שתף קטע נבחר

האם מכבי ת"א מסוגלת לנצח את ההיסטוריה?

כבר היינו בסרט הזה פעם. לפני 20 שנה, הצהובים היו במצב דומה מול אלופת שווייץ, גראסהופרס, אבל אחרי תיקו 1:1 בחוץ, הגיעו זחוחים לגומלין וכשלו בדיוק ברגע האמת. הפעם, אסור לאלופה לשחק על תיקו, אחרת גורלם יהיה זהה

מנהרת הזמן, עשרים שנה מינוס יומיים לאחור: מכבי ת"א מגיעה לבלומפילד עם יתרון מוראלי גבוה לאחר שסיימה במשחק הראשון על כרטיס העליה לשלב הבתים של ליגת האלופות בתיקו חוץ מול אלופת שווייץ, תיקו מאופס או נצחון והיא עושה היסטוריה. מזכיר משהו?

 

אולי שחקני האלופה צריכים לקרוא זאת, ולקבל גם טיפ ישיר ממאמן השוערים הנוכחי, שורה אובארוב לקראת המשחק הערב (ג', 21:45). מכבי של דרור קשטן סיימה בתיקו 1:1 בציריך נגד האלופה השווייצרית דאז, גראסהופרס והגיעה זחוחה לגומלין ביפו.

 

אסור להגיע זחוחים ולשחק על תיקו. יוקאנוביץ' וזהבי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אסור להגיע זחוחים ולשחק על תיקו. יוקאנוביץ' וזהבי(צילום: ראובן שוורץ)

 

הקפטן ניר קלינגר עלה בהרכב יחד עם אוברוב בשער, המגינים עמית לוי ויעקב הלל, שהוחלף אחרי 17 דקות באלי דריקס, הבלמים גדי ברומר ואמיר שלח, שהיו הטובים במגרש. הקישור האחורי הורכב מנועם שוהם (הוחלף בדקה ה-67 על ידי מאיר מליקה), קלינגר כאמור, ואלון ברומר. החלק ההתקפי כלל את איציק זוהר, במשחק חלש במיוחד (הוחלף על ידי ויקטור מורוז בדקה ה-55), אבי נמני והחלוץ יבגני קשנצב, שהיה זה שהבקיע את השער בשווייץ.

 

כבר אחרי ארבע דקות, כדור חופשי של קוסמטי, שהפך לסיוט של מכבי הפך לשער: הוא בעט כדור חלש, שעבר את החומה של מכבי, ונכנס בקלות ובאשמה ישירה של אובארוב פנימה, 0:1 שטרף לצהובים את פנטזיית הצ'מפיונס הראשונה של הכדורגל הישראלי. הכותרת ב"ידיעות אחרונות" הייתה: "מכבי חוזרת לבית"ר ת"א, גראסהופרס ליובנטוס", כותרת הטור של עורך המדור דאז, איתן עמית היתה: "צ'וקרים". מכבי הפסידה ארבעה מיליוני דולר ובמקום לחגוג, התכוננה למשחק פתיחת הליגה הלאומית נגד בית"ר ת"א יומיים לאחר מכן.

 

הוא זוכר את ההפסד המרגיז טוב מאוד. אובארוב (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הוא זוכר את ההפסד המרגיז טוב מאוד. אובארוב(צילום: ראובן שוורץ)

 

ברומר ניחם בחדר ההלבשה את אובארוב, ואמר: "אני מתנצל בפני הקהל, איכזבנו", קשטן היה בוטה יותר: "לא להאמין, פשוט לא להאמין שכל הקבוצה, ללא יוצא מן הכלל, לא תפקדה. כנראה שגודל המעמד וספיגת השער המצחיק, שער שהוא שערוריה, סיים את הפרק", אובארוב: "הגול נבע מחוסר הבנה, בטוח שזה כואב, מה זה, גביע הטוטו? היתה לנו הזדמנות והיא איננה", שלח אמר: "זה היה המשחק הכי חשוב בקריירה שלנו ופספסנו", ונמני סיכם: "קיבלנו גול מטופש, לא חלמנו לקבל שער כזה".

 

שער העיתון מהיום שלאחר ההפסד ()
שער העיתון מהיום שלאחר ההפסד

 


 

מאמן החרגולים היה כריסטיאן גרוס, שביקר בעיקר את קשטן, אולי המשפטים האלו עשויים להשפיע על מאמן מכבי,

סלבישה יוקאנוביץ', שיצטרך ללמוד ולא לספוג דה-ז'ה וו כואב במיוחד: "מוזר מאוד שמכבי פתחו עם חלוץ אחד ועוד במשחק ביתי שלהם. אני בחיים לא הייתי עושה דבר כזה. זו היתה טעות לחשוב שה-1:1 בחוץ תוצאה טובה למכבי, זה גרם לה להעלות למשחק בהרגשה שה-0:0 יספיק לה".

 

אחד מכוכבי האלופה השווייצרית היה מאמן באזל לשעבר, מוראט יאקין שאמר: "זה נהדר, סנסציוני, אנחנו בליגת האלופות", ומבקיע השער קוסמיטי אמר: "השער החשוב והיקר בקריירה שלי, התכוונתי להבקיע בבעיטה החופשית, ידעתי שהשוער של מכבי גבוה, ושהוא לא טוב בכדורים שטוחים".

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ערן זהבי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים