בנו של יהודה ברקן מסתבך

חשוד שהתחזה לעו"ד וגבה 12,000 שקלים מעובד זר בתמורה ל"הנפקת אשרת שהייה בישראל" • עורך דינו: "אין עילה למעצר"

חייך, אכלת אותה. רועי ברקן בבית המשפט // צילום: אבי כהן (ארכיון) // חייך, אכלת אותה. רועי ברקן בבית המשפט

רועי ברקן, בנו של הבמאי והשחקן יהודה ברקן, מסתבך שוב. על פי החשד, ברקן ניסה להונות עובד זר, נתין מאריתריאה. ברקן התחזה לעורך דין ואמר לעובד הזר כי ידאג לכך שיקבל אשרת שהייה קבועה בישראל בתמורה לתשלום.

לפני מספר ימים הגיע למפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב עובד זר מאריתראיה וטען כי העביר לאדם מסוים 12,000 שקלים ובתמורה לכך הבטיח לו אותו אדם כי ידאג לו לאשרת שהייה קבועה בישראל. בעקבות התלונה, בקשו השוטרים מהמתלונן את פרטי המתחזה. לאחר שמסר להם אותם, יצרו עמו השוטרים קשר וטענו כי הם מעוניינים להנפיק אשרת שהייה נוספת בישראל לעובד זר אחר. 

"עורך הדין" קפץ על המציאה וקבע עם השוטרים פגישה. השוטרים הגיעו למקום תוך שהם מזדהים כלקוחות פוטנציאלים. במהלך הפגישה, כשהוציא "עורך הדין", רועי ברקן, מסמכים הקושרים אותו לעבירות בהם הוא חשוד, הודיעו לו כי הוא עצור בחשד להונאה. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ברקן נעצר בחשד לקבלת דבר במרמה, התחזות במטרה להונות והחזקת סמים לצריכה עצמית. היום הוא הובא לבית המשפט שם אמר נציג המשטרה כי ייתכן וישנם מעשי הונאה נוספים בהם מעורב ברקן. נציג המשטרה הוסיף כי בנו של הבמאי המפורסם שומר על זכות השתיקה. מנגד, פרקליטו של ברקן טען כי אין שום עילת מעצר ומדובר בעבירת רכוש מסוג מרמה והתחזות לאדם אחר וכי האירוע עצמו היה לפני כחודש. עוד טען כי האירוע אתמול לפני המעצר הינו מבוים על ידי המשטרה. 

השופט ירון גת כתב בהחלטתו כי "קיים חשד סביר נגד בקרן כנגד העבירות המיוחסות לו. ומאחר ולברקן הרשעה קודמת בעבירות מרמה, ומכך שמצטייר כי מדובר בפעילות סדרתית". יש חשש, ציין השופט, כי ישנם ממתלוננים נוספים הוא האריך את מעצרו בחמישה ימים. 

ברקן הצעיר נעצר בשנים האחרונות מספר פעמים בחלקם על סחר בסמים, העלמות מיליוני שקלים. 

 

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר