מנהגי התחבורה הציבורית אנו מצפים להיות מקצוענים במיוחד. זו העבודה שלהם, הם מקבלים על זה תשלום, ואנו מפקידים בידיהם את חיינו למשך זמן הנסיעה. למרות זאת, חלק מהם לא ממש משמשים דוגמה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

נהג מונית שירות עמו נסענו דיבר במשך כ-20 דקות בטלפון נייד אותו החזיק בידו. העובדה שהוא נוהג לא הפריעה לו להרים את שתי הידיים יחד למעלה מספר פעמים לשניות ארוכות במהלך השיחה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, האוטובוסים מהווים כחצי אחוז ממצבת כלי הרכב בישראל, אבל מעורבים בכ-4% מסך תאונות הדרכים הקטלניות והקשות. מוניות ואוטובוסים מעורבים בכל שנה בקרוב לאלפיים תאונות דרכים בממוצע. תיעוד שהגיע לידי חדשות 2 מגלה כיצד זה קורה: מוניות שירות שעוצרות בפתאומיות באמצע הכביש, אוטובוסים שעוברים באדום וחוצים פס הפרדה לבן או עושים פניית פרסה במקומות אסורים.

"נהגי האוטובוסים מעורבים פי 10 בתאונות קשות וקטלניות", אומר שמואל אבוהב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "לכאורה הנהגים שאמורים להיות מקצועיים וזהירים מעורבים הרבה יותר מאשר נהגים אחרים ולכן צריך להגביר את האכיפה, ובמקביל לטפח את אוכלוסיית הנהגים בהכשרות ובהשתלמויות כדי שיהפכו לנהגים בטיחותיים יותר".