כי הוא פשוט יודע שזה הסיכוי היחיד? וגבי חוקי השריעה,,, נהיית נביא ? השאר יצטרפו ? מצטער בצרפת כבר גדל דור שלישי ורביעי והדור הזה שומר על המסורות רק כדי לכבד את הוריו. דור שגדל על חופש, כן כן חופש שלך אפילו אין. בכל פעם שאני קורא את ההכללות הגסות והמכוערות הללו אני מתבייש שנולדתי בן לעם היהודי ומבכה את מה שנשאר מישראל. אוסף של גזענים…..

          • גידי
            6 בספטמבר 2015 @ 13:07

            קראת שאני בעד סיוע בכל דרך לפליטים ,וכן היית צריך להבין שזה מתוך אכפתיות וכאב על הטרגדיה שלהם.אחרת לא הייתי מציע סיוע וטיפול וכלכלה. נכון לא אצלנו בארץ שלנו.
            אגב מי שפתוח לעולם כבר מבין וצבר ניסיון יודע ש"הפליטים" כבר בשבדיה ,צרפת,בריטניה ועוד הם מאגר לדאעש וקיצוניים מוסלמים.
            בשבדיה ואנגליה יש משמרות שריעה…!
            נכון לא כולם…אך אתה לא שמעת על פיגועים ביהודים,צרפתים ,בלגים שארלי האבדו רכבות וכו .עריפת ראשו של חייל אנגלי בלונדון.וכנראה שזה רק הפרומו.
            אתה מוציא דברים מהקשרם ופורט על מנטרות ידועות של שמאל קיצוני.(גזענים,פאשיסטים,בורים וכוו)
            אני שואל את עצמי איך מה שמבינים אנשים פשוטים נשגב מבינת שמאלנים "מתוחכמים" ?

          • עמית מנדלזון
            6 בספטמבר 2015 @ 21:03

            כן שמעתי על פיגועים בצרפת שמעתי על פיגועים בבלגיה בהולנד בספרד באנגליה באוסטרליה בארה"ב אחד על כל 100 בישראל… אז מה ? זה אומר שכל ההמהגרים למדינות הללו מחבלים קיצוניים. ונחמד מצידך להעניק סיוע לפליטים על חשבון מישהו אחר…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן