שתף קטע נבחר

אורי קופר

כמה שונות, ככה דומות

גם בית"ר ירושלים וגם הפועל ת"א לא מוכנות לליגה. שום ניסיון להניע כדור כדי לשחק כדורגל אמיתי, שום לחץ והמון התמזמזויות מיותרות, אבל לפחות זכינו לאטרקציה מהמאבטחים. אורי קופר התאכזב מה-0:0 בטדי

הקבוצה לא מחוברת. האמת, גם לא כל כך יודעת מה היא רוצה מעצמה. יש כאלה שיגידו אפילו שהקבוצה לא מאומנת מספיק טוב, בטח לא מוכנה כמו שצריך לפתיחת הליגה. על איזו קבוצה מדובר? תבחרו, כי מדובר ביותר מאחת.

 

 

בית"ר ירושלים והפועל תל אביב הן אולי הקבוצות שרואות את עצמן הכי רחוקות אחת מהשנייה. אבל אתמול בטדי הן הציגו בעיות דומות, כאלה שמעלות הרבה שאלות כבר בקו ההתחלה של העונה.

 

המערכים של שתי הקבוצות היו שונים, אבל הבעיות בדיוק אותו דבר. מצד אחד אין שום ניסיון להניע כדור כדי לשחק כדורגל אמיתי שלא מבוסס על מקריות, ומצד שני אין משחק לחץ כדי לגרום ליריבה לטעויות. המון התמזמזויות עם הכדור, הרבה עבירות, יותר מדי כדורים ארוכים או סתם כדורים אחורה לשוער בדרך לאיבוד.

 

נכון, זה משחק ראשון. אבל לפיו ורק לפיו נדמה ששני המאמנים, דראפיץ' ומנדיונדו, לא מחזיקים עדיין בשחקנים ולא בקבוצה. כשקלאודמיר שיחרר מסירה מדויקת ופשוטה הצידה, כזו שבדרך כלל רואים עשרות פעמים במשחק, הקהל מחא כפיים כאילו המשקוף זז. אוי, כמה עבודה עוד צריך לעשות בבית"ר. אוי ואבוי, כמה עבודה עוד צריך לעשות בהפועל.

אפשר לומר שיש סיבות מקלות, הרי מדובר בקבוצות שעברו קיץ מלא בשינויים. בהרכב של הפועל היו עשרה שחקנים שהצטרפו.

 

היחיד שהיה שם גם בעונה שעברה, ומאז הלך לבית הדין וחזר, הוא נער המריבה בן רייכרט שהיה סופר-חלש. לבית"ר היו חמישה שחקנים מהעונה שעברה.

אבל החדשים לא עשו שום דבר מיוחד. פבלו דה לוקאס מסר כדורים של 70 מטר אחורה. קלאודיו בומבה הזכיר את הצדדים הפחות טובים של חן עזרא. איאד אבו עביד ניסה לבעוט מ-35 מטר, באלכסון. גם אם לא ראיתם את תקציר המשחק אפשר לנחש מה יצא מזה.

 

הסיפור המרכזי נותר האקס המיתולוגי אריאל הרוש, שעלה לחימום לפני המשחק עם שלושה מאבטחים שרצו על הקווים. אטרקציה. מתי ראיתם מאבטחים רצים במגרש כדורגל בישראל?

 

מי שהזיע אפילו יותר מהם היה אמיר כבירי. הבוס של הפועל, שהגיע לטדי מוקדם עם פמליה ארוכה כאילו יצא מסדרת טלוויזיה על חיי הזוהר, עמד במעלה יציע העיתונות וצרח כמו שלא היה מעז לעשות במוזיאונים בהם מוצגים אוספי האומנות שלו. "אין מרחקים בין השחקנים", הוא חזר ואמר, "מה זה". אלי טביב, שבלט בהיעדרו, היה יכול לצעוק בדיוק את אותן טענות, אם זה היה אכפת לו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דובב גבאי ואיסו לינגאנה
צילום: עוז מועלם
אריה מליניאק
מומלצים