שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר

בסימן ח"י: המכביה ה-18 יצאה לדרך

'אולימפיאדת היהודים' נפתחה עם הטקס המסורתי באצטדיון ר"ג, לעיני 30 אלף צופים ובהשתתפות כ-7,000 ספורטאים. מדליק לפיד המשחקים - האלוף האולימפי ג'ייסון לזאק. רה"מ נתניהו: "אני מבקש מכם לעשות עלייה". הנשיא פרס: "יום חג"

הגירסה ה-18 של משחקי המכביה יצאה הערב (ב') לדרך באופן רשמי, עם טקס הפתיחה המסורתי לעיני כ-30 אלף צופים באצטדיון רמת גן. למעלה מ-7,000 ספורטאים ישתתפו בעשרת הימים הקרובים ב'אולימפיאדת היהודים', שהתקיימו בפעם הראשונה ב-1932.

 

הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה, שמעון פרס. ראש הממשלה פנה בנאומו לאלפי המשתפים: "אתם אמנם מייצגים 65 מדינות במכביה הזו, אבל יש מדינה אחת שאתם באמת מייצגים - מדינת ישראל. אני מבקש מכם לעשות עלייה".

 

"המכביה היא יום חג למדינת ישראל", אמר פרס בנאומו. "בניגוד למלחמה - ניצחון ספורטיבי לאחד אינו כניעה ספורטיבית לאחר, כי הספורט הוא מלחמה ללא קורבנות - הוא טיוטה נפלאה לשלום. טוב שספורטאים נשארים צעירים לתמיד. והם הוכיחו שגם מטניס אפשר להפיק היסטוריה".

 

את לפיד המכביה ברמת גן הדליק השחיין האמריקני, ג'ייסון לזאק, האלוף האולימפי מבייג'ינג שהחליט לוותר על אליפות העולם בשחייה כדי להשתתף במשחקים בישראל. "זה הזמן הטוב ביותר להשתתף במכביה. באליפות העולם השתתפתי כבר כמה פעמים, כך שחשוב לי לחוות את החוויה הזו", הסביר את החלטתו.

 

צילום: אורן אהרוני

 

במסגרת מצעד המשלחות, נשא שחר צוברי את דגל ישראל. מדליסט הארד מהאולימפיאדה ב-2008 ואלוף אירופה הטרי לא ייטול חלק פעיל במכביה -

מכיוון שאין בה תחרויות גלישה.

 

מבחינה ספורטיבית, גולת הכותרת במשחקים תהיה שייכת ללזאק וגם לקפוץ המוט אלכס אברבוך. גדול האתלטים של ישראל בכל הזמנים יקיים מחר, יום ג', בהדר יוסף את התחרות האחרונה בקריירה הארוכה והמעוטרת שלו.

 

למעשה, המשחקים כבר נפתחו אתמול ויימשכו עד יום ה' הבא, 23 ביולי. את הטקס, בהנחיית גלית גיאת ומיקל הרפז, מעטרים מיטב אמני ישראל: שירי מימון, קובי אפללו, אברהם טל, איילה אנגדשט ואחרים.

 

מוקדם יותר נערך טקס קיבוע לפיד מינכן 1972 בטבעת הישראלית במוזיאון החוויה האולימפית. לפיד מינכן נמסר לאילנה רומנו נציגת משפחות הי"א על ידי אלכס גלעדי, שתרם אותו לחוויה האולימפית.


פורסם לראשונה 13/07/2009 20:35

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לפיד המכביה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים