חוק טל - גיוס חרדים לצבא, חיילים - חרדים (צילום: רויטרס, חדשות)
"לא ניתן לקיצונים להרתיע" | צילום: רויטרס, חדשות

בעקבות ריבוי המקרים בהם חיילים מהמגזר החרדי מצאו עצמם מותקפים מבית בשל שירותם הצבאי, שיגר ראש אכ"א מכתב למשרתים החרדים ולאנשי מערך גיוס החרדים בצה"ל, בו הוא קורא להם שלא להירתע מהאיומים ומניסיונות ההפחדה. "צה"ל מתכוון לעשות כל מאמץ להביא קיצונים שפוגעים ומאיימים עליכם לדין", כתב האלוף חגי טופולנסקי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בשבועות האחרונים אתם עומדים כפרטים וכחלק ממערך שלם בפני מתקפות אישיות, איומים ופעולות המעצימות את השיח השלילי", ציין ראש אכ"א במכתב שהופץ לחיילים. "אנו ערים לכך שמעבר לפרסומים בפומבי חלקכם חווים התנכלות אישית והטרדות כלפיכם וכלפי בני המשפחה".

לדברי הקצין הבכיר, הצבא פועל להרחבת שילוב החרדים במסלולי שירות מגוונים, המאפשרים למשרתים להמשיך ולשמור על זהותם. "הניסיון של קומץ אנשים קיצוני להרתיע ולפגוע בכם הינו ניסיון נואל שיש בו פגיעה בצה"ל, במדינה ובציבור החרדי", הוא הבהיר.

טופולנסקי הוסיף באיגרת כי "המובילים את המתקפות האלו הינם היוצאים מן הכלל המעידים על הכלל שהוא ציבור שומר חוק המעוניין להגיע לפתרונות מוסכמים".

מודעה נגד גיוס חרדים, ארכיון (צילום: חדשות 2)
שלט נגד גיוס חרדים | צילום: חדשות 2

מגייסי החרדים על הכוונת

מכתבו של טופולנסקי מגיע לאחר שבמאי השנה פורסמו מודעות בשכונות חרדיות שהתריעו מפני "שיטות הפיתוי" של צה"ל, יחד עם שמותיהם ותמונותיהם של קצינים במדור לשילוב חרדים. בעקבות הפצת השלטים פנו בצבא למשטרה כדי לחקור את הקמפיין נגד מגייסי החרדים.

בחודש אפריל האחרון הותקף באבנים קצין שנכנס עם רכבו לשכונת מאה שערים בירושלים. כתוצאה מכך, שמשות הרכב שלו נופצו - אולם הוא לא נפגע באירוע.

הקצין, המשרת בחטיבת גבעתי ואף לחם במערכה האחרונה בעזה, הגיע לשכונה על מנת לבקר שני חיילים בודדים הסובלים מקשיים כלכליים ומתגוררים בתחומה. לאחר שזוהה בידי תושבי המקום כקצין צה"ל, הוא הותקף - אולם הצליח להיחלץ בשלום מהאזור כשהוא סובל רק מכמה מכות יבשות. זמן קצר לאחר מכן הוא מיהר להגיש תלונה במשטרה.