שתף קטע נבחר

הכלב שמוצא חניה: כך מפרסמים בלי מילים

סטודנטים בבית הספר לפרסום "הבצפר" קיבלו אתגר: לפרסם 11 חברות שונות במשק ללא מילים - עם דימויים חזותיים בלבד. כך הם בחרו לפרסם את אל על, סלטי צבר, פנגו וחברת הקונדומים R3

המינימאליזם המילולי בתחום התקשורת אינו חדש. המדען הראשי של חברת התוכנה "אדובי" אמר זה מכבר: "אם מילה מעבירה מילה ותמונה מעבירה אלף מילים, אז אימוג'י מעביר משהו של עשרות ומאות מילים".

 

לידיעות נוספות בערוץ מדיה

 

האימוג'י, אפשר להמשיך את קו המחשבה הזה, סלל את הדרך גם למסרים פרסומיים ויזואליים ללא מילים. 20 סטודנטים ממסלול הארטדרייקשן ו-20 סטודנטים ממסלול התכנון האסטרטגי ב"הבצפר של איגוד חברות הפרסום", הוכיחו את כוחה של הוויזואליה בפרסום בפרויקט מיוחד, בו פרסמו 11 מוצרים של חברות שונות במשק, באמצעות פרסום ללא מילים. נכון להיום אימצו כבר חלק מהחברות האלו את העבודה הסטודניאלית כחלק ממערך השיווק והפרסום שלהם.

 (צילום: יורם אשהיים, ארט: דור מקמל ושני חלאבין) (צילום: יורם אשהיים, ארט: דור מקמל ושני חלאבין)
(צילום: יורם אשהיים, ארט: דור מקמל ושני חלאבין)

 (צילום: יורם אשהיים, ארט:דן בן שימול ודייב גניש) (צילום: יורם אשהיים, ארט:דן בן שימול ודייב גניש)
(צילום: יורם אשהיים, ארט:דן בן שימול ודייב גניש)

 (צילום: יורם אשהיים, ארט: ליאור פז) (צילום: יורם אשהיים, ארט: ליאור פז)
(צילום: יורם אשהיים, ארט: ליאור פז)
 

הדס ליבר, מנהלת מסלול הארטדיירקשן ב-הבצפר, סיפרה: "הפרויקט נולד, כשיורם אשהיים, אחד מצלמי הפרסום הוותיקים בארץ, שיתף אותי ברעיון לתערוכת צילומים, והחלטתי להביא את הרעיון לסטודנטים, כדי שיספקו את הרעיונות לצילומים של אשהיים.

 

מראש כיוונו ללקוחות אמיתיים ולמוצרים אמיתיים, כשאיגוד השיווק סייע בגיוס הלקוחות. 20 סטודנטים במסלול חולקו לזוגות, כל זוג קיבל מהלקוח בריף, והתמקד במוצר. את הבריף ה-11, של מותג הקונדומים R3, נתנו לעבודה לכל עשרת זוגות העבודה, ובסיום התהליך בחר הלקוח את העבודה שנראתה לו הטובה מכולם".

 

התהליך, סיפרה ליבר, החל בעבודה עצמאית של הסטודנטים, שהציגו בכיתה את הפתרונות לבריפים. בשלב מאוחר יותר שותפו אשהיים וצוות של אנשי פרסום וקריאייטיב מנוסים בתהליך, וכיוונו את הסטודנטים באמצעות סיעור מוחות. לאחר מכן התקיים מרתון פרזנטציות, במהלכו הציג כל צוות סטודנטים 4-2 סקיצות לכל לקוח, ומהן בחר הלקוח את הסקיצה, שהתאימה לו במיוחד.

 (צילום: יורם אשהיים, ארט: ירון דנו ואדם עודה) (צילום: יורם אשהיים, ארט: ירון דנו ואדם עודה)
(צילום: יורם אשהיים, ארט: ירון דנו ואדם עודה)

 (צילום: יורם אשהיים, ארט: דריה קוזינרוב וגיא שביט) (צילום: יורם אשהיים, ארט: דריה קוזינרוב וגיא שביט)
(צילום: יורם אשהיים, ארט: דריה קוזינרוב וגיא שביט)

 (צילום: יורם אשהיים, ארט: ליאור פז וארנון פרידמן) (צילום: יורם אשהיים, ארט: ליאור פז וארנון פרידמן)
(צילום: יורם אשהיים, ארט: ליאור פז וארנון פרידמן)
 

מכאן הועברה החשיבה להפקה, כשהמפיקה מצאה עבור הסטודנטים את החומרים שנדרשו להם לצורך הפרסום. החל בתלבושות מתקופת הרנסאנס או מדי טייס, המשך במי שיאפה עוגה ב-3 צבעים, וכלה בחתול וכלב שאוהבים להצטלם. התמונות צולמו בסטודיו של אשהיים ועובדו ל-11 "כרזות ספיצ'לס" קריאטיביות, שהוצגו בתערוכה בה נכחו אנשי שיווק פרסום ותקשורת.

 

"ויז'ואל אחד חזק יכול לספר סיפור"

מה חשיבות הויזואליה בהעברת מסר פרסומי? האם בפועל באמת מספיקה תמונה ללא מילים?

 

ליבר: "אנחנו חיים בעידן בו הכל חייב להיות מיידי ונגיש ולהתקיים כאן ועכשיו, והויז'ואל בתחום הפרסום נותן מענה למגמה הזו. מבט חטוף אחד באייקון או בתמונה יכול לספק מידע רחב יותר מקריאת טקסט ארוך. זה כמו שכפתור ה-Like הפך פופולרי כל כך, או השימוש הרב באימוג׳י במקום במילים.

 

"ויז'ואל אחד חזק יכול לספר סיפור ולהעביר מסר, וזה מה שאנחנו עושים במסלול הארטדיירקשן: מלמדים את הסטודנטים לדבר ויז'ואל. לפעמים אין תחליף לטקסט, אבל הארטדיירקטורים של היום קודם לומדים רעיונאות, ומכוונים לפסגת היצירה שלהם, לרעיונאות ויזואלית".

 

יגאל בר און, מנהל הבצפר, אמר: "המגמה העכשווית במשרדי הפרסום היא למצוא את הראש הצעיר של הסטודנטים, ולהוביל באמצעותם את הפרסום לכיוונים חדשים ולא צפויים. יש היום לקוחות, מהחברות המובילות במשק, שעורכים שת"פים עם הבצפר, ומפרסמים את עבודות הסטודנטים כחלק ממערך הפרסום שלהם.

 

"בפרויקט הזה התבקשו הסטודנטים להביא רעיון רק עם תמונה. לא ללעוס לצופה את החומר, אלא רק להציג בפניו את הרעיון. כשראיתי את העבודות של הסטודנטים, הבנתי את הכוח של התמונה. הפרסום ל'פנגו', בו העבירו את המסר של מציאת חניה בכחול לבן באמצעות ראש של כלב, שעל האף מרוחים לו פסים כחול לבן, משמע, מי שמרחרח ומחפש נכון- מוצא מקום, הוא רעיון צעיר ונושך ואין מי שיתעלם ממנו.

 

"כמוהו גם המסרים הפרסומיים האחרים שבפרויקט, כולם מועברים בלי אף מילה. הצופים בפרסום אלו מפעילים את הדמיון, ולא מאכילים אותם בכפית. 'זאפ' ו'אל על' כבר משתמשים בכרזות שהסטודנטים יצרו, ויש היום פניות מצד לקוחות נוספים, שמבקשים להשתמש בפרסום ללא מילים. יש פה יצירתיות ושבירת מיתוסים, חדשנות והמצאה מחדש, שמגיעות מראש צעיר, שטרם התקבע בצורות הקיימות והמסורתיות".

 

עוד בערוץ מדיה: אלה קוריסה - פרזנטורית בת שש. צפו 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יורם אשהיים, ארט: דריה קוזינרוב וגיא שביט
צילום: יורם אשהיים, ארט: דריה קוזינרוב וגיא שביט
צילום: שיבי איסמן
הדס ליבר
צילום: שיבי איסמן
מומלצים